• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Polo 1.4 16V 85KM 2010

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
VW Polo
Budżet/ile litrów
raczej nieistotne
Styl jazdy
Silnik
1.4 16V
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504. 00, 503 00, 502 00, 501 00
Jaki olej masz obecnie
Mobil 1 ESP formula 5w30
Pozwólcie, że zapytam też o dobór oleju do Polo mojego taty. Przebieg 90tys. Jeżdżony mało i rzadko. Chyba więcej trasy jak miasta, rodzice często jadą 100km na działkę. Jazda bardzo spokojna

Teraz po 11 latach powoli pojawia się standardowy problem piston slap, czyli zaczynają się tłuc tłoki z uwagi no to, że ich ścianki są zbyt krótkie. Tłucze się lekko na zimnym, potem przestaje. Nie bierze nic oleju, także pierścienie trzymają.

Olej od początku lany taki jak ASO lało na gwarancji, tzn Mobili 1 ESP formula 5w30
 

Attachments

  • polo.jpg
    polo.jpg
    149,5 KB · Odwiedzin: 659
Czy tak nie przeciągać... Zależy jak kto jeździ, ten silnik nie jest jakoś mega wysilony
Tu nie chodzi o wysilenie jednostki, a o depozyty.
Post automatically merged:

10w40 są też syntetyczne (HC)
Owszem, jak coś, to polecam raczej formulacje oparte o HC. Ale pomimo to, większość i tak będzie ze sporą domieszką grupy II.
 
5W40 :
Lotos Synthetic Plus
Eurol Super Lite
Elf SXR
Gulf Formula GX

5W50:
Mobil 1
Elf

Musisz mieć jednak świadomość, że 5W50 to tylko maskowanie narastającego problemu. Ja bym pozostał na Mobil 5W30 ESP.
 
Musisz mieć jednak świadomość, że 5W50 to tylko maskowanie narastającego problemu.
Ale jedynym rozwiązaniem tego problemu jest wymiana kompletów tłoków z pierścieniami, na poprawione mahle.
To że stukają, nie powoduje natomiast natychmiastowego zniszczenia silnika.
Ludzie na forach internetowych piszą, że przejeździli 100kkm na tak stukających tłokach i nie rozpadł się silnik.
Więc skoro 5W40/50 może pomóc zmniejszyć skutki wady konstrukcyjnej silnika, to czemu go nie zastosować?
 
Więc skoro 5W40/50 może pomóc zmniejszyć skutki wady konstrukcyjnej silnika, to czemu go nie zastosować?
Tylko uprzedzam. Myślę, że na początku będzie poprawa, ale z czasem problem powróci. Piszę, bo nadal wiele osób myśli, że olej naprawia silnik, więc uczciwie informuję.

Szkoda, że VW tak to fabrycznie zepsuł, bo 1.2 to tak troszkę słabawo, 1.4 to taki złoty środek dla wielu do miasta, jak i na trasę.

@Kaczorek79 wszystkie serie tego silnika miały ten problem?
 
Od kodu silnika CGGB podobno problem nie występował, ale to silnik wkładany chyba tylko do Fabii po 2011r. Żona miała służbową Fabię 1.4 2012r i do 190 kkm problemu nie było.
Jest to błąd konstrukcyjny, można długo z nim jeździć, można maskować częsciowo olejem. Do slapingu jeszcze sposób eksploatacji się przyczyniał, bo te silniki od początku kręcone i jeżdżone na wysokich obr nie miały takiego problemu.
 
Zadzwoniłem "po znajomości" do mechanika, który pracuje w ASO. Powiedział, że ten typ tak ma i póki nie bierze oleju, żeby się nie przejmować. Potem jak już bierze, to wymiana tłoków. Dodał, że to wcale nie muszą być droższe Mahle, że tańsze Nural 87-436900-00 też są ok. Polo taty nie bierze oleju, pewnie dlatego, że dopiero 90tys przebiegu mimo 11 lat użytkowania.

Powiedział, też z ich obserwacji wynika, że auta które jeżdżą dużo i często nie mają tych problemów. A te co jeżdżą rzadko i mało bardzo często, gdyż mało używane pierścienie zapiekają się. Więc wniosek taki trzeba temu silnikowi dać w palnik od czasu do czasu, żeby go rozgrzać porządnie i pierścienie ładnie się rozprężały i pracowały.
 
Last edited:
Potem jak już bierze, to wymiana tłoków
Bo pewnie już dochodzi do mocnych luzów między cylindrem a tłokiem.

Powiedział, też z ich obserwacji wynika, że auta które jeżdżą dużo i często nie mają tych problemów.
To samo napisał Ci Kaczorek. Najgorsze dorwać "dziadkowóz".

W taki razie pozostać na 5W30, ewentualnie na 5W40 przejść + płukankę stosować co wymianę. Obserwować, czy nie bierze oleju.
 
Aha, tata z ciekawości pojechał na pomiar kompresji. Auto ma równe 15 bar na każdym cylindrze.
 
Więc "jeździć, obserwować" [;

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Od kodu silnika CGGB podobno problem nie występował, ale to silnik wkładany chyba tylko do Fabii po 2011r. Żona miała służbową Fabię 1.4 2012r i do 190 kkm problemu nie było.
Jest to błąd konstrukcyjny, można długo z nim jeździć, można maskować częsciowo olejem. Do slapingu jeszcze sposób eksploatacji się przyczyniał, bo te silniki od początku kręcone i jeżdżone na wysokich obr nie miały takiego problemu.
Zmienione tłoki występowały już w silnikach BCA i BBY, a mimo to problem nie został wyeliminowany - wydłużono płaszcz tłoka.
39c5148a47c39430f731c5477ad1.jpeg
Screenshot_20210417-132626_Sprzedajemypl.jpeg
 
@luckyboy wcale nie. BCA nie miał tłoków o wydłużonym płaszczu, widziałem swoje jak rozbrałem ten silnik. Nic nie poprawiono, płaszcz zdarty na wszystkich czterech od strony ssącej.

Ktoś tutaj pisał o tłokach Nural, ja takie zamontowałem do BCA i są git. Jednak nie jest to ten sam model, bo BCA ma jeszcze normalne korbowody a silnik z pierwszego postu ma kopyta w trapez. Nural dla BCA i ogólnie starszych 1.4 o mocy 75 ma masywniejszą kontrukcje tłoka (masywniejsza nawet od ori BCA). Wygooglujcie sobie 87-116100-00 dla 75hp, 87-436900-00 tego nie mają.

Przy wymianie tłoków powinno sie zrobić prowizoryczne honowanie cylindrów wiertarką. Profi honowanie odpada, bo 1.4 jest na alu bloku i nie można odkręcać wału korbowego bo dochodzi do trwałego odkształcenia.
 
Last edited:
Back
Top