• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf mk2 1.8 GX

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb; Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb; Skoda Fabija 1.9 "w tedeiku i w kąbi"; Honda CBR 1000F SC24
Marka samochodu
VW Golf mk2
Budżet/ile litrów
4 l - 250 pln
Styl jazdy
Silnik
1.8 GX
Data produkcji
1988
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
30 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Zgodnie z załączonym skanem
Jaki olej masz obecnie
Meguin 0W40 A3/B4
No dobra. Czas na zmiany, na eksperyment. Pacjent z silnikiem EA 827 w wersji odprężonej na USA (GX). Dotychczas na Meguinie 0W40. Zastrzeżeń brak, wszystko cacy. Na 2100 km ubyło około 50 ml. Ale czytam forum i mnie kusi. Czytam o wyższości niskich lepkości i o tym, że dużo Ca, Zn i P (oleje w klasie A3/B4) to niedobrze, bo robią się depozyty na pierścieniach itd. No to czas na niższą lepkość - skłaniam się ku Shell 5W30 A3/B4. Zmiana oleju u mnie to max 5 kkm i zawsze płukanka AR2820 lub Oilem Power. Jazda - 75% trasy min 50 km. Priorytet - utrzymanie silnika jak najdłużej w jak najlepszej kondycji (obecnie 218 k mil). Na dzień dzisiejszy silnik ma fabryczne parametry (kompresja 4x11.5 bar, taka ma być dla odprężonego modelu GX, próba szczelności - 4x90%). Skłaniam się ku 5W30 (może jakiś 0W30?). Nie interesuje mnie zużycie paliwa tylko ochrona. W załączeniu - skan z instrukcji.
 

Attachments

  • IMG_20220802_184140_edit_493063483982573.jpg
    IMG_20220802_184140_edit_493063483982573.jpg
    4,6 MB · Odwiedzin: 135
@ozzy1979 A3/B4 nie jest do niczego potrzebne.

@Kevin88 po zapachu nie oceniamy kondycji oleju...

@Nikko Jak dobrze poszukasz, to Gulf Formula G 5W40 za 4L kosztuje poniżej 100zł, warto wziąć nawet 8L. Dodatkowo na stronie Orlenu z kodem rabatowym możesz wziąć 9L Classic Synthetic 5W40 za 174.40zł. Taniej nie będzie. Płukanka co wymianę oleju i nie przeciągać interwałów.

Koszta oleju, czy opon to jedno, ale może nad innym kombi się zastanów, bo jak przyjdzie do wymiany dwumasy, czy turbiny, lub wiekszej ilości aluminiowych elementów zawieszenia, to na olejach tej różnicy kosztowej nie zrobisz.
 
Przykładowy olej z tych z działu "oleje świeże"? 0W30? 5W30? Co mi da zmiana normy? Jakie plusy?
 
Pozwolisz, że zostanę przy XXW30? Dzięki.
 
Wyciąłeś (z kontekstu) część mojej odpowiedzi z nie swojego wątku i oczekujesz teraz, bym się do tego odniósł w Twoim wątku? :)
 
Back
Top