Forest
Użytkownik
- Samochód
- Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
- Marka samochodu
- Volkswagen Golf MK5
- Budżet/ile litrów
- 200 zł
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 TDI-PD BMN 170KM
- Data produkcji
- 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- Bardzo mało
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 504/507
- Jaki olej masz obecnie
- Eurol Fluence 5W40 C3 + AR9100
Witam. Przymierzam się do kupna oliwy do swojego mułka. Mułek to dieselek 2.0 TDI (BMN) na pompowtryskach o mocy fabrycznej 170KM. W aucie jest fabryczny DPF, któremu chyba mimo lat nic nie dolega. Auto jeździ trasa 70% / miasto 30%, ale też nie jeździ jakiś długich tras, ok 10km do pracy i z powrotem, ale zazwyczaj dochodzi do temperatury pracy. Aktualnie zalany jest Eurol Fluence 5W40 + AR9100 i tak jest od kilku lat, jeszcze wcześniej był Penrite 5W40 również z AR9100. Ogólnie nic się nie dzieje, jestem zadowolony z oleju i pracy silnika, ale może coś staruszkowi idzie jeszcze polepszyć? No i jak to jest z tym Eurolem bo chyba zmieniła się formulacja, kiedyś całkiem dobry olej, ale nadal taki jest? Kasa max do 200 zł, ale wtedy już bez AR9100.
Moje opcje:
Moje opcje:
- Zostać przy Eurol 5w40 + AR9100
- Mobil 1 ESP 5w30
- Shell Helix ECT 0W30 + AR9100
- Eurol Syntence 0W30