• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM VW 0W-30 LongLife III FE

OEM VW 0W-30 LongLife III FE

Analiza ufundowana dzięki hojności:
@Kaczorek79 , @taurus , @Marconi , @kawis , @Gardor , @enzo34 , @GreG , @bluebox oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Olej do analizy udostępnił: @tomek evo ze sklepu internetowego https://lejolej.pl . Dziękujemy!

Aprobaty:
  • VW 504/507

Strona oleju:

oemvwLL3FE-pierwiastki.jpg

oemvwLL3FE-ir1.jpg

oemvwLL3FE-ir2.jpg

Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30, lepkość w 100 stopniach bliżej górnego zakresu (9,3 - <12,5 cSt).
  • Indeks lepkości 202, bardzo wysoki jak na nowoczesny olej. Taka wartość daje niewielkie zmiany lepkości w pełnym zakresie temperatur i dobrą ochronę silnika
  • Pakiet ewidentnie oparty o związki boru, prawdopodobnie z całego spektrum dodatków opartych o ten metal. Niewielkie ilości krzemu i sodu, dość dużo wapnia jak na nowoczesny olej, jednak to formulacja pod silniki grupy VAG więc raczej nie ma obaw o LSPI w silnikach TGDI tego koncernu.
  • TBN 8,5 - dość wysoki, liczba kwasowa powyżej 2, jednak olej powinien dobrze utrzymywać poziom TBN i zapewniać dobrą neutralizację produktów spalania.
  • Z FTIR trudno określić bazę olejową - HC i GTL wyglądają bardzo podobnie na widmie. Znając jednak producenta olejów można założyć że olej oparty jest o GTL. Delikatny sygnał wskazujący na obecność estrów.
Podsumowanie: Olej nie posiada aprobat poza producencką, jest więc dedykowany do silników koncernu VAG. Biorąc pod uwagę skład pierwiastkowy oraz bazy olej będzie dobrze chronił silniki koncernu do których został przeznaczony. Jeżeli ktoś chciałby zalać taki olej do samochodów spoza grupy VAG można założyć że olej jest odpowiednikiem olejów API SN oraz ACEA C3.
 
Heja - Jestem po kolejnej wymianie ....czyli 3 lub 4
Od wymiany zrobiłem już tysiąc a na bagnecie nadal czyściutki olej - powie mi ktoś co jest grane ?
zauważyłem różnicę bo po poprzednich wymianach po paru dniach zmieniał kolor na taki jak przed wymianą .
Olej spuszczam dokładnie - 3,8l +filtr , 4 wlewam i jest ok .
Czyżby silnik się czyścił po poprzednich oliwach ??o_O
uogólniając - jedna z lepszych oliw jakie lałem
 
@Tom. Jaki silnik? Bardzo fajny olej, zwłaszcza jak chce się zastosować dodatki Archoil.
 
Nie - płukankę nie robię
Post automatically merged:

1,4 TSI / 150KM
 
520 zł we wrocławskim ASO XD Podupczyło ich tam konkretnie.
Post automatically merged:

Myślicie, że taki long life wytrzyma 2x dłużej od zwykłego? W sensie można wymieniać co 20 tys. i będzie ok czy to zwykły pic na wodę z tym long life?
 
Jeśli jezdzisz glownie trasy, to tak. Jak miasto i krotkie odcinki tp max 15tys km.
 
Jak masz na tym jeździć 20 tyś km, to moim zdaniem lepiej 10-15 tyś na orlenie albo lotosie
 
Musiałbyś sobie zrobić kilka analiz po 10kkm. Jeżeli to TDI to może tyle nie wytrzymać (rozrzedzenie oleju paliwem). Kwestia użytkowania - czy auto będzie jeździło trasy na autostradzie.
Możesz sobie kupić olej w normie producenta, a ASO nie ma prawa ci odmówić.
 
Last edited:
Mi się jakoś temperatura cieczy i oleju wyrównuje tzn. jak cieczy dojdzie do 90 stopni na zegarze to olej akurat ma 50-55 stopni, więc chyba standardowo.
 
@Dzonzi w jakim aucie? VAG? Tam wskazowka temperstury cieczy to tylko zabawka. Zczytaj temperatury z OBD, to sie zdziwisz 😉

P. S. Okolice 78st plynu, to 90st wg wskazowki.
 
Back
Top