• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B5 1.8T AWT + LPG

butelky

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Volkswagen
Budżet/ile litrów
150
Styl jazdy
Silnik
1.8T AWT
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
10w40 Motul
Witam,
niedawno wszedłem posiadanie urządzenia jak w temacie.
Auto od ponad 120kkm jeździ na 10w40 (taki zalano już 6 lat temu w Niemczech), od kilku lat jest to akurat Motul.
Obecny przebieg auta 367kkm.
Silnik bez żadnych modyfikacji.
Mój styl jazdy dość normalny, bez szaleństw.
Pobór oleju raczej nieznany, autem przejechałem ok 1000km, na bagnecie brak ubytków - tyle wiem.
Auto stoi pod chmurką, przy obecnych temperaturach po odpaleniu po nocy przez sekundę słuchać napinacz łańcucha łączącego wałki rozrządu.

Zostać przy 10w40 czy przejść na coś innego?

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam!
 
Last edited:
Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi, ciekawa dyskusja się wywiązała.
Oczywiście mam zamiar zmieniać olej co max 10kkm, innej opcji nie przewidywałem.
Auto to zwykły wołek roboczy do przemieszczania się, ale chciałbym żeby jeszcze trochę polatał ;).
 
Dorzucę swoje 3 grosze. Wg. mnie dobre 5W40 full saps to optymalny wybór. Trochę poza budżetem masz ulubiony olej wielu forumowiczów czyli w pełni syntetyczny Meguin Super Leichtlauf 5W40. Tańsza ale bardzo dobra opcja to Eurol Super Lite 5W40. Może też być nasz krajowy Lotos czy ewentualnie Specol oraz masa innych full spasów 5W40. Te wyżej wymienione zapewniają po prostu super relacje cena/jakośc.
 
Specol 507.00 droższy na Allegro od VAG OEM
Niestety ale za dobry olej się płaci a jakościowo są to bardzo porównywalne produkty - pakiet dodatków jest ten sam a baza olejowa w obu przypadkach mocna (dobre HC+PAO20% lub GTL - choć tu nie mam 100% pewności). Shell ma dodatkowo swoje bazy i z tego powodu produkcja tego oleju jest z pewnością tańsza niż Specola.
 
Last edited by a moderator:
Ja zrobiłem płukankę LM i zalałem total 9000 0W40. Wsio elegancko. Dzwonienia napinacza nie było przed wymianą i po wymianie również nie ma.
 
Back
Top