- Marka samochodu
- Volvo S60
- Budżet/ile litrów
- 250/7 litrów
- Styl jazdy
- Silnik
- D5244T4
- Data produkcji
- 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 100 ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W30 A5/B5
- Jaki olej masz obecnie
- Millers XF Premium Eco 5W30
Cześć,
stworzyłem ten wątek, bo od jakiegoś czasu zainteresowałem się tematem olejowym, a teraz dosyć drastycznie zmienia się sposób wykorzystania mojego samochodu i pomyślałem, że poradzę się mądrzejszych ode mnie.
Mowa o Volvo s60 2008 D5 185hp automat.
Przebieg 270 tysięcy. Zalewany był do tej pory Valvoline Synpower fe 5w30, potem Millers xf premium 0w30, obecnie XF Premium eco 5w30 A5/B5 wraz z AR9100 poprzedzony AR2820. Pobór oleju około 1 litr/ 10 tysięcy km.
Według producenta powinien być 0w30 A5/B5.
Do tej pory robiłem w roku około 20 tysiecy, olej wymieniałem co 13-14 tysięcy, lecz teraz w związku ze zmianą miejsca zamieszkania i zakończeniem studiów, a tym samym zwiększeniem ilosci godzin pracy, będę robił około 5-5,5 tysięcy km miesięcznie, co daje 60-65 tys. km rocznie, czyli przynajmniej 4 wymiany na rok. Na wymianę potrzebuje 7 litrów.
Moje użytkowanie to 90% drogi krajowe i eSki, 10% miasto.
I teraz tak, pytanie właściwie sprowadza się do tego czy lać tańszy olej i wzbogacać go jakimś dodatkiem AR, czy dopłacić do lepszego oleju, czy może przy moim użytkowaniu wystarczy tańszy zmieniany co te 15 tysięcy? Tak, żeby auto było zadowolone, a ja żebym nie wydał wszystkich pieniędzy na olej
Jako tańszy biorę pod uwagę dwie opcje:
1. Texaco Havoline Energy 0w30 - 210 zł/7l
2. Specol spec gold 0w30 - 160 zł/7l (brak A5/B5, jednak w analizie parametry dość bliskie)
3. PMO 0W30 FE - 200 zł/7l - na papierze wyglada bardzo ciekawie
Jako droższa opcja:
1. Mobil 1 ESP LV 0W30 - 280 zł/7l
2. Millers EE Performance 0w30 - 320 zł/7l.
Jest też Meguin Fuel Eco 1 0W30, który można kupić za około 230 zł.
Skłaniam się ku Mobilowi saute albo pmo/texaco + ar9200v2. Cenowo wychodzi bardzo podobnie.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.
Pozdrawiam
stworzyłem ten wątek, bo od jakiegoś czasu zainteresowałem się tematem olejowym, a teraz dosyć drastycznie zmienia się sposób wykorzystania mojego samochodu i pomyślałem, że poradzę się mądrzejszych ode mnie.
Mowa o Volvo s60 2008 D5 185hp automat.
Przebieg 270 tysięcy. Zalewany był do tej pory Valvoline Synpower fe 5w30, potem Millers xf premium 0w30, obecnie XF Premium eco 5w30 A5/B5 wraz z AR9100 poprzedzony AR2820. Pobór oleju około 1 litr/ 10 tysięcy km.
Według producenta powinien być 0w30 A5/B5.
Do tej pory robiłem w roku około 20 tysiecy, olej wymieniałem co 13-14 tysięcy, lecz teraz w związku ze zmianą miejsca zamieszkania i zakończeniem studiów, a tym samym zwiększeniem ilosci godzin pracy, będę robił około 5-5,5 tysięcy km miesięcznie, co daje 60-65 tys. km rocznie, czyli przynajmniej 4 wymiany na rok. Na wymianę potrzebuje 7 litrów.
Moje użytkowanie to 90% drogi krajowe i eSki, 10% miasto.
I teraz tak, pytanie właściwie sprowadza się do tego czy lać tańszy olej i wzbogacać go jakimś dodatkiem AR, czy dopłacić do lepszego oleju, czy może przy moim użytkowaniu wystarczy tańszy zmieniany co te 15 tysięcy? Tak, żeby auto było zadowolone, a ja żebym nie wydał wszystkich pieniędzy na olej
Jako tańszy biorę pod uwagę dwie opcje:
1. Texaco Havoline Energy 0w30 - 210 zł/7l
2. Specol spec gold 0w30 - 160 zł/7l (brak A5/B5, jednak w analizie parametry dość bliskie)
3. PMO 0W30 FE - 200 zł/7l - na papierze wyglada bardzo ciekawie
Jako droższa opcja:
1. Mobil 1 ESP LV 0W30 - 280 zł/7l
2. Millers EE Performance 0w30 - 320 zł/7l.
Jest też Meguin Fuel Eco 1 0W30, który można kupić za około 230 zł.
Skłaniam się ku Mobilowi saute albo pmo/texaco + ar9200v2. Cenowo wychodzi bardzo podobnie.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.
Pozdrawiam