• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf I 1.6 D 40kW 54KM

Rafks24

Nowy użytkownik
Samochód
-Renault Megane II 1.9 DCI 130km
Marka samochodu
VW Golf I
Budżet/ile litrów
200-300 zł. 5 Litrów
Styl jazdy
Silnik
1.6 D 40kW 54KM Kod silnika: JK
Data produkcji
1982
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Witam, prośba od sąsiada o pomoc w doborze oleju do youngtimera golfa mk1 1.6 D 40kW 54KM Kod silnika: JK. Nie wiem dokładnie ile oleju tam wchodzi. Z katalogu Shella wyszło, że 3,5 - 4,5L. Golf kupiony 3 lata temu. Większość czasu spędza w garażu podziemnym. W zimę w ogóle nie wyjeżdża z garażu. Rocznie może robi 1 - 3 tyś km. Olej nie wiadomo jaki był i jaki jest do niego zalany. Kopci na czarno jak smoła. Wiadomo, że jest to stary diesel i nie ma co oczekiwać cudów od tego silnika ale prośba od sąsiada jest taka żeby zalać coś rozsądnego i najlepszego do tego silnika. Budżet w sumie nie ma znaczenia przy tym silniku. Oczywiście olej w skrzyni biegów manualnej również wypada zmienić i tutaj też bym prosił o pomoc. Przebieg jeśli wiarygodny to 200 tyś km. Moja sugestia była taka, żeby nie zalewać go od razu super olejem a stopniowo płukać silnik ciut tańszym, 2-3x go wymienić, pojeździć trochę i docelowo zalewać czymś lepszym. Oczywiście jeśli lepszą opcją będzie szybka płukanka tego silnika typu archoil ar 2820 lub oilem, valvoline, tec 2000, liqui moly czy inna to można zastosować. Domyślam się, że długodystansowa Archoila AR 2300 nie ma dużego sensu w tym przypadku ? Oczywiście dodatki do oleju Archoila, Liqui Moly lub inne jeśli jest sens je zalać razem z olejem do tego silnika i usprawni to pracę na zimnym silniku i choć trochę ciszej by pracował to również proszę o propozycję. Proszę również o poradę dotyczącą czyszczenia układu paliwowego.
 
Po co "coś lepszego" w takim silniku?

Specol Gold 5W40, ewentualnie Valvoline MaxLife 10W40. Wymiana raz w roku, można dodać "szybką" płukankę w celu dokładnego usunięcia starego oleju
 
To jest konstrukcja wywodząca się w prostej linii z Panzer Kampfwagen IV z okresu szturmu na ZSRR. Zmniejszono tylko pojemność i ilość cylindrów. Zrezygnowano również z gąsienic, ale to szczegół.

Rozsądnym olejem w tej jednostce jest olej silnikowy + zalecana przez producenta jego ilość w misce olejowej. Tyle. Szczególnie przy tym charakterze użytkowania. Tam zalecenia zaczynały się chyba na API SG. Wystarczy cokolwiek 15,10\W40. Tej jednostce nie robi szczególnej różnicy, co ją smaruje. Inwestując w lepszy olej przy takich przebiegach niczego szczególnego właściciel nie zauważy. Szkoda sobie zawracać portfel i głowę czymś innym, jak nasze Lotosy, czy Orleny 15W40\10W40. Ewentualnie, w wielkiej ostateczności widzę tam Valvoline Max Life 10W40.

Przebieg jeśli wiarygodny to 200 tyś km
W tych samochodach przebieg jest sprawą pomijalną.

Proszę również o poradę dotyczącą czyszczenia układu paliwowego.
Wymieniać filtr paliwa częściej, niż raz na 10 lat. Tego silnika, jeśli jest w nim olej, nie da się zabić.
 
To jest konstrukcja wywodząca się w prostej linii z Panzer Kampfwagen IV z okresu szturmu na ZSRR. Zmniejszono tylko pojemność i ilość cylindrów. Zrezygnowano również z gąsienic, ale to szczegół.

Rozsądnym olejem w tej jednostce jest olej silnikowy + zalecana przez producenta jego ilość w misce olejowej. Tyle. Szczególnie przy tym charakterze użytkowania. Tam zalecenia zaczynały się chyba na API SG. Wystarczy cokolwiek 15,10\W40. Tej jednostce nie robi szczególnej różnicy, co ją smaruje. Inwestując w lepszy olej przy takich przebiegach niczego szczególnego właściciel nie zauważy. Szkoda sobie zawracać portfel i głowę czymś innym, jak nasze Lotosy, czy Orleny 15W40\10W40. Ewentualnie, w wielkiej ostateczności widzę tam Valvoline Max Life 10W40.


W tych samochodach przebieg jest sprawą pomijalną.


Wymieniać filtr paliwa częściej, niż raz na 10 lat. Tego silnika, jeśli jest w nim olej, nie da się zabić.
Tutaj warto zaznaczyć, że Panzer Kampfwagen IV miał silniki benzynowe a tutaj mamy diesla :)
sorry za offtop - tak jak mówili przedmówcy - moim zdaniem jakikolwiek 10W40 ze wskazaniem na produkty Orlen / Lotos to już luksus dla tej jednostki
 
Konkretnie -> Lotos Semisynthetic 10w40 (link do analizy na forum). Potem w przypływie szaleństwa można pomyśleć np o Orlen Platinum Classic Synthetic 5w40, a po paru głębszych nawet o dodaniu AR9200v2 🙃
 
Ok, dzięki. Tak właśnie też przypuszczałem i myślałem nad Valvoline Max Life 10W40. Płukanka szybka pewnie też mu się przyda.
Panowie a do skrzyni manualnej co tam zalać ? :)
 
Specol syntetic 75w90
 
A czy w tym przypadku nie powinien być zastosowany olej przekładniowy klasy GL-3 bądź ewentualnie samo GL-4 ?
 
Panowie a do skrzyni manualnej co tam zalać ?
Poszukaj w internecie instrukcji obsługi i trzymaj się ściśle tego, co jest tam zalecane względem lepkości i normy.
 
Back
Top