• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0hdi 140km

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Marka samochodu
Peugeot
Budżet/ile litrów
150/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0hdi 140km
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Niewiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Jakiś 5w30
Szukam w miarę taniego i spełniającego swoje zadanie oleju silnikowego.
Przeglądarka Totala jak i Lotosa podaję 5w30 c2 jak i 5w40 a3b4.
 
Solution
Lotos C2+C3, lub tożsamy Orlen XD, ewentualnie trochę przekraczający budżet Total ECS, poza tymi trzema rozważał bym chyba jeszcze tylko Magnateca C2, a w zasadzie to są moje rozważania dotyczące tego silnika w moim Mondeo 😅.
@nano nic nie kombinuje tylko zastanawiało mnie czemu dobjeraczki ,zalecają a3b4.
@Triumphator ładnie to wyjaśnił i tyle.
Post automatically merged:

@CallMeDezy RHF
 
Z jakiegoś powodu producent w dokumentacji dopuszcza 5w40 i nawet 10w40, więc może dlatego dobieraczki również je pokazują. Nie rozumiem też, dlaczego 0w30 nie jest ok, a 5w30 już tak, ale to PSA więc nie wnikam. Idąc tym dokumentem, powinien być B71 2290 C2. Ja zostaję przy poleceniu C4 z uwagi na niższe popioły i wyższy HTHS.
 

Attachments

  • 1689613283875.png
    1689613283875.png
    104,3 KB · Odwiedzin: 80
@Karakal to w 1.6HDI i jest to spowodowane super przemyślanym umiejscowieniem odmy, tuż przed samą flanszą turbiny 😉.
 
Jak chcesz tanio to Total ECS cały czas daje radę. Jak chcesz lepiej to Total + AR9100+Ar9200.
Na tym ostatnim mixie właśnie śmigam i jestem naprawdę zadowolony, choć kolejny olej to będzie Elf Evolution Full Tech C2 5W30 - zobaczymy jak to pracuje
 
Taką mam wlepke na przednim pasie dzisiaj dopiero zauważyłem. 😅
I co wy na to
 

Attachments

  • 20230913_185106.jpg
    20230913_185106.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 110
Logo to wiem ale chodzi mi o normy acea,
Auto posiada fap
 
W czym?
 
Dokładnie
 
Z tego, co pamietam, to juz byla gdzies poruszana kwestia hdi z fap, gdzie wlasie PSA zalecalo a3/b3. Moze wychodza z zalozenia, ze sprawny motor nie bierze oleju wiec ma sie to nijak do filtra czastek?
 
Nijak do filtra a jak do silnika?
 
Z tego, co pamietam, to juz byla gdzies poruszana kwestia hdi z fap, gdzie wlasie PSA zalecalo a3/b3. Moze wychodza z zalozenia, ze sprawny motor nie bierze oleju wiec ma sie to nijak do filtra czastek?
Ford dopuszczał/zalecał oleje full saps przy filtrze cząstek stałych gdyż mieli oni nieco inaczej rozwiazany układ katalityczny natomiast w przypadku PSA nie pamiętam abym się z tym spotkał. Można sprawdzić zalecenia dla bliźniaczego silnika w 508 i Mondeo i w Mondeo bedzię A5/B5 a w 508 C2/C3. Z doświadczenia wiem, że auta z 2010 r bywają czasem problematyczne bo to był ostatni rok, w którym do września obowiązywała norma euro 4. I auta nie musiały mieć filtra cząstek stałych, choć zdecydowana wiekszośc je miała. Ale czasem sie zdarzało, że szła jakaś seria bez filtra, szczególnie jak nie na rynek Niemeicki lub innny gdzie norma emisji powiązana jest z opłatami za auto. Znajomy w 2010 kupił do firmy 2 Focusy 1.6 tdci identyczne (tylko inny kolor) i jeden przyszedł z filtrem a drugi bez. Zdarzają się nawet przypadki, że po VIN auto ma mieć filtr a w rzeczywistości z fabryki wyjechało bez filtra. W przypadku 2,0 HDI w 508 tam stosowano wiele różnych silników 2.0 HDI o różnych kodach i różniły się one od siebie nie tylko mocą silnika. Nawet w samym 2010 roku z tego co wiem było kilka silników o różnych kodach. Mogły być też być może różnice w układzie katalitycznym. Ten jest z 2011 wiec filtr tam w teori być musi. Dziwne to zalecenie A3/B4 jak dla mnie.
 
Last edited:
Tak teraz myślę sobie może on jakimś cudem nie posiadał fabrycznego dpf.
Auto to rok 2010 pierwsza rej.2011 2.0hdi 140km
 
Tak wiem właśnie widzę i się dziwię. Gdybam, że moze na początku stosowali układ katalityczny z filtrem ten sam co w Fordzie a dopiero potem zmienili.
Post automatically merged:

Tak teraz myślę sobie może on jakimś cudem nie posiadał fabrycznego dpf.
Auto to rok 2010 pierwsza rej.2011 2.0hdi 140km
To może być kluczowa sprawa. Jak był bez filtra to mnie to zalecenie nie dziwi.
 
Back
Top