• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S60 2016 D4204T9

superz666

Użytkownik
Samochód
Volvo S60 D3
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
300/5.2L
Styl jazdy
Silnik
D4204T9
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
1.5
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20 Castrol Edge Professional V 0W-20 lub VCC RBS0-2AE 0W-20
Jaki olej masz obecnie
Millers 0W20
Hej, mam łosia 4 cylindrowego D3 z 2016 który pije olej. Będę chciał skorzystać z oferty obniżenia poboru oleju przez zastosowanie chemii/płukanek w serwisie. Po całej akcji chciałem aby znów jeździł na oleju 0w20, ale niestety powiedzieli że konieczne jest zalanie 5w30, aby mogli przeprowadzić ten proces. Czy to jest bezpieczne przejście z 0w20 na 5w30? Jakie są zalety a jakie konsekwencje? Mam mieszane uczucia po przeczytaniu wielu artykułów. Jedni mówią, że można a drudzy że nie że ten silnik ma wąskie kanaliki i gęstszy olej może tylko zaszkodzić. Dzięki za porady.
 
Będę chciał skorzystać z oferty obniżenia poboru oleju przez zastosowanie chemii/płukanek w serwisie.
Że co ... ?


Czy to jest bezpieczne przejście z 0w20 na 5w30? Jakie są zalety a jakie konsekwencje?... Jedni mówią, że można a drudzy że nie że ten silnik ma wąskie kanaliki i gęstszy olej może tylko zaszkodzić.
Wyższa lepkość to wyższe ciśnienie oleju w układzie.
Różnicę między 0w20, a 5w30 nie są jakieś kolosalne. Problemem może być lepkość "na zimno". Tutaj chyba pierwszy raz wskazanym na 0w30. Co do norm, to C2 i lepkość 0w30 będą jak najbardziej odpowiednie do tego silnika.
 
Dzięki za odpowiedź. Chce ratować swój silnik i zmniejszyć użycie oleju. Co masz na myśli, że jest problem z lepkością na zimno, rozwiniesz?
 
Last edited by a moderator:
IMG_20220318_102112.jpg


Nie naprawisz VEA olejem i płukankami
Tylko wymiana pierścieni na poprawione i usunięcie wady fabrycznej tego silnika.
 
Co masz na myśli, że jest problem z lepkością na zimno, rozwiniesz?
A no to, że olej 0w30 ma wyższą lepkość, co w Twoim stwierdzeniu:
że ten silnik ma wąskie kanaliki
może utrudniać płyniecie oleju.
Oleje C2 0w30 nie mają tak mocno wyższych lepkości względem C5 0w20.
Tylko, weź pod uwagę, że ja ani nie mam Volvo, ani nie znam nawet z forumowych opisów szczegółów i niuansików dotyczących tych silników.

Natomiast jak pobór oleju jest kwestią konstrukcyjną (pierścienie itd), płukanki niewiele lub nic nie pomogą.
Myślę, że serwis po prostu odsuwa od siebie konieczność naprawy gwarancyjnej lub partycypacji w jej kosztach.
 
Ja nie chcę naprawiać silnika przez wymianę oleju. Chciałbym po prostu wiedzieć, czy taka lepkość jest ok dla silnika VEA i mu nie zaszkodzi tym, że np nie wszystkie elementy będą na czas dobrze nasmarowane. Nie jestem dobry w tych tematach i nie chciałbym zaszkodzić silnikowi. Płukanka , wymiana pierścieni to oddzielne tematy.
 
Napisz co ten serwis konkretnie proponuje i dlaczego do tego potrzebna jest lepkość 5W30? Mogę się tylko domyślać, że użyją chemii, która spowoduje spadek lepkosci oleju (na jakimś tam etapie) i chćą tą bazową lepkość podbić. Jak nie masz zapieczonych pierścieni to watpię aby chemia pomogła ale nigdy nie wiadomo - jeśli koszt jest relatywnie niski można próbować. Podniesieniem o jedną klasę lepkości raczej temu silnikowi większej krzywdy nie zrobisz. Szedł bym razcej w jakieś 0w30, które dobrze płynie wtedy ewentualne przekroje kanałów olejowych projektowane pod niższa lepkość nie będą problemem. Mam do czynienie z 2.0 230/235 KM i tam większych problemów z poborem nie ma czy to na oleju serwisowym czy na innych z VCC RBS0-2AE 0W-20. Może do czasu bo żaden nie ma jeszcze 200 tys.
 
Niestety,nie chcieli mi powiedzieć dlaczego. Robią z tego straszną tajemnicę. Z tego podowi szukam informacji w Internecie,aby ewentualnie zrezygnować z tego. Wydaje mi się , że mam zapieczone pierścienie, ponieważ przy ostatnim serwisie robiłem płukankę oraz użyta została chemia na cylindry. Pobór delikatnie zszedł, ale nie był to oszamiajacy wynik. Jeżeli chodzi o 5w30 to jeszcze sobie tłumaczę, że może na mój styl jazdy będzie się nadawał? Dłuższe trasy przy 150-160km/h.
 
Last edited by a moderator:
Zgłoś się do kolegi Włyszkow dobierze Ci odpowiednią chemię. Jeśli to pierścienie to jest szansa, że chemia się sprawdzi.
 
Dzięki chłopaki. jeszcze mam pytanie odnośnie do klasyfikacji jakości oleju. Był przytoczony olej 0w30 C2. Aktualnie leje olej z C5. Czy zastosowanie oleju z ACEA A5/B5 jest czymś złym?
 
@SACZI rozumiem, aczkolwiek starsza jednostka 5-cylindrowa też ma DPF, ale już tam olej 0W30 A5/B5 może być zalany według instrukcji. Jaka jest różnica jeżeli tylko konstrukcja silnika zmieniła się?
 
Jaka jest różnica jeżeli tylko konstrukcja silnika zmieniła się?
Różnica w spełnianej normie EURO i tym samym innym osprzęcie (katalizator, DPF).
Tego nie możesz nie uwzględniać.
Co do norm Cx, konkretnie C5 vs C2, to różnią się one lepkościami SAE olejów i, ważne- lepkością HTHS.
Pod tym względem C2 wydaje się bezpieczniejszą normą, bo HTHS jest wyższy.
Z drugiej strony C5 jest nowszą normą, więc bardziej dostosowaną do wymagań producentów silników.
Jest jeszcze C3 z HTHS >3.5, ale ta wydaje się archaiczna w przypadku silnika z wymogiem C5 (HTHS2.6-2.9).

Osobiście, jeżeli odchodziłbym od zaleceń producenta, postawiłbym na C2 i oleje z normą producencką PSA 2312, np Total Ineo First, Yacco Lube P, Midland Axentum.
(wysokie wymagania w zakresie "stabilności", trwałości i wymagań przeciwzużyciowych oleju)
No i pamiętaj, ja nie znam silników i specyfiki Volvo!
 
Rozmawiałem z mechanikiem i wyjaśnił mi dlaczego leją 5w30 A5/B5. Jeszcze swojego czasu w Ameryce standardem był 5w30 dla silników VEA. Nikt nie skarżył się na problemy z pierścieniami stosując ten olej. Dodatkowo olej ten ma zapobiegać zapieczaniu pierścieni. 0w20 może powodować takie problemy. Pytałem czy aby na pewno taka jakość oleju będzie bezpieczna dla turbiny oraz DPF dla diesla. Potwierdził, że nie będzie to problemem. Co o tym myślicie?
 
Dlaczego niby SAE 5W-30 A5/B5 ma temu zapobiec ? Trzeba znac dokladna chemie kazdego oleju, wtedy mozna sie wypowiadac.
 
Mówię co usłyszałem. Niestety nie jestem znawcą tematu olejowego :) a podczas rozmowy nie wiedziałem o co mógłbym jeszcze zapytać.
 
Back
Top