portos
Użytkownik
- Marka samochodu
- Volvo XC70 D5 AWD ASB
- Budżet/ile litrów
- 500/6
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- D5244T
- Data produkcji
- 2013
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W-30 A5/B5 SL
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline Synpower FE 0W-30 A5/B5 SL
Witam ponownie w kolejnym temacie, po założonym niedawno moim pierwszym poście z Isuzu
Może wytrawni forumowicze doradzicie czy również w tym przypadku warto pokusić się o zmianę oleju?
Auto w tej chwili ma ok. 170 tys., więc za ok. 5 tys. km czeka mnie zmiana oleju.
Do ok. 105 tys. km auto nie mialo podniesionej mocy olej lany co 15tys. w ASO, czyli Castrol Edge Professional 0W-30 A5/B5 SL, potem tuning RICA Engineering i olej Valvoline Synpower FE 0W-30 A5/B5 SL zmieniany co 15 tys.
Czy warto zmienić na coś innego, np. z wiekszym indeksem HTHS niż wynikajace z normy A5/B5?
Jeżdżę raczej na codzień zgodnie z przepisami, ale raczej dynamicznie i często w trasie, jak wyprzedzam to automat w trybie S i gaz "w podloge". Zdarza się też czasem autobahn u sąsiadów i tam sporadycznie V powyżej 200km/h...
Jakieś olejowe sugestie z uzasadnieniem?
Może wytrawni forumowicze doradzicie czy również w tym przypadku warto pokusić się o zmianę oleju?
Auto w tej chwili ma ok. 170 tys., więc za ok. 5 tys. km czeka mnie zmiana oleju.
Do ok. 105 tys. km auto nie mialo podniesionej mocy olej lany co 15tys. w ASO, czyli Castrol Edge Professional 0W-30 A5/B5 SL, potem tuning RICA Engineering i olej Valvoline Synpower FE 0W-30 A5/B5 SL zmieniany co 15 tys.
Czy warto zmienić na coś innego, np. z wiekszym indeksem HTHS niż wynikajace z normy A5/B5?
Jeżdżę raczej na codzień zgodnie z przepisami, ale raczej dynamicznie i często w trasie, jak wyprzedzam to automat w trybie S i gaz "w podloge". Zdarza się też czasem autobahn u sąsiadów i tam sporadycznie V powyżej 200km/h...
Jakieś olejowe sugestie z uzasadnieniem?