• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Właściwości olejów i ich dobór do silnika

3. Priorytetem w przypadku takiego zużycia jest jego ograniczenie i jeżeli jest pewność, że to pierścienie, a nie odma, bo ona też potrafiła w tych silnikach zawodzić i pchać olej w dolot w sporych ilościach, to olej o wyższej lepkości, a nie niższej, który będzie jeszcze bardziej przeciekał i jeszcze gorzej będzie zbierany ze ścianek. O wąskim SAE, odpornym na przedmuchy, ogólnie stworzonym do silnika zużywającego olej. Tutaj najlepszym i jedynym sensownym rozwiązaniem, które jest możliwe, to zastosowanie oleju 15W50 dobrej jakości, nie mineralnego i dojeżdżanie na tym do naprawy. Robi takie oleje Motul (6100), sprawdzony, odporny na przepalenia, za litr wyjdzie 20 PLN, nie obciąża środowiska, bo to pół syntetyk, spełnia 501.01 i to wystarczy, przy takich dolewkach. Cudów nie ma, pierścienie się nie odbudują i już nie będą zgarniać wystarczająco dobrze oleju ze ścianki, a większa lepkość być może pomoże im pomoże. 1l o dziwo ten silnik, jezeli to nie jest z jednego cylindra, jeszcze sobie daje radę. Ewentualnie można wziąć 10W60 jakiś, ale nie testowałem żadnego w takich warunkach.

Jak zapatrujecie się na ten powyższy tekst pomijając aspekt odmy oczywiście. Nie jednokrotnie na forum leczenie poboru oleju podnoszeniem lepkości było negowane choć ma wielu zwolenników. W tym konkretnym przykładzie mowa jest o silniku w skodzie octavia 1.8 TSI CDAA
 
Back
Top