ozzy1979
Użytkownik
- Lokalizacja
- Legnica
- Samochód
- VW Golf mk2 1,8 Pb; Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb; Skoda Fabija 1.9 "w tedeiku i w kąbi"; Honda CBR 1000F SC24
- Marka samochodu
- VW Golf mk2
- Budżet/ile litrów
- 4 l - 250 pln
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.8 GX
- Data produkcji
- 1988
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 30 ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Zgodnie z załączonym skanem
- Jaki olej masz obecnie
- Meguin 0W40 A3/B4
No dobra. Czas na zmiany, na eksperyment. Pacjent z silnikiem EA 827 w wersji odprężonej na USA (GX). Dotychczas na Meguinie 0W40. Zastrzeżeń brak, wszystko cacy. Na 2100 km ubyło około 50 ml. Ale czytam forum i mnie kusi. Czytam o wyższości niskich lepkości i o tym, że dużo Ca, Zn i P (oleje w klasie A3/B4) to niedobrze, bo robią się depozyty na pierścieniach itd. No to czas na niższą lepkość - skłaniam się ku Shell 5W30 A3/B4. Zmiana oleju u mnie to max 5 kkm i zawsze płukanka AR2820 lub Oilem Power. Jazda - 75% trasy min 50 km. Priorytet - utrzymanie silnika jak najdłużej w jak najlepszej kondycji (obecnie 218 k mil). Na dzień dzisiejszy silnik ma fabryczne parametry (kompresja 4x11.5 bar, taka ma być dla odprężonego modelu GX, próba szczelności - 4x90%). Skłaniam się ku 5W30 (może jakiś 0W30?). Nie interesuje mnie zużycie paliwa tylko ochrona. W załączeniu - skan z instrukcji.