• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo XC70 D5 AWD po tuningu RICA 245KM/500Nm) czy warto przejść na coś innego niż instrukcja każe 😉

portos

Użytkownik
Marka samochodu
Volvo XC70 D5 AWD ASB
Budżet/ile litrów
500/6
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
D5244T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-30 A5/B5 SL
Jaki olej masz obecnie
Valvoline Synpower FE 0W-30 A5/B5 SL
Witam ponownie w kolejnym temacie, po założonym niedawno moim pierwszym poście z Isuzu😉
Może wytrawni forumowicze doradzicie czy również w tym przypadku warto pokusić się o zmianę oleju?
Auto w tej chwili ma ok. 170 tys., więc za ok. 5 tys. km czeka mnie zmiana oleju.
Do ok. 105 tys. km auto nie mialo podniesionej mocy olej lany co 15tys. w ASO, czyli Castrol Edge Professional 0W-30 A5/B5 SL, potem tuning RICA Engineering i olej Valvoline Synpower FE 0W-30 A5/B5 SL zmieniany co 15 tys.
Czy warto zmienić na coś innego, np. z wiekszym indeksem HTHS niż wynikajace z normy A5/B5?
Jeżdżę raczej na codzień zgodnie z przepisami, ale raczej dynamicznie i często w trasie, jak wyprzedzam to automat w trybie S i gaz "w podloge". Zdarza się też czasem autobahn u sąsiadów i tam sporadycznie V powyżej 200km/h...
Jakieś olejowe sugestie z uzasadnieniem?
 
Plukankę według mnie zawsze warto, niestety ceny AR2820 oszalały więc trzeba szukać LM, TECa czy innego Oilsyna.
 
Dobra, ostatecznie wybór padł na ten Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C2/C3.
Dzięki @CallMeDezy za sugestie.
Co do płukanki AR2820 to sprawdziłem na ich stronce, że jest w ofercie po 45 pln za 250 ml, a więc chyba przyzwoicie???
Po tyle też jest na znanym portalu aukcyjnym w takich samych butelkach.
U forumowego kolegi @tomek evo , który również się wypowiadał w tym wątku (dzięki) była chyba nawet po 39 pln, ale widzę, że nie ma na stanie - również tego Shella nie widzę (a szkoda, bo bym już kupił);)
Sprawdziłem tylko, że tam gdzie zawsze kupuję oleje i filtry, mają tego Shella w złotych opakowaniach - może to jest jakaś nowa dostawa /partia i producent zmienił aktualnie na takie butle?
Na początku przyszłego tyg. zmienię olej i podzielę się subiektywnymi "wrażeniami" z pracy silnika oraz odczytami uzyskanych temperatur z czujnika temp. oleju podczas normalnej jazdy w mieście/trasie/ oraz "zap...lania"😉.
 
A jak już wróciła cena do 45zł to jasne, bierz :) Ostatnio na dniach była po 80-90. Nie robiłbym zbytnio zagadnienia z butelek Shella, ale teraz chyba faktycznie idą złote.
 
Nowa partia wychodzi w złotych butelkach.
 
@CallMeDezy Olej Shell dotarł (w tych złotych butlach) + płukanka AR2820 i myślałem, że sobie jutro go wymienię, ale widzę, że dostawca chyba popełnił omyłkę i zamiast zamówionych 6 litrów (4L+2x1L) Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C2/C3 dostałem 4L Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C2/C3 oraz 2 butelki po 1L Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C3....
Tak po pobieżnej lekturze etykiet na butlach patrzę, że ten:
C2/C3 spełnia normy ACEA C2/C3; API SN; VW 504.00/507.00; MB-Approval 229.52, 229.51, 229.31; Porsche C30; spełnia wymagania Fiat 9.55535- GS1, Fiat 9.55535-DS1
C3 spełnia normy ACEA C3; API SN oraz Specyfikacje: BMW LL-04; MB-Approval 229.51
niby specyfikacje się pokrywają...ale:
Pytanie: czy to jest ten sam olej czy jednak różni się nieco parametrami?
Zalewać te 4L C2/C3 oraz dolewkę ok. 1,8-1,9L z tego C3 i nie brać do głowy czy zwracać te 2L i zamieniać na właściwy C2/C3?
Chyba zaczynam być ciut "olejowo ortodoksyjny"...;)
 
@sprajt2 Tak mi się też wydaje... ale na tym C2/C3 nie ma że spełnia specyfikację BMW a na tym C3 nie ma że spełnia aprobatę Porsche C30, VW 504.00/507.00 oraz MB 229.52, 229.31... niby podobnie, ale jednak inaczej...?
Może to na różne rynki, albo jednak delikatne różnice w karcie technicznej są... na razie szukam w sieci karty techn. tego oleju z samym C3.
 
Nie robiłbym z tego zagadnienia, jak już masz w planach wymienić olej to to zrób. Tylko szybciej skontaktuj się ze sprzedawcą żeby wiedział o sprawie i sobie skorygował stany na magazynie, każdemu może się zdarzyć pomyłka.
 
@CallMeDezy OK👍 Masz rację, wymieniam olej i już nie wnikam😉
Znalazłem w sieci kartę produktu Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C3 (wersja EN) i co prawda parametrami ciut się różni (trochę mniejszy indeks lepkości i trochę większe wartosci lepkosci w kV40 i kV100, niższa temp. płynięcia itp.) dla zainteresowanych wklejam załącznik. Baza ta sama i zakres lepkości oraz pokrywajace się normy, więc nie ma problemu.
Pośmigam 10 tys. i zobaczę co dalej😁
 

Attachments

  • 4f33c19c-38dd-485e-909c-4fd2d5349fa8.pdf
    183,3 KB · Odwiedzin: 14
Back
Top