• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0hdi 140km

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Marka samochodu
Peugeot
Budżet/ile litrów
150/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0hdi 140km
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Niewiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Jakiś 5w30
Szukam w miarę taniego i spełniającego swoje zadanie oleju silnikowego.
Przeglądarka Totala jak i Lotosa podaję 5w30 c2 jak i 5w40 a3b4.
 
Solution
Lotos C2+C3, lub tożsamy Orlen XD, ewentualnie trochę przekraczający budżet Total ECS, poza tymi trzema rozważał bym chyba jeszcze tylko Magnateca C2, a w zasadzie to są moje rozważania dotyczące tego silnika w moim Mondeo 😅.
Ciekawi mnie czemu zalecają też a3/b4 przecież auto posiada dpf.
 
Wyszukiwarki proponują normy PSA 2290 oraz 2296, tylko nie wiem dlaczego ta druga skoro tam powinien być filtr cząstek. 0/5w30 C3 praktycznie wszystkie, może być Lotos/Orlen C2+C3, 504/507 czy Shell, Mobil, Total itd.
 
Ten silnik wymaga czegoś z normą PSA B71 2290, lub równoważnego/lepszego. Domyślnie szedł tam Total Quartz Ineo ECS 5w30 C2, ale z powodzeniem wejdzie tam np Shell ECT C2/C3 0w30 czy Total Ineo First 0w30 z nowszą normą PSA B71 2312.
Nasz Orlen robi oleje zgodne z PSA B71 2290, MaxExpert XF 5w30. Pomyłki nie będzie.

Jak chcesz delikatnie większą lepkość to bdb wyborem będzie Orlen MaxExpert C3 5w30 XD.
 
Jeśli FAP jest na miejscu to poszedłbym w C4 - wyższy HTHS od C2, niższe popioły od C3. RHE w Picasso taty ładnie na nim pracuje.
 
Celuje w lotosa c2/c3 lub shell 504/507
No chyba że ktoś jeździ na manoll 504/507 w tym silniku i wszystko działa bez zarzutu.
Post automatically merged:

Raczej FAP- musisz dolewać eolys?
Jeśli trzeba będzie dolać to pewnie wyświetli się odpowiedni komunikat.
 
Lotos C2+C3, lub tożsamy Orlen XD, ewentualnie trochę przekraczający budżet Total ECS, poza tymi trzema rozważał bym chyba jeszcze tylko Magnateca C2, a w zasadzie to są moje rozważania dotyczące tego silnika w moim Mondeo 😅.
 
Solution
Ja mam 1.6 HDi, ale oleje zalecane z tą samą normą, Magnatec nie zrobił na mnie jakiegoś mega wrażenia akustycznego - czego się spodziewałem po opiniach na forum, dlatego teraz na wymianę czeka Gulf PCX. Na Orlenie XD też jeździłem i było git więc śmiało można lać ;)
 
Też zastanawiam się nad normą 504/507 ew.c2/c3 z lotosa.
Tylko czemu psa też zaleca 5w40 a3b4 skoro jest tam filtr cząstek stałych.
 
Ale te 5w40 A3/B4 to masz zapisane w ksiazce? Czy dobieraczki tak podpowiadają? Bo z tego co rozumiem co napisałeś, to dobieraczki tak podpowiadają, a im to nie ufałbym do końća ;)
 
@Hubert1
Teoretycznie do twojego można zalać 5w40, bo to ewolucyjnie DW10C z nową głowicą, turbo itd. Jeśli tak jest w instrukcji to może to wynikać z tego, że np niektórych rynkach mógłby być wersje bez FAP/DPF.

Lej 5w30 i się nie zastanawiaj nad 5w40 full saps.
 
Ok.
 
Oj @Hubert1, kręcisz się wokół oleju jak xxx z przeręblu ... ;)
Te silniki 0,8mln km bez większego problemu pokonują na 5w30 C2/2290, a Ty kombinujesz z 5w40 A3/B4 ...
Sprawdź sobie FAP, czy nie jest w stanie mocno zużytym.
Jak dolewa paliwa do oleju, to trzeba filterek naprawić i eolys uzupełnić.
Dzięki temu jeździsz jak człowiek cywilizowany, a sam eolys pozwala na normalną eksploatację diesla z fitrem cz. stałych w mieście.
Żabojady dopracowali go do perfekcji w tamtych czasach.

Oleje - "jedyny słuszny" Total INEO ECS 5w30, czyli C2/2290.
W praktyce każdy C2, C2+C3 i C3 może być bez problemu stosowany.
 
Ja też bym lał Ineo ECS, dobry olej, teoretycznie stricte pod silniki PSA, formulacja też z tego co się orientuję dosyć specyficzna, cena bardzo fajna za 5l, samemu przy następnej wymianie będę pewnie zapodawał tego Totala, możliwe, że już nawet zostanie docelowo.
U rodziców w C-Maxie też teraz siedzi Total Energy 9000 i też już chyba zostanie, bo A5 jak każde inne, cena przystępna a i obiekcji nikt nie ma do kraju pochodzenia - Miał być Platinum F, ale moja argumentacja nie przeszła 🤣.

W instrukcji jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby była norma A3/B4, tam siedzi bankowo 2290, a w przypadku Francuzów nie zdziwię się, jakby nawet był konkretny olej podany (Ineo ECS). Dobierajki mogą wskazywać na 2296 bodajże, bo chyba te samochody pozbawione DPF-a jechały na tej normie na jakieś Indie, Afrykę etc, kraje na lekko innym poziomie cywilizacyjnym generalnie.
 
@Hubert1 jaki masz kod silnika? 6, 7, 8 znak VINu.
 
Back
Top