• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volkswagen Passat B7 2.0 TFSI 211KM CCZB

Haris_Pilton

Użytkownik
Samochód
VW Passat B7 2.0 TFSI 211KM CZZB, BMW F30 328i 245KM N20B20, Honda CB1000R SC60, Husqvarna SM610
Marka samochodu
Volkswagen Passat B7
Budżet/ile litrów
Max 250zł/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TFSI, 155kW 211KM, CCZB
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nieznany.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502 lub (przy interwale longlife) - 504
Jaki olej masz obecnie
Golf GVX 5W30
Auto ma przebieg 101 tysięcy. Ostatnia wymiana oleju już w nieautoryzowanej stacji przy 90 tysiącach - wlali Gulfa GVX 5W-30. Specyfika mojej jazdy to krótkie odcinki po mieście, dwa razy w miesiącu trasa po 450 kilometrów. W trasie zazwyczaj tempomatowe 140, ale lubię czasami docisnąć.

Generalnie auto dopiero zakupione, więc nie wiem czy i jaki motor ma pobór oleju. Więc na pierwszy rzut planuję olej bez dodatków, przed wymianą najprostsza płukanka od LM i nowy olej bez dodatków.

W bmw F30 328i, gdzie też wtrysk bezpośredni, jeździłem na Ravenolu SSL 0W-40, który spełnia normę VW 502 i w sumie do niego bym się skłaniał, ale może coś innego fajnego wymyślicie.
 
Last edited:
Masz silnik ea888 2 gen, czyli ten z wadą konstrukcyjną tłoków i pierścieni. Najpierw sprawdziłbym, czy aby na pewno nie bierze oleju, a może tak być, że nie bierze. Z tego powodu lepiej iść w olej, który nie kosztuje 50zł/litr, a sporo mniej. Od siebie polecę Motul 5w40 X-cess, znam jedno takie auto, które śmiga od lat na tym oleju i nie ma poboru. Wiadomo, że sam olej ma minimalny wpływ na jego zużycie, ale jednak przy tej serii silników trzeba testować zaczynając od tańszych, bo bywa, że palą po 1,5L/1000km i wtedy dolewka co chwilę boli, a jak wiadomo, remont silnika warty ok 8 tys odkładamy zawsze na później.
 
Masz silnik ea888 2 gen, czyli ten z wadą konstrukcyjną tłoków i pierścieni.
Mój CCZB to już poprawiony motor. Silniki wyprodukowane od 05.2011 mają tłoki na korbie z 23mm sworzniem i grubszym pierścieniem zbierającym. Zmiany w tym silniku na odpowiednie tłoki i pierścienie zaczęły się od 22 tygodnia 2011 roku, bo od tego momentu szły już motory na rok modelowy 2012. Moje auto jest z końca produkcji B7 - z 2014 roku.
 
Last edited:
OK, nie doczytałem, że to już końcówka B7. Jeżeli silnik ma wyeliminowane wady, to sprawdź mu świece, ich wygląd wiele powie o stanie silnika i poborze oleju. Jak jest dobrze, to widzę przeciwwskazań dla SSL 0w40, poza ceną oczywiście.
 
A Mobil FS 0W40 albo ESP X3? Nie ma dla mnie problemu, że X3 nie ma oficjalnych aprobat.
Może jest jeszcze jakaś inna alternatywa, która dobrze siądzie w tym motorze?
 
Auto ma przebieg 101 tysięcy
To tylko mineralny!


Przepraszam, nie mogłem nie zażartować😆 Podałeś prowokacyjny przebieg.


W tych silnikach duża lepkość nie jest potrzebna w związku z tym prawie każdy olej 5W30 504.00 będzie dobrym wyborem. Byle nie przeciągać interwałów.

Ori VW to również niegłupi olej -0W30 co daje dobre właściwości przy zimnych startach (regulatory, wariatory i inne dewocjonalia w TSI)
 
Polecam Aral 0W40 mam go od 8 tys w silniku. Żadnych złych objawów brak . Bardzo fajnie tzn szybko reaguje na zmiany temp . Poranne rozruchy tez są miłe
Zdecydowanie wyzej go oceniam niż ASO 0w30 który u mnie zdecydowanie nie polubił się z silnikiem .
Akustyczne Aral bez zarzutów . Trochę głośniej silnik pracuje niż na VST ale to naprawdę subtelna różnica i nie biore ja jako składnik oceny
 
Last edited:
Back
Top