• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf mk2 1.8 GX

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb; Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb; Skoda Fabija 1.9 "w tedeiku i w kąbi"; Honda CBR 1000F SC24
Marka samochodu
VW Golf mk2
Budżet/ile litrów
4 l - 250 pln
Styl jazdy
Silnik
1.8 GX
Data produkcji
1988
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
30 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Zgodnie z załączonym skanem
Jaki olej masz obecnie
Meguin 0W40 A3/B4
No dobra. Czas na zmiany, na eksperyment. Pacjent z silnikiem EA 827 w wersji odprężonej na USA (GX). Dotychczas na Meguinie 0W40. Zastrzeżeń brak, wszystko cacy. Na 2100 km ubyło około 50 ml. Ale czytam forum i mnie kusi. Czytam o wyższości niskich lepkości i o tym, że dużo Ca, Zn i P (oleje w klasie A3/B4) to niedobrze, bo robią się depozyty na pierścieniach itd. No to czas na niższą lepkość - skłaniam się ku Shell 5W30 A3/B4. Zmiana oleju u mnie to max 5 kkm i zawsze płukanka AR2820 lub Oilem Power. Jazda - 75% trasy min 50 km. Priorytet - utrzymanie silnika jak najdłużej w jak najlepszej kondycji (obecnie 218 k mil). Na dzień dzisiejszy silnik ma fabryczne parametry (kompresja 4x11.5 bar, taka ma być dla odprężonego modelu GX, próba szczelności - 4x90%). Skłaniam się ku 5W30 (może jakiś 0W30?). Nie interesuje mnie zużycie paliwa tylko ochrona. W załączeniu - skan z instrukcji.
 

Attachments

  • IMG_20220802_184140_edit_493063483982573.jpg
    IMG_20220802_184140_edit_493063483982573.jpg
    4,6 MB · Odwiedzin: 135
Z mojej strony Amsoil SS ASL 5w30, czyli oliwa o obniżonym HTHS.
Skoro widać, że producent dopuszcza SAE20 w wersji 20W20, to why not ...?
Jak byś chciał się trzymać zaleceń VW, to ams oferuję oliwę w wersji 10w30, więc możesz i tak.
5w30 w wersji A3/B4 nie ma sensu, bbo poza Shellem, oferta żadna.
Większość olejów to C3, C2 i A5/B5, czyli Ams.
 
10W30 raczej nie. Wolę niską lepkość na zimnym. Coś w okolicy lepkości Shella wspomnianego. Czy ten Shell jest zły? Mam go w Jeepie w miejsce Shell 5W40 HX8 i jest lepiej - cichszy silnik, szybciej uzyskuje ciśnienie po odpaleniu (jest manometr). Akurat Jeep ma zalecany 5/10W30.
 
  1. Zalecenia wynikaja glownie z okreslonego rynku docelowego.
  2. Jezeli 5W-30 A3/B4 (?). To zaden eksperyment o ktorym wspominasz.
 
To co byś polecił?
 
Last edited by a moderator:
Na zimę nawet sae 10W w instrukcji..
Shell HU 0w30 A5/B5 - trudno dostępny
Mobil 1 Fuel Economy 0w30 A5/B5
Motul Eco-nergy 0w30 A5/B5
 
10W30\5W20
 
Ale co lub czym ryzykuję? Bez jaj... Przecież nie chcę lać 20W70 lub 0W8... :)
 
A co oni mogą innego polecić? :D nie ważne do którego producenta napiszesz...głównie będą bazować z dobieraczki.
 
Szczerze? To bardziej się spodziewałem w odpowiedzi polecenia yjakiegoś 10W40, ewentualnie 5W40 a tu zaskoczenie - 5W30 i to na bogato. :D
A dobieraczka na ich stronie sugeruje to, czego bym się spodziewał:
 

Attachments

  • IMG_20220805_083426.jpg
    IMG_20220805_083426.jpg
    5 MB · Odwiedzin: 86
Ja mówiłem, że tylko zastanawiam się nad 5W20. Faworytem póki co pozostaje 0/5W30.
 
Jak zrobią 5W20 w normie A3/B4... :)
 
Back
Top