• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wlewany zly olej.

@k.n.
Masz lekki wyciek z wtrysku i/lub dodatkowo lekkie zapocenia z okolicy pokrywy zaworow- mialem podobnie w swoim 1.6 hdi
@Karakal
Ja mam c5 ze zwyklym 1.6 hdi i we francuskiej instrukcji mam zalecany olej ineo ecs.
Ehdi maja juz chybe nowsza norme pod 0w30.
 
ECS powstał dla silników 8v (ehdi)
Dla eHDi jest First 0w30, a ECS był dla 1.6 HDi FAP oraz 2.0 HDi FAP na pewno 16v, chociaż do RHS 8v pewnie też można lać.
 
Tak naprawdę w tym silniku sprawdzi się zarówno 5w30 jak i 5w40. Z tego co pamiętam PSA zalecało chyba 5W40 a Ford 5W30 choć to te same silniki. Który lepszy nie wiem, nie mnie to oceniać. Można założyć temat o doborze oleju i tam Ci doradzą.
 
Volvo do 1.6 HDi zaleca 5W30
1699376293992.png
 
Dla eHDi jest First 0w30, a ECS był dla 1.6 HDi FAP oraz 2.0 HDi FAP na pewno 16v, chociaż do RHS 8v pewnie też można lać.
Bzdury. Ineo ECS debiut miał w 2011r po debiucie silników 8v. Ineo First powstał dla Bluehdi...
 
Okej, a gdzie w tej całej historii jest 2.0 HDi 16v FAP?
 
Podsumowując - 1.6 HDi 16v może jeździć zarówno na 5w40, 5w30 i 0w30 od A3B4 po C2. Jeśli jest FAP to bym został na 30 C2 lub C3.
Post automatically merged:

Z resztą, już w instrukcji do mojego 406 była informacja, że od MY2000 wszystkie silniki (oprócz 2.2 HDi z jakiegoś powodu) mogą jeździć na 5w30 A5B5.
 
Last edited:
Ja mam 2.0 hdi euro 5 i od nowości jeździł na c2.
 
Back
Top