• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf V 2.0 TDI-PD 170KM DPF

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Marka samochodu
Volkswagen Golf MK5
Budżet/ile litrów
200 zł
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI-PD BMN 170KM
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Bardzo mało
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Eurol Fluence 5W40 C3 + AR9100
Witam. Przymierzam się do kupna oliwy do swojego mułka. Mułek to dieselek 2.0 TDI (BMN) na pompowtryskach o mocy fabrycznej 170KM. W aucie jest fabryczny DPF, któremu chyba mimo lat nic nie dolega. Auto jeździ trasa 70% / miasto 30%, ale też nie jeździ jakiś długich tras, ok 10km do pracy i z powrotem, ale zazwyczaj dochodzi do temperatury pracy. Aktualnie zalany jest Eurol Fluence 5W40 + AR9100 i tak jest od kilku lat, jeszcze wcześniej był Penrite 5W40 również z AR9100. Ogólnie nic się nie dzieje, jestem zadowolony z oleju i pracy silnika, ale może coś staruszkowi idzie jeszcze polepszyć? No i jak to jest z tym Eurolem bo chyba zmieniła się formulacja, kiedyś całkiem dobry olej, ale nadal taki jest? Kasa max do 200 zł, ale wtedy już bez AR9100.

Moje opcje:
  • Zostać przy Eurol 5w40 + AR9100
  • Mobil 1 ESP 5w30
  • Shell Helix ECT 0W30 + AR9100
  • Eurol Syntence 0W30
 
Z tego co wiem to formulacja bez zmian. Miała być nowa-gorsza (pewnie bardziej budżetowa) formulacja ale puki co temat umarł. Może ten Eurol nie jest olejem wybitnym ale trudno o lepsze C3 5W40 w porównywalnej czy nawet nieco wyższej cenie. Jest wiele olejów zbliżonej jakości ale po prostu nie widzę żadnej C3 5W40, która by "robiła różnice" (no dobra jest Ravenol RUP 5W40 za 350 zł/4l). Zawsze możesz wrócić do Penrite Enviro+ 5W40 jest naprawdę świetny. No i jest jeszcze Millers EE Performance C3 5W40. Ale za sam olej zapłacisz tyle co za komplet z Archoilem. Możesz zamienić AR9100 na 9200V2 bo AR9200V2 w nowej odsłonie ma "pakiet czyszczący" więc teraz bardziej nadaje sie do diesla niż stara wersja i jest niezła alternatywą dla AR9100.
Z tych co wymieniłeś to bym ewentualnie przetestował Eurola. W CR sie sprawdza w PD też powinno być ok. BTW piszesz o wymaganej normie 504/507 ale w niektórych 2.0 TDI PD było jeszcze 505.01 lub 506.01.
:)
 
Last edited:
No to raczej zostanę przy Eurolu. Penrite też dobrze wspominam, ale jednak Eurol tańszy i też dobry olej. 504/507 bo to TDI-PD, ale w DPF-em, ale jeżdżę wiele lat na 5W40 z ACEA C3 (505.01) i DPF-a nie zatkało jeszcze, więc dobrze C3 o niego dba wydaje mi się. A o tym AR9200V2 pomyślę ;)
 
@JNC_946, no tak tak. Większość nowoczesnych 5W30 to mają aprobaty VW 504/507 a co za tym idzie z góry raczej posiadają C3. 5W40 odziwo z C3 nie ma za wiele tak jak powiedział @tomek evo, nie ma za bardzo w czym wybierać. Eurol Fluence jest takim jasnym punktem bo jest to dobry olej i stosunkowo tani ;)

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
DPF-a nie zatkało jeszcze, więc dobrze C3 o niego dba wydaje mi się.
O ten fragment mi chodziło, że jedna i druga norma to C3.

Moim zdaniem do "pompek" lepiej lać dedykowaną normę, tak jak to robisz.
I jak widać się sprawdza.

W passacie AWX czy tam AVF wlewałem Castrol Edge Turbodiesel C3 z 505.01
Eurol z dodatkiem to naprawdę porządny olej, jeszcze przy takich interwałach to silnik ma raj :)
 
Wybrałem kontynuację smarowania silnika olejem Eurol Fluence 5W40, ale tym razem z dodatkiem AR9200V2. ;) Skro jest ok, to po co kombinować :)
 
Witam serdecznie. Trzeba powoli zmieniać oliwę. Eurol sprawdza się bardzo dobrze, jednak kusi spróbować coś innego i kusi Texaco Havoline Ultra S 5W-40. Olej byłby wlany z dodatkiem AR9200V2. Co sądzicie zmieniać czy nie zmieniać? ;)

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Nie. W BMN nie ma z tym problemów.

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Hmm dzięki za propozycję. Widzę, że 0W30 w modzie ostatnio. Jakieś korzyści przejścia na 0W30 względem 5W40? ;)

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Temperatury powinny być ciut niższe a w niskich temperaturach olej szybciej złapie odpowiednią lepkość (mniejsze opory przy dochodzeniu do temperatury roboczej). Rozruch też może być na+ choć Eurol Fluence pod tym względem jest jak na 5W40 bardzo dobry. W 2.0 TDI PD 0W30 generalnie się sprawdza (przynajmniej Eurol FS 0W30).
 
Powinienem dodać we wcześniejszej wiadomości, że DPF został jakiś czas temu wycięty ;) Ale jeździłem bardzo długo na 5W40 z DPF i nic kompletnie nic się nie działo. Golfa w posiadaniu mam bardzo długo, więc mówię jak jest. Od 2015 roku zalewałem Golfa olejem Penrite Enviro 5W40. Od jakiś 3 lat leje Eurol Fluence 5W40. DPF zaczął trochę niedomagać, ale już raczej ze starości a nie stosowanej oliwy. Poza tym 5W40 C3 są też niskopopiołowe a to o to chodzi dla silników z DPF.

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Back
Top