• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat 1.6 TDI 120KM 2018

Dzonzi

Użytkownik
Cześć,
Planuję pierwszą wymianę oleju w manualnej skrzyni biegów po 78k km. Jaki olej polecacie?
 
Masz "dobrą" skrzynię MQ 250, (RSP), ja mam tę samą. Ale procedura wymiany specyficzna... trzeba dodatkowo wykręcić czop wodzika od spodu skrzyni aby spuścić cały olej, a zalewać trzeba przez czujnik wstecznego, bo poziom jest powyżej otworu kontrolnego. Alternatywnie można przechylić auto przy nalewaniu i zalewać przez otwór kontrolny. Wlewa się 2,3 litra do suchej skrzyni, 2,1 litra na wymianę. Ja zalałem 2,2 litra. Olej wybrałem Castrola (Castrol Syntrans V FE 75W-80) , obecnie nowe opakowanie pod nazwą: CASTROL TRANSMAX MANUAL V 75W/80. Ma najbardziej zbliżone parametry do oryginału i tak podaje dobieraczka Castrola. Jak dla mnie jest lepiej niż na oryginalnym, a na pewno tak samo.
 
Last edited:
@Selection Obecnie w większości VAG po 2010r preferowanym olejem jest G 052 527A2. Zapytaj o cenę w ASO.
@sailor 88 MQ 250 (DQ to DSG). Trzeba też pamiętać o blokadzie wodzika zanim odkręci się czop od dołu, bo można narobić bałaganu ze skrzynią.
Ja miałem u siebie Castrola V Fe, ale po roku zmieniłem na Fuchs 75W, bo skrzynia zaczęła delikatnie haczyć. Na Fuchs obecnie zrobione ok 25 kkm i jest idealnie.
Oryginalnym olejem G 052 527A2 jest prawdopodobnie Shell Spirax S6 70W GHME, który jest nie do zdobycia w Europie pod marką Shell, stąd też cena oleju OEM.
 
Mój wujek od nowości miał Octavie 2 po około 40 tys km poszły łozyska,brat miał Polo używane skrzynia się rozleciała ,w moim polo 100 tys i skrzynia papa 👍skrzynie manualne wszystkie.Zawsze grupa Vag od poczatku miała słabe skrzynie biegów.
Może jakaś wada fabryczna była, bo to nie możliwe jest.
 
@sailor 88 @Kaczorek79 Czy ta skrzynia jest popularna? Mechanicy w serwisie będą wiedzieli jak ją obsłużyć?
Zależy jaki serwis masz na myśli, bo na pewno nie wszyscy to wiedzą i wymieniają w/g utartego schematu, a to kończy się uwaleniem skrzyni ze względu na zbyt niski poziom oleju. Pytaj dokładnie przed wymianą, jak zamierzają to robić, a @Kaczorek79 podesłał Ci instrukcję,
 
Dobra, znalazłem tę instrukcję w dobrej jakości po angielsku i tam jest napisane, żeby zawsze dawać nowego o-ringa do czopa. Wiecie może jaki to konkretnie ma być o-ring?
 
Im więcej czytasz, tym mniej wiesz. Jeśli ta instrukcja ma na myśli uszczelkę, bo oring, to uszczelka o przekroju koła wykonana z nbr, ptfe, silikon itp i takiej tam nie znajdziesz. W VAGu są 4 typy korka
1. Z płaskim łbem na klucz imbus 6 mm, stosowane w blaszanych miskach takich silników, jak 1.2 thp, 1.4 16V
2. Z długim gwintem na klucz 19 mm z niewymienną uszczelką ze stali (taka jest u Ciebie) i chyba we wszystkich miskach aluminiowych
3. Z krótkim gwintem na klucz 19 mm z wymienną uszczelką dmuchaną, stosowane głównie w 1.4 tsi ea211, ale też 2.0 tsi przy blaszanych miskach. Tu na starej uszczelce są niemal pewne przecieki, bo sam gwint ma specyficzny przekrój i nic nie uszczelnia.
4. Plastikowe korki z oringiem, stosowane w plastikowych miskach 2.0 tsi.
 
Dobra, znalazłem tę instrukcję w dobrej jakości po angielsku i tam jest napisane, żeby zawsze dawać nowego o-ringa do czopa. Wiecie może jaki to konkretnie ma być o-ring?
Oring dostępny w każdym ASO VAG-a (SKODA, SEAT, VW), kosztuje kilkanaście PLN. W necie można znaleźć za 2-3 zł, ale przesyłka dochodzi. Numer katalogowy N90362001, jak kupowałem ostatnio mieli nawet na stanie, bo wcześniej zamawiałem.
Średnica zewnętrzna 18mm, wewnętrzna 14mm, grubość 2mm. Materiał FPM (fluor-kauczuk).
 
@Dzonzi Mój poprzedni post potraktuj, jako nieaktualny, bo pisaliśmy tu wcześniej o korkach i uszczelkach do miski olejowej (część wpisów usunięta) i zapomniałem, że Ty dalej o skrzyni temat ciągniesz. Oring jak najbardziej nowy na ten trzpień, posmarować olejem, żeby nie przycięło przy montażu.
 
Back
Top