- Marka samochodu
- Opel Vectra C 2002r., przebieg 100 tys. km.
- Budżet/ile litrów
- 140 zł/5 L
- Styl jazdy
- Silnik
- Z22SE (2.2 16v 147KM, wtrysk pośredni)
- Data produkcji
- 2002
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- Znikomy
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- ACEA A3/B3/B4 10W30, 10W40
- Jaki olej masz obecnie
- Zwykły Lotos 5W40
Część Panie, Panowie, proszę o pomoc w wyborze oleju. Na aktualnym Lotosie 5w40 zaczynam już sporadycznie słyszeć szklanki. Ale 8 tysięcy stuknęło, więc i tak niedługo pora na wymianę.
Olejów z normą GM-LL-A-025 w klasie A3/B4 jest bardzo niewiele. Są 5w30, ale głównie w klasie ACEA C3, o czym instrukcja nie mówi (zresztą norma C3 weszła później niż produkcja tego auta).
CO WAŻNE, ten silnik miał fabrycznie problem ze zbyt "cienką" rurką doprowadzającą olej do łańcucha rozrządu (czy coś takiego). U mnie na 100% nie było to robione przy akcji serwisowej. Więc PRIORYTETEM PRZY WYBORZE OLEJU jest ochrona łańcucha rozrządu.
Olej do 140 zł (5L), wymieniam co 10 tys. km, więc 2x w roku.
1. Czy olej rzeczywiście musi spełniać normę GM-LL-A (long life)? Wówczas nie mam zbyt dużego wyboru w tej cenie (no chyba, że ACEA C3 lub GM Dexos2).
2. Bo jak nie musi to myślę nad:
Eurol Super Lite 5W40. Mój pierwszy wybór, ale ma rekomendację GM-LL-B (czyli dla diesla, nie benzyny). Poza tym to 5W40, może być "za gęsty" i za wolny, żeby zacząć dbać o ten nieszczęsny rozrząd.
Specol 0w40 głównie ze względu na temp. krzepnięcia -48st(wg karty), najszybciej powinien zacząć smarować chociażby wspomniany łańcuch rozrządu, jest chyba najrzadszy.
Eurol Super Lite 5w30. Zainteresowałem się tym olejem głównie ze względu na wspomniany rozrząd (rzadki olej, temp płynięcia -45st) oraz dlatego, że praktycznie wszystkie internetowe dobierajki olejów podają lepkość 5W30 dla tego silnika (tyle tylko, że w normie ACEA C3, której nie potrzebuję). No i poprzednio był taki zalany, jeszcze przed Lotosem. (przynajmniej zgodnie z zawieszką).
Fuchs Titan Supersyn 5W40. Producent oleju (nie koncern gm) rekomenduje normę GM-LL-A-025, czyli taką, jaką powinienem zalać. Poza tym nie ma nic o tym oleju na forum.
Jaką lepkość polecacie do tego silnika (i przede wszystkim smarowania łańcucha rozrządu)? 0W40, 5W30 czy 5W40? Czy może jednak jak instrukcja mówi, 10wX?
Jeżdżę jakiejś 60% czasu po dużym, zakorkowanym mieście, ale długie trasy też robię z prędkościami autostradowymi.
Dzięki.
Olejów z normą GM-LL-A-025 w klasie A3/B4 jest bardzo niewiele. Są 5w30, ale głównie w klasie ACEA C3, o czym instrukcja nie mówi (zresztą norma C3 weszła później niż produkcja tego auta).
CO WAŻNE, ten silnik miał fabrycznie problem ze zbyt "cienką" rurką doprowadzającą olej do łańcucha rozrządu (czy coś takiego). U mnie na 100% nie było to robione przy akcji serwisowej. Więc PRIORYTETEM PRZY WYBORZE OLEJU jest ochrona łańcucha rozrządu.
Olej do 140 zł (5L), wymieniam co 10 tys. km, więc 2x w roku.
1. Czy olej rzeczywiście musi spełniać normę GM-LL-A (long life)? Wówczas nie mam zbyt dużego wyboru w tej cenie (no chyba, że ACEA C3 lub GM Dexos2).
2. Bo jak nie musi to myślę nad:
Eurol Super Lite 5W40. Mój pierwszy wybór, ale ma rekomendację GM-LL-B (czyli dla diesla, nie benzyny). Poza tym to 5W40, może być "za gęsty" i za wolny, żeby zacząć dbać o ten nieszczęsny rozrząd.
Specol 0w40 głównie ze względu na temp. krzepnięcia -48st(wg karty), najszybciej powinien zacząć smarować chociażby wspomniany łańcuch rozrządu, jest chyba najrzadszy.
Eurol Super Lite 5w30. Zainteresowałem się tym olejem głównie ze względu na wspomniany rozrząd (rzadki olej, temp płynięcia -45st) oraz dlatego, że praktycznie wszystkie internetowe dobierajki olejów podają lepkość 5W30 dla tego silnika (tyle tylko, że w normie ACEA C3, której nie potrzebuję). No i poprzednio był taki zalany, jeszcze przed Lotosem. (przynajmniej zgodnie z zawieszką).
Fuchs Titan Supersyn 5W40. Producent oleju (nie koncern gm) rekomenduje normę GM-LL-A-025, czyli taką, jaką powinienem zalać. Poza tym nie ma nic o tym oleju na forum.
Jaką lepkość polecacie do tego silnika (i przede wszystkim smarowania łańcucha rozrządu)? 0W40, 5W30 czy 5W40? Czy może jednak jak instrukcja mówi, 10wX?
Jeżdżę jakiejś 60% czasu po dużym, zakorkowanym mieście, ale długie trasy też robię z prędkościami autostradowymi.
Dzięki.