• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B6 2010r 2.0TDI 140km CBAB który olej lepszy?

Mateo89

Użytkownik
Samochód
VW Passat b6 2.0 TDI CBAB 140KM
Marka samochodu
Volkswagen Passat b6
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
2.0tdi 140KM/189km CBAB
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Motul Specyfic 5w30
Witam. Posiadam Passata b6 z podniesioną mocą na 189km i przebiegiem 330 tysięcy km. Chcę zalać olej i wybieram pomiędzy tymi trzema które podaje niżej. Proszę powiedzcie mi który z nich ma najlepsze parametry smarne i jest najmniej popiolowy i najlepiej znosi większe temperatury, bo mam ciężką nogę. Pytam o to bo nie znam się aż tak na oaramatrach z karty charakterystyki i posiadam DPF i o niego też chcę zadbać. Z góry dzięki.

Motul Specific 504 00 507 00 5W30
ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF 5w30
RAVENOL VMP USVO 5W-30
 
@Mateo89 Ja znam te oleje (aktualnie w silniku mam 0W-40), mieszkam w Niemczech, natomiast w Polsce praktycznie nie znane. Sa w porzadku, blenduja sami, jest odpowiednia kontrola jakosci itp. cenowo w miare okay, dlatego preferuje Meguin, jezeli mowa o niemieckich producentach.
 
norma 504/507 zakłada popiół <0,8% popiołu, ww. Ravenol ma 0,74%. Pomijam fakt, że kompletnie bezsensu porównujesz ten parametr wybierając olej, który spełnia normę 504/507.
Gwoli ścisłości, norma VW 504/507 dopuszcza popiół do wartości 1,5 jak typowe full saps, a że często idzie w parze z ACEA C3, to popiół jest obniżony do poziomu <0,8. Jak widać VW nie ma obaw przed zapychaniem się ich filtrów DPF.
@Mateo89 Nie ma co się aptekarsko rozwodzić nad poziomem saps, zwłaszcza, że silnik nie pobiera jakichś znacznych ilości oleju.
 
Pytam o to bo słyszałem na innych forach że używanie oleju medium saps 5w30 a tym bardziej oleju 5w40 który też jest mid saps powoduje zatykanie i częste wypalanie filtra. Sam już nie wiem bo przecież skoro można by było łac olej z wyższym współczynnikiem popiołu to czemu nie mogę zalać do mnie na przykład lepszego oleju który dużo zlabiej się gotuję w silniku np Motul x cess 5w40 i do tego ma dużo lepszy film olejowy. To mnie bardzo ciekawi. Co do tego że Volkswagen myśli jedno a w rzeczywistości jest inaczej to bym się zastanowił bo w całe tak nie jest ze ten filtr się nie zapycha.
 
Last edited by a moderator:
@Mateo89 To co napisal Ci @Kaczorek79 jest prawda. Odnosnie Twojego powyzszego wpisu:
  • zastosowana lepkosc nie ma z tym nic wspolnego,
  • oleje silnikowe sie nie gotuja,
  • na sama jakosc filmu olejowego wplywa wiele czynnikow, tutaj kwestia grubosci, lecz to tez zalezy od konkretnej jednostki napedowej, musisz rowniez uwglednic dodatki AW/EP, a te potrzebuja odpowiednich warunkow pracy tzn. temperatury czy obciazenia, ogolnie zbyt obszerny temat, nalezy znac ten caly mechanizm dzialania wtedy mozna wyciagac wnioski,
  • jak juz napisalem nie musisz sie opierac obowiazkowo o nizszy poziom popiolu siarczanowego.
 
Pytam o to bo słyszałem na innych forach że używanie oleju medium saps 5w30 a tym bardziej oleju 5w40 który też jest mid saps powoduje zatykanie i częste wypalanie filtra

Jeśli silnik nie pobiera Ci oleju, to zastanów się, jakim cudem ma się szybciej zapełnić filtr? Na innych forach z reguły ludzie nie kierują się szczególną wiedzą, a domysłami.

to czemu nie mogę zalać do mnie na przykład lepszego oleju który dużo zlabiej się gotuję w silniku np Motul x cess 5w40 i do tego ma dużo lepszy film olejowy

Czasami jest tak, że dany producent zaleca olej z normą 505.01, czy 504/507 ze względu na specyficzne obciążenia wałków i krzywek. Aby taką specyfikację olej spełniał, musi przejść specjalne testy. Akurat 504/507 przewiduje tylko dwie lepkości - 0W30 i 5W30 i zazwyczaj C3. Już Ci koledzy wyjaśnili, że stosowanie olejów FullSaps przy DPF nie jest tragedią, pod warunkiem, że silnik nie bierze oleju. Jest to decyzja indywidualna każdego właściciela pojazdu. No chyba, że masz wymagania jakiejś konkretnej normy, jak 504/507, to patrz wyżej, co napisałem. Między 5W30 i 5W40 nie zauważysz różnicy i żadnego "gotowania" nie będzie. Silnik i pompa oleju zostały zaprojektowane pod pewne lepkości i na każdej z nich ma być wszystko OK. Lepkość oleju nie ma nic wspólnego z zapychaniem się filtrów DPF.

Nie wiem, na jakiej podstawie sądzisz, że Motul X-Cess ma lepszy film olejowy? To jest olej na poziomie Lotosa Synthetic Plus 5W40 i gdybym miał wybierać, to z tych dwóch, bez wahania biorę Lotosa.
 
@Mateo89 jezeli chcesz trzymac sie normy to polecam: Mobil ESP 5W-30, Aral Super Tronic Longlife III 5W-30 lub Meguin Compatible 5W-30. A jak nie, to pomyslimy o innych alternatywach.
Post automatically merged:

Ewentualnie Redline Euro Series 5W-30, bardzo dobry kandytat. Lecz tutaj przekroczy niestety budzet...
 
Last edited by a moderator:
@Mateo89
  • oleje silnikowe sie nie gotuja
To trochę nieprecyzyjne stwierdzenie jak na kogoś kto mocno ciśnie na naukowe podejście :p Olej silnikowy, podobnie jak większość substancji można zagotować. Nawet piasek można zagotować. Olej ma wysoką temperaturę wrzenia, nie do osiągnięcia w misce olejowej.

Ale rozumiem potoczne podejście do przegrzania oleju ;)

I nie kłóćcie się, dopisałem w poście @tomek evo że Ravenol spełnia normy, bo faktycznie post @poziom1989 brzmiał tak jakby nie spełniał, a resztę skasowałem. Czy chociaż w jednym temacie z doborem oleju nie może być spokojnie?
 
To trochę nieprecyzyjne stwierdzenie jak na kogoś kto mocno ciśnie na naukowe podejście :p Olej silnikowy, podobnie jak większość substancji można zagotować. Nawet piasek można zagotować. Olej ma wysoką temperaturę wrzenia, nie do osiągnięcia w misce olejowej.

Ale rozumiem potoczne podejście do przegrzania oleju ;)

I nie kłóćcie się, dopisałem w poście @tomek evo że Ravenol spełnia normy, bo faktycznie post @poziom1989 brzmiał tak jakby nie spełniał, a resztę skasowałem. Czy chociaż w jednym temacie z doborem oleju nie może być spokojnie?
Tak o to mi chodziło jak również o to że 5w30 łapie szybciej temperaturę 120 stopni niż 5w40
 
jak również o to że 5w30 łapie szybciej temperaturę 120 stopni niż 5w40
różnica w czasie osiągania takiej temperatury jest pomijalna.
 
Tak o to mi chodziło jak również o to że 5w30 łapie szybciej temperaturę 120 stopni niż 5w40
Z mojej praktyki to jest raczej na odwrót co spowodowane jest tym, że olej o lepkości 5W40 stawia zwykle większe opory ale w praktyce to trzeba na tym samym silniku testować różne oleje.
 
Panowie a znacie jakiś dobry olej 5w40 który posiada zawartość popiołowy poniżej <0,8%.? Jeśli tak to jaki to jest, cena nie gra roli jeśli będzie duża.
 
Panowie a znacie jakiś dobry olej 5w40 który posiada zawartość popiołowy poniżej <0,8%.? Jeśli tak to jaki to jest, cena nie gra roli jeśli będzie duża.
Na przykład Lotos Aurum C3 5W40. Dobry i tani olej ;)

A olejów z popiołami <0.8% oraz lepkością 5W40 jest cała masa. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę 5W40 C3
 
@Mateo89 zastanów się tylko po co na siłę szukasz najlepszego oleju. Twój samochód ma 11 lat, 330 tys nalotu. Nawet jak wlejesz tam złoto w płynie to silnik nie będzie wieczny. Masz tu podane kilka naprawdę bardzo dobrych olejów. Jeśli chcesz dbać, to wymieniaj po prostu co 10 tys i koniec. A z tych podanych powyżej (włącznie z Lotosem Aurum) jaki nie wybierzesz będzie ok. Każdy z nas ma swoje preferencje ( ja np. Ravenol VMP, Aral Super Tronic 0w40)
 
Masz dobre oleje 0w40 C3: Aral, Castrol, Mobil. Ale ja bym nie rezygnował z normy 504/507, w swoim samochodzie nie rezygnuje. Norma wymagająca, kupic oryginalny olej i pilnować interwału. Jest Ravenol, alternatywnie Mobil, są też tańsze niezle oleje, ale chyba Cie nie będą interesować.
 
Back
Top