• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 7R 2.0TSI CJXC

Nexus6

Użytkownik
Samochód
BMW M440xi (G23)
VW Golf 7R 2.0 TSI CJXC - jeszcze seria (300 KM), wkrótce stage 2/2+ czyli min. 450 KM
Eurol Synergy 0W40 + Archoil AR9200v2
VW502.00 przy wymianie co max. 15 kkm, VW504.00 przy wymianie wg wskazań kompa
cena nie gra roli
głównie miasto, czasem trasy <500 km

Do tej pory przetestowałem (kolejność wg oceny jakości):
1. Penrite 10 Tenths Premium 0W40;
1. Ravenol SSL 0W40 (ale ten z I połowy 2017 r.);
2. Eurol Synergy 0W40;
2. Eurol Syntence FS 0W30;
... (długo, długo nic);
xxx. Neste City Pro 0W40 (jakaś ch..a pomyłka).
xxy. to co załała fabryka

I zmiana po ok. 2 kkm, zalany wtedy Penrite +AR9100.
kolejne zmiany co ok. 7 - 8 kkm, poza Neste, które zostało zlane po niecałych 2 kkm.
za każdym razem dolewane jest AR9200v2.
obecnie w planach jest Amsoil Signature 0W40, no i czekam na ewentualne inne propozycje (rozważę wszystkie poza produktami millers'a).
 
rzucam propozycję, może się mylę, może nie, niech chłopaki ocenią - 5W50 + AR, jeśli producent dopuszcza taki parametr. Dlaczego? Samochód dłubany, silnik mocniej obciążony, potrzebna jest dobra ochrona w górnych granicach temperaturowych. Nie oszukujmy się, nikt nie robi 450KM w aucie, żeby jeździć 50km\h :D
 
Jeżeli cena nie gra roli: https://oryginalneoleje.pl/products/silnikowe/red-line-0w-40-094l
https://rockoil.jpoils.pl/produkt/carbon-0w40/
 
Zielony34 napisał:
rzucam propozycję, może się mylę, może nie, niech chłopaki ocenią - 5W50 + AR, jeśli producent dopuszcza taki parametr. Dlaczego? Samochód dłubany, silnik mocniej obciążony, potrzebna jest dobra ochrona w górnych granicach temperaturowych. Nie oszukujmy się, nikt nie robi 450KM w aucie, żeby jeździć 50km\h :D

Wystarczy porządne 0W40 z wysokim HTHS. Ja mam podłubane auto i nadal latam na lepkości zalecanej przez producenta.
Nexus6 napisał:
Amsoil Signature 0W40, no i czekam na ewentualne inne propozycje (rozważę wszystkie poza produktami millers'a).

Amsoil AZF powinien się sprawdzić z tym, ze nie ma żadnych europejskich aprobat wiec kwestia czy Rka na gwarancji czy nie. Możesz też rzucić okiem na Extreme Lubricants VR2 0w40
 
Jako tansza alternatywe dorzucam do wyboru Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=132
 
Temat znany i zestawienie też ciekawe i pokrywające się też z obserwacjami w innych mocnych TSI, a biorąc to pod uwagę Rock Oil to jako pierwsza opcja, Amsoil jako drugi wybór i niekoniecznie konieczny ;)
 
xxx. Neste City Pro 0W40 (jakaś ch..a pomyłka).

Możesz nam napisać jak odczułeś że ten olej jest taki kiepski? Nie żebym bronił Neste, nigdy nie miałem żadnego oleju tej firmy, po prostu mnie to ciekawi.

Myślę że Amsoil Signature 0W40 to dobry pomysł, oczywiście o ile nie zależy Ci na aprobacie VW.
 
Nexus6 napisz co z Neste było nie ok ,też jestem bardzo ciekawy Twojej opinii.
 
Neste City Pro 0W40 - olej zachowywał się jak woda, mechaniczne odgłosy przy uruchamianiu silnika, szybkie nagrzewanie się (do max. 117 stopni C, czyli jak OEM "szambo"), słabe odprowadzanie ciepła (wolno oddawał ciepło).
Nie wytrzymałem z nim nawet 2 kkm i wleciał za niego w tempie ekspresowym Ravenol SSL 0W40 - ten maksymalnie zagrzałem do ok. 110 stopni, ale ciepło oddawał błyskawicznie i uruchamianie nie kaleczyło uszu metalicznymi odgłosami.
 
Miałeś ten olej z pewnego żródła ?
 
Dziwne to wszystko z tym Neste ,nie są to złe oleje ,ale Twój opis nie napawa optymizmem.
 
Robert1 napisał:
Dziwne to wszystko z tym Neste ,nie są to złe oleje ,ale Twój opis nie napawa optymizmem.

przy jego zakupie też kierowałem się opiniami z forów, niestety rzeczywistość bardzo mnie rozczarowała.
 
Albo w Neste zmienili skład albo wersja na rynek rosyjski jest inna niż na europę. Z rosyjskiej analizy wynikało, ze to bardzo dobre PAO.
 
Opierajac sie o ta analize to jest wedlug mnie mieszanina PAO i nieco HC. Ten pik nie jest taki wysoki jak w przypadku innych 0W-40.
 
Porównajcie skład z Eurolem 0w40, bardzo zbliżony, bazowo też nieduża różnica w analizach wg Nexusa rozjazd znaczny, więc chyba jednak skład zmieniony. Analiza by się przydała.
 
Nie chwaląc się dzięki kilku Klientom mam dobre rozeznanie w olejach do 2.0 TSI. I rzeczywiście potwierdzam Neste City Pro 0W40 jakoś nie leży temu silnikowi. Kultura pracy jest niska, choć na trzymanie temperatury specjalnie nikt nie narzekał. Do tego silnika mogę polecić zdecydowanie 2 oleje :
1. Eurol Synergy 0W40
2. Millers XF longlife 0W40
+
Millers CFS NT+ 5w40 przy mocno podniesionej mocy i mocnym upalaniu.

Eurol genialnie trzyma temperaturę i pod tym względem jest bardzo blisko CFS-a i o mały krok wyprzedza Millersa 0W40 i Ravenola SSL 0W40. Kultura pracy na Eurolu i Millersie jednakowo dobra (trudno dopatrzyć się różnic). Eurol ciut wolniej się nagrzewa ale też szybciej się schładza (najlepiej z wszystkich).
Oprócz tego mogę polecić :
Ravenol SSL 0W40 - też dobry choć subiektywie ciut słabszy od ww.
Penrite 10tenths Premium 0W40 - bardzo grube 0W40 i łapie wyższe temperatury niż Eurol i Millers
Amsoil 0W40 - tu opinie są mocno podzielone bo jedni sobie bardzo chwalą ale znam takich co szybciej wymienili ten olej
Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 - dobra oliwa i powinna dać radę, choć zbytnich informacji zwrotnych nie mam.

Neste City Pro 0W40 to generalnie b. dobry olej i w wielu silnikach spisuje się genialnie ale jakoś w 2.0 TSI jest inaczej. Z tego co wiem to Neste nie zmieniało składu ani nie różnicowali produkcji a generalnie cała baza + pakiet jest dziełem Chevrona. Jako dystrybutor mogę poprosić importera o skierowanie zapytania do centrali ale znając Finów to powiedzą tyle co Kimi Raikkonen jak mu się nie chce gadać.
 
Zbliżam się do 8000 km od wymiany oleju i tym razem wybór padł "zmodyfikowanego" Ravenola SSL 0W40 USVO, oczywiście wraz z AR9200v2.
Czyli do badania VOA będzie Ravenol SSL, a do UOA Eurol 0W40 wraz z AR9200v2 i AR2300 - jestem ciekaw wyników.
 
Ja wiem czy jest sens robić UOA oleju z AR2300? O ile z modyfikatorami tarcia jak najbardziej to z płukanką już chyba średnio.
 
Back
Top