• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S60 2016 D4204T9

superz666

Użytkownik
Samochód
Volvo S60 D3
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
300/5.2L
Styl jazdy
Silnik
D4204T9
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
1.5
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20 Castrol Edge Professional V 0W-20 lub VCC RBS0-2AE 0W-20
Jaki olej masz obecnie
Millers 0W20
Hej, mam łosia 4 cylindrowego D3 z 2016 który pije olej. Będę chciał skorzystać z oferty obniżenia poboru oleju przez zastosowanie chemii/płukanek w serwisie. Po całej akcji chciałem aby znów jeździł na oleju 0w20, ale niestety powiedzieli że konieczne jest zalanie 5w30, aby mogli przeprowadzić ten proces. Czy to jest bezpieczne przejście z 0w20 na 5w30? Jakie są zalety a jakie konsekwencje? Mam mieszane uczucia po przeczytaniu wielu artykułów. Jedni mówią, że można a drudzy że nie że ten silnik ma wąskie kanaliki i gęstszy olej może tylko zaszkodzić. Dzięki za porady.
 
Bez sensu.
Jak już to 5W30 C2.
Tutaj jest zupełnie inna "ekologia" niż w starszych Volvo i fordach z DPF do których szedł A5/B5.
Lepkość możesz podnieść nieznacznie i nie będzie to szkodliwe.
Ale z zwiększaniem zawartości popiołów bym uważał.
 
A5b5 i C2 odpowiadają sobie większością własności poza właśnie tzw popiołami.
Jak silnik pali ci olej, to z a5b5 powstaje około 50% więcej popiołów niż w przypadku spalenia tej samej ilości C2 (również C5 i C3).
Te popioły oczywiście odkładają się w DPF i go zapychają.
 
Zgadzam się z Kolegami, którzy wypowiadali się wcześniej. A5/B5 ma wyższe popioły co może mieć wymierny wpływ na dpf-a a nawet na pewno będzie miało negatywny wpływ przy takim poborze. Przy tej ekologii na pokładzie bym nie kombinował z A5/B5. Osobiście wolał bym pójść w C2 (lub nawet C3) i najlepiej coś co dobrze płynie "z dołu" niezależnie czy jest lepkości 5W30 czy 0W30.
 
Dzięki chłopaki za rzeczowe wypowiedzi. Z tymi informacjami myślę, że można zakończyć wątek. Fajnie było nauczyć się czegoś nowego.
 
Back
Top