- Marka samochodu
- Volvo S60
- Budżet/ile litrów
- 250/ 5,5L
- Styl jazdy
- Silnik
- B5244S2
- Data produkcji
- 2006
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 150ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- SAE 0W-30 ACEA A5/B5
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline Synpower FE 0W30
Witam Wszystkich,
Chciałbym zmienić olej w swoim samochodzie na Eurol tylko zastanawiam się nad dwoma produktami.
Eurol Ultrance VA 0W-30 dedykowany do volvo zgodnie z normą 95200377.
Eurol Super Lite 5W-40
Przeszukując forum napotkałem temat, w którym polecano użytkownikowi tego samego silnika właśnie Super Lite 5W-40, pomimo innej kategorii acea, jakkolwiek poddaje wątpliwości zasadność przepłacania za normę Volvo przy zakupie Eurol Ultrance, gdzie różnica przy zakupie 4 litrowego opakowania to aż 66 zł i w sumie kosztuje praktycznie tyle samo co Valvo.
Aktualnie stosuję olej Valvoline ze specyfikacją volvo i nic niepokojącego nie zauważyłem podczas pracy silnika, czy to głośnej pracy hydrauliki, czy np. nie mogę narzekać na jakiś super duży pobór, a i kolor pozostaje praktycznie przejrzysty i złoty miedzy pełnym interwałem. Przed wymianami stosuję płukanki postojowe czy to LM czy TECa.
W innym silniku D5204T3 też zalewałem ten sam Valvoline lecz tam był on wymagany ze względu na low saps pod kątem filtra DPF, a tutaj z ekologii jest to zaledwie katalizator na euro 3.
Chciałbym poznać wasze opinie na ten temat i co było by ewentualnie inna alternatywą dla Valvoline w tym silniku.
Z góry dziękuję
Michał
Poniżej specyfikacje obu produktów:
5W40 Super lite
0W30 Ultrance
Chciałbym zmienić olej w swoim samochodzie na Eurol tylko zastanawiam się nad dwoma produktami.
Eurol Ultrance VA 0W-30 dedykowany do volvo zgodnie z normą 95200377.
Eurol Super Lite 5W-40
Przeszukując forum napotkałem temat, w którym polecano użytkownikowi tego samego silnika właśnie Super Lite 5W-40, pomimo innej kategorii acea, jakkolwiek poddaje wątpliwości zasadność przepłacania za normę Volvo przy zakupie Eurol Ultrance, gdzie różnica przy zakupie 4 litrowego opakowania to aż 66 zł i w sumie kosztuje praktycznie tyle samo co Valvo.
Aktualnie stosuję olej Valvoline ze specyfikacją volvo i nic niepokojącego nie zauważyłem podczas pracy silnika, czy to głośnej pracy hydrauliki, czy np. nie mogę narzekać na jakiś super duży pobór, a i kolor pozostaje praktycznie przejrzysty i złoty miedzy pełnym interwałem. Przed wymianami stosuję płukanki postojowe czy to LM czy TECa.
W innym silniku D5204T3 też zalewałem ten sam Valvoline lecz tam był on wymagany ze względu na low saps pod kątem filtra DPF, a tutaj z ekologii jest to zaledwie katalizator na euro 3.
Chciałbym poznać wasze opinie na ten temat i co było by ewentualnie inna alternatywą dla Valvoline w tym silniku.
Z góry dziękuję
Michał
Poniżej specyfikacje obu produktów:
5W40 Super lite
0W30 Ultrance