• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 7R 2.0TSI CJXC

Nexus6

Użytkownik
Samochód
BMW M440xi (G23)
VW Golf 7R 2.0 TSI CJXC - jeszcze seria (300 KM), wkrótce stage 2/2+ czyli min. 450 KM
Eurol Synergy 0W40 + Archoil AR9200v2
VW502.00 przy wymianie co max. 15 kkm, VW504.00 przy wymianie wg wskazań kompa
cena nie gra roli
głównie miasto, czasem trasy <500 km

Do tej pory przetestowałem (kolejność wg oceny jakości):
1. Penrite 10 Tenths Premium 0W40;
1. Ravenol SSL 0W40 (ale ten z I połowy 2017 r.);
2. Eurol Synergy 0W40;
2. Eurol Syntence FS 0W30;
... (długo, długo nic);
xxx. Neste City Pro 0W40 (jakaś ch..a pomyłka).
xxy. to co załała fabryka

I zmiana po ok. 2 kkm, zalany wtedy Penrite +AR9100.
kolejne zmiany co ok. 7 - 8 kkm, poza Neste, które zostało zlane po niecałych 2 kkm.
za każdym razem dolewane jest AR9200v2.
obecnie w planach jest Amsoil Signature 0W40, no i czekam na ewentualne inne propozycje (rozważę wszystkie poza produktami millers'a).
 
Może dołożę swoje trzy grosze o Neste City Pro bo zalałem go już trzeci raz z AR9200v2.
Z tego co jestem w stanie zaobserwować to względem Amsoil SS 0W40:
-wcześniej silnik wydaje się w pełni gotowy do pracy, w temp. otoczenia ~15st z miejsca mam wrażenie, że motor jest nagrzany i mogę jechać nie zważając na temp oleju.
-dużo mniejsze ubytki, dolewam kilka setek między wymianami żeby utrzymać stan 3/4 a Amsoila wchodził nawet litr.
-niższe ciśnienie na Neste przy tej samej temp i obr/obciązeniu silnika.
Ciekawi mnie natomiast czy nie zaszły jakieś zmiany w składzie od kiedy mamy nowe etykiety na butlach Neste. Spadło mi ciśnienie na jałowych względem poprzedniego.
 
Ostatnio z nudów (chyba) zalałem motorownię Shell'em Helix Ultra 0W40 API SN Plus i jestem zaskoczony.
Temperatury silnika niższe na super olejach "tuningowych", średnio 3-5 stopni C.
W stosunku do olejów "tuningowych" nagrzewa się wyraźnie wolniej i trochę wolniej oddaje ciepło.
Ponieważ nie używam auta na torze, a tylko do szybkiego (czasem bardzo szybkiego) przemieszczania się to ten olej jest dla mnie rewelacyjny.
Zobaczę czy nie rozjedzie się termicznie w trakcie interwału 8 kkm (co tyle zmieniam olej).

shell 0w40.jpg
 
Do olejów od dużych koncernów osobiście zawsze mi bliżej niż do produktów z mniejszych firm olejowych :)
 
Neste City Pro 0W40 - olej zachowywał się jak woda, mechaniczne odgłosy przy uruchamianiu silnika, szybkie nagrzewanie się (do max. 117 stopni C, czyli jak OEM "szambo"), słabe odprowadzanie ciepła (wolno oddawał ciepło).
Nie wytrzymałem z nim nawet 2 kkm i wleciał za niego w tempie ekspresowym Ravenol SSL 0W40 - ten maksymalnie zagrzałem do ok. 110 stopni, ale ciepło oddawał błyskawicznie i uruchamianie nie kaleczyło uszu metalicznymi odgłosami.
Dokładnie takie same negatywne odczucia miał znajomy po Amsoilu 0W40. Zlał ten olej po 2 tys. km. Na Neste też silnik niekoniecznie super pracował ale lepiej niż na Amsoilu. Najbardziej chwalił Eurol Synergy 0W40 oraz Millere XF longlife 0W40. Pod względem trzymania temperatur najlepszy był Eurol a zaraz potem Millers.
Ravenol SSL 0W40 też się sprawdza w tym silniku. W innym aucie (autach bo znam kilka takich przypadków) Temperatury na Ravenolu ciut wyższe niż na Eurolu (Ravenol w nowszej formulacji).
Co do Penrite 0W40 to ten olej ma bardzo wielu zwolenników choć jedni są zachwyceni bardzo a inni nieco mniej bardzo i wyżej stawiają Eurola, Ravenola czy Millersa.
Teoretycznie Amsoil powinien być jak najbardziej ok. do tego silnika bo to,z ę w jednym 2.0 TSI się nie sprawdził to nie znaczy, że w innym będzie tak samo.
Post automatically merged:

Ostatnio z nudów (chyba) zalałem motorownię Shell'em Helix Ultra 0W40 API SN Plus i jestem zaskoczony.
Temperatury silnika niższe na super olejach "tuningowych", średnio 3-5 stopni C.
W stosunku do olejów "tuningowych" nagrzewa się wyraźnie wolniej i trochę wolniej oddaje ciepło.
Ponieważ nie używam auta na torze, a tylko do szybkiego (czasem bardzo szybkiego) przemieszczania się to ten olej jest dla mnie rewelacyjny.
Zobaczę czy nie rozjedzie się termicznie w trakcie interwału 8 kkm (co tyle zmieniam olej).

View attachment 1942
Napisz jak możesz jak na poszczególnych olejach kształtowała się temperatura silnika. Co do Shella to być może jego lepkośc jest jednak niższa (13,5 wg. karty)co przekłada się na niższa temperaturę. Obstawiam, że jak być zalał 0W30 to temperatura by jeszcze poszła w dół.
 
Last edited:
Obstawiam, że jak być zalał 0W30 to temperatura by jeszcze poszła w dół.
Jeździłem na kilku 0W30, m.in. Eurol Syntence FS 0W30 (próba ujednolicenia smarowideł w flocie), Shell 0W30 AV-L i VW OEM 0W30.
Na żadnym z nich nie zanotowałem obniżenia temperatury pracy silnika.
Jedynie Shell 0W40 wykazał się tak zauważalną zmianą temperatury pracy motorowni.
 
Powiem Ci, że jestem tym lekko zdziwiony. Tyle tylko, że tego Shella nie miałeś chyba solo tylko z AR9200V2. Być może tutaj trzeba szukać przyczyny.
 
Tak dlatego trzeba by zobaczyć jak by sprawa wyglądała jak by Shell był solo. Z rożnymi formulacjami AR9200V2 może reagować delikatnie inaczej przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia.
 
Full saps do GDI ? Czy nie lepiej coś z mniejszą ilością popiołów jak jeszcze silniki łyka olej ?
 
Full saps do GDI ? Czy nie lepiej coś z mniejszą ilością popiołów jak jeszcze silniki łyka olej ?
Wszystkie silniki 2.0 TSi w Golfie 7 i pochodnych mają podwójny wtrysk, bezpośredni i pośredni, czyli wady GDI są wyeliminowane.
 
@Nexus6, jak chcesz płacić 60PLN/Litr - proszę bardzo.
Aral Super Tronic jest dostępny w cenie 150PLN/4L.
Różnicy brak.
Analizę również masz na forum.
Repsol Carrera 0W40 jest jednak innym olejem niż Aral Supertronic 0W40. I Arala nie ma kompletnej analizy na forum jedynie jest widmo. Repsol Carrera to inna baza i inna formulacja. Pisanie o braku różnicy jest w tym momencie nieporozumieniem. Aral też jest bardzo dobrym olejem ale to jednak co innego.
 
Te oleje są porównywalne i kierował bym się w tym wypadku portfelem. Nie ma sensu dorabiać do tego sztucznej ideologii.
 
To jest Twoje zdanie. Moim zdaniem Repsol jest jednak lepszym olejem przeznaczonym do bardziej wyczynowych zastosowań. Ale rozumiem, że każdy będzie polecał "swoje". Arla-a by trzeba najpierw dokładnie przebadać aby możliwe było formułowanie pewnych wniosków. Po drugie Arla jest ciężko dostępny w PL a jakoś jego jedyny Sprzedawca nie ustosunkował sie do tej pory do kwestii związanych z akcyzą. Nie chce zaczynać dyskusji na nowo ale powinno się raz na zawsze tą kwestię rozwiązać bo tak to są tylko domysły, że jednak akcyza jest opłacona a towar nie jest wysyłany z Niemiec jak deklaruje Sprzedawca tylko z magazynu na terenie PL po uprzednim opłaceniu akcyzy. Żeby była jasność Sprzedający nie dopuszcza się żadnego naruszenia prawa sprzedając olej, który zostaje wysłany z magazynu w Niemczech. Naruszenia prawa dopuszcza sie w tym wypadku (najczęściej zupełnie nieświadomie) Kupujący. I żeby nie było uważam, że Aral jest bardzo dobrym olejem i szkoda, że nie ma oficjalnej dystrybucji w PL.
 
Back
Top