• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S60 D5244T4 - dobór optymalnego oleju

eustachu

Użytkownik
Samochód
S60 09’ D5244T4
Marka samochodu
Volvo S60
Budżet/ile litrów
250/7 litrów
Styl jazdy
Silnik
D5244T4
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
100 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30 A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Millers XF Premium Eco 5W30
Cześć,
stworzyłem ten wątek, bo od jakiegoś czasu zainteresowałem się tematem olejowym, a teraz dosyć drastycznie zmienia się sposób wykorzystania mojego samochodu i pomyślałem, że poradzę się mądrzejszych ode mnie.
Mowa o Volvo s60 2008 D5 185hp automat.
Przebieg 270 tysięcy. Zalewany był do tej pory Valvoline Synpower fe 5w30, potem Millers xf premium 0w30, obecnie XF Premium eco 5w30 A5/B5 wraz z AR9100 poprzedzony AR2820. Pobór oleju około 1 litr/ 10 tysięcy km.
Według producenta powinien być 0w30 A5/B5.
Do tej pory robiłem w roku około 20 tysiecy, olej wymieniałem co 13-14 tysięcy, lecz teraz w związku ze zmianą miejsca zamieszkania i zakończeniem studiów, a tym samym zwiększeniem ilosci godzin pracy, będę robił około 5-5,5 tysięcy km miesięcznie, co daje 60-65 tys. km rocznie, czyli przynajmniej 4 wymiany na rok. Na wymianę potrzebuje 7 litrów.
Moje użytkowanie to 90% drogi krajowe i eSki, 10% miasto.
I teraz tak, pytanie właściwie sprowadza się do tego czy lać tańszy olej i wzbogacać go jakimś dodatkiem AR, czy dopłacić do lepszego oleju, czy może przy moim użytkowaniu wystarczy tańszy zmieniany co te 15 tysięcy? Tak, żeby auto było zadowolone, a ja żebym nie wydał wszystkich pieniędzy na olej :D
Jako tańszy biorę pod uwagę dwie opcje:
1. Texaco Havoline Energy 0w30 - 210 zł/7l
2. Specol spec gold 0w30 - 160 zł/7l (brak A5/B5, jednak w analizie parametry dość bliskie)
3. PMO 0W30 FE - 200 zł/7l - na papierze wyglada bardzo ciekawie
Jako droższa opcja:
1. Mobil 1 ESP LV 0W30 - 280 zł/7l
2. Millers EE Performance 0w30 - 320 zł/7l.

Jest też Meguin Fuel Eco 1 0W30, który można kupić za około 230 zł.

Skłaniam się ku Mobilowi saute albo pmo/texaco + ar9200v2. Cenowo wychodzi bardzo podobnie.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.
Pozdrawiam :)
 
Przy takich przebiegach to skłaniałbym się do zakupu oleju w opakowaniu 20L. Z tych co wymieniłeś dostępny od ręki jest Mobil 1 zarówno w klasycznej bańce jak i w bag-in-box za 682zł. Inne oleje myślę , że na zamówienie też by były w takich opakowaniach.
 
Nie wiem czemu chcesz zejść do 0W30, skoro 5W30 ma bardzo zbliżone parametry i wychodzi taniej.
Podobnie jak Ty chciałem zejść do 0W30, ale mój mechanik uznał, że nie ma takiej potrzeby.
Użytkuję D5244T5 na Ravenolu FDS +Archoil 9100/9200v2, po 10 czy12 tys nie musiałem nic uzupełniać (strata <500ml) i taki olej mogę polecić, jak da radę w większych opakowaniach (serwisowo wchodzi 6.2l a nie 7 ;) )
 
Nie wiem czemu chcesz zejść do 0W30, skoro 5W30 ma bardzo zbliżone parametry i wychodzi taniej.
Podobnie jak Ty chciałem zejść do 0W30, ale mój mechanik uznał, że nie ma takiej potrzeby.
Użytkuję D5244T5 na Ravenolu FDS +Archoil 9100/9200v2, po 10 czy12 tys nie musiałem nic uzupełniać (strata QUOTE]

Wchodzi 6,2, ale podczas trwania interwału dolewam te pozostałe 8 stówek ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
ale mój mechanik uznał, że nie ma takiej potrzeby.
Na podstawie czego tak stwierdził? Strzelam, że nie miał ani jednego argumentu rzeczowego.

Nie wiem czemu chcesz zejść do 0W30, skoro 5W30 ma bardzo zbliżone parametry i wychodzi taniej.
Cena to nie wszystko, są czasami takie czynniki jak bazy, czy wiskozator. Polecam uważniej czytać forum.

na Ravenolu FDS +Archoil 9100/9200v2
taki olej mogę polecić
Masz olej, który jest zmodyfikowany dodatkami. Nie polecasz oleju, tylko konkretny zestaw. Brak Ci podstawowej wiedzy.

Pobór oleju około 1 litr/ 10 tysięcy km.
Pobór zerowy.Zakładając oczywiście, autentyczny przebieg.
Według producenta powinien być 0w30 A5/B5.
Do tej pory robiłem w roku około 20 tysiecy, olej wymieniałem co 13-14 tysięcy, lecz teraz w związku ze zmianą miejsca zamieszkania i zakończeniem studiów, a tym samym zwiększeniem ilosci godzin pracy, będę robił około 5-5,5 tysięcy km miesięcznie, co daje 60-65 tys. km rocznie, czyli przynajmniej 4 wymiany na rok. Na wymianę potrzebuje 7 litrów.
Proponuję pozostać przy 0W30\5W30 lecz zmieniać co 10-15 tysięcy + płukanka przy każdej zmianie oleju. Mam praktycznie takie samo użytkowanie samochodu. Same Ski + autostrady, a do miasta nie lubię się zapuszczać i od tego mam od niedawna Rometa 125.

I teraz tak, pytanie właściwie sprowadza się do tego czy lać tańszy olej i wzbogacać go jakimś dodatkiem AR, czy dopłacić do lepszego oleju, czy może przy moim użytkowaniu wystarczy tańszy zmieniany co te 15 tysięcy? Tak, żeby auto było zadowolone, a ja żebym nie wydał wszystkich pieniędzy na olej
Pytanie bardzo trudne w odpowiedzi, bo kwestia bardzo indywidualna. Ja, ale to JA osobiście, gdyby to był mój samochód, stosowałbym najtańszy olej 0W30 i zmienial co 10 tsięcy z płukanką.

1. Mobil 1 ESP LV 0W30 - 280 zł/7l
Uważam osobiście, że jest to opcja bardzo dobra.

. Texaco Havoline Energy 0w30 - 210 zł/7l
Alternatywa. Lub Meguin.
 
Myślałem też o stosowaniu 0W30 w miesiącach zimowych, a 5W30 w miesiącach cieplejszych, nie ukrywam że z ciekawością czekam na analizę Lotosa 5W30 A5/B5, myślałem o doprawieniu go jakimś ARem przynajmniej w te upalne miesiące. Jak to jest z tym żonglowaniem 0W/5W? Niektóre 5W mają niższą temperaturę płynięcia i lepkość w 40 stopniach niż niektóre 0w. Na przykład Millers na którym obecnie jeżdżę wyglada wg danych technicznych jak 0W


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Czyli w naszym klimacie i przy moim trybie użytkowania mogę zupełnie nie przejmować się tym zaleceniem i stosować 5W30 A5/B5 bez żadnej szkody dla motoru?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
a ja bym poszedł w Twoim przypadku w Amsoila SS 5w30, przy czym wydłużyłbym interwał wymiany, jak bardzo to trzeba by zrobić po 20 tys. km analizę i wtedy zobaczyć w jakim stanie będzie olej, czy te 20 tys. to juz jest max czy może jeszcze do 30 tys. da radę. Do każdej wymiany płukanka postojowa oczywiście.
 
Amsoil wyszedłby mnie Ok 400 zł za olej na jeden interwał, opłacalny więc byłby tylko przy zmianach 2x w roku, a na mój gust 30 tysięcy to za dużo


A co powiecie o Mobilu Formula 3000 formula fe?
W cenie około 95 zł/4l wyglada ciekawie. Czy jest jednak przepaść między mobilem z serii 1 a super?
Znalazłem jeszcze Specol A5/B5 5W30 za 84 zł/4l z dość niespotykanie wysoką w tej klasie lepkością w 100 stopniach - ponad 11.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Last edited:
tu nie chodzi o Twój gust tylko a zrobienie analizy która pokaże co się dzieje w silniku, co Ci szkodzi, zaryzykuj na 1 interwał, po np. 20 - 25 tys. km zrób analizę i się okaże czy olej daje rade czy jednak nie i wtedy będziesz kupowął coś taniego i wymieniał go co 10 tys. km. BTW. Amsoil w tym oleju deklaruje przebiegi rzędu 40 tys. km więc ja uważam że u Ciebie na 30 tys. wystarczy z takim używaniem samochodu. Jak nie sprawdzisz to się nie przekonasz, nawet jak jednak olej by nie dał rady to nic się nie stanie silnikowi a my wszyscy a szczególnie Ty będziemy mądrzejsi.
 
@orzeszpole, tylko, że ten amsoil jest dedykowany silnikom benzynowym, gdzie występuje lspi ...
Stosowanie go w dieslu nigdzie nie jest zalecane.
 
Myślałem też o stosowaniu 0W30 w miesiącach zimowych, a 5W30 w miesiącach cieplejszych
Ale po co? Przecież to nie ma żadnego sensu. Gdybyś mieszkał na Syberii to tak, ale w naszym klimacie mija się to z celem.

Czyli w naszym klimacie i przy moim trybie użytkowania mogę zupełnie nie przejmować się tym zaleceniem i stosować 5W30 A5/B5 bez żadnej szkody dla motoru?
Tak. W naszym klimacie nawet 15W40, radzą sobie wystarczająco dobrze.

Znalazłem jeszcze Specol A5/B5 5W30 za 84 zł/4l z dość niespotykanie wysoką w tej klasie lepkością w 100 stopniach - ponad 11.
Na te wartości nie patrz, są to dane uśrednione.

tu nie chodzi o Twój gust tylko a zrobienie analizy która pokaże co się dzieje w silniku, co Ci szkodzi, zaryzykuj na 1 interwał, po np. 20 - 25 tys. km zrób analizę i się okaże czy olej daje rade czy jednak nie i wtedy będziesz kupowął coś taniego i wymieniał go co 10 tys. km.
Ale po co? Prościej i taniej wyjdzie kupić coś tańszego i zmieniać co 10 tysięcy, niż kupować bardzo drogi olej i jeszcze wysyłać go na analizę. Na pewno krótsze interwały zawsze wyjdą silnikowi korzystniej.
 
Sama wymiana to też koszt. Nie przesadzajcie ze skracaniem interwału przy takiej eksploatacji. Przy 15 tyś można zrobić uoa i zobaczyć czy olej już ma dość czy można jeszcze.
 
Zgadzam się z @soszo, planowany sposób eksploatacji to chyba idealne warunki dla silnika, więc olej (szczególnie że nie jest go mało w układzie) też nie będzie się tak szybko zużywał. 15 tys. spokojnie każdy powinien dać radę
 
Popieram. Przy Twojej eksploatacji aż prosi się o zwiększenie interwału do 15 tys a nawet 20 jeżeli analiza przepracowanego oleju wyjdzie ok. Poczekaj jeszcze troche to na forum będzie analiza lotosa.
 
Spoko, jestem 5 tysięcy po wymianie, wiec następna wypada w październiku ;)
Szkoda, że nie ma analiz millersa. Mam dobre wrażenia z użytkowania tego oleju. Valvoline na pewno znikał w większych ilościach + na millersie silnik pracuje ciszej - wiem, ze to nie świadczy o jakości oleju, ale daje przyjemny feeling po dopłaceniu do droższego smarowidła :)
Obecnie mam wlane 230ml AR9100 do tego oleju, czy analiza po 15 tysiącach ma sens?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Back
Top