• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0hdi 140km

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Marka samochodu
Peugeot
Budżet/ile litrów
150/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0hdi 140km
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Niewiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Jakiś 5w30
Szukam w miarę taniego i spełniającego swoje zadanie oleju silnikowego.
Przeglądarka Totala jak i Lotosa podaję 5w30 c2 jak i 5w40 a3b4.
 
Solution
Lotos C2+C3, lub tożsamy Orlen XD, ewentualnie trochę przekraczający budżet Total ECS, poza tymi trzema rozważał bym chyba jeszcze tylko Magnateca C2, a w zasadzie to są moje rozważania dotyczące tego silnika w moim Mondeo 😅.
Tak teraz myślę sobie może on jakimś cudem nie posiadał fabrycznego dpf.
Auto to rok 2010 pierwsza rej.2011 2.0hdi 140km
Nie :) Przyczyna jest prozaiczna. Total Ineo ECS, pierwszy olej C2, miał debiut w 2011r. Fabryka posiadała na stanie naklejki A5/B5 i takie wklejali dalej. Mój jest październik 2011, rej 2012 i też mam A5/B5.
 
Tak kiedyś było w grupie FIAT-a, że zalecali full saps do aut z dpf ponieważ Selenia, z którą mieli umowę nie miała w ofercie takiego oleju. Jak Selenia zrobiła olej to zmienili zalecenia. Ale tu do końca cos mi sie nie klei, że o olej chodzi bo przecież C3 Totala już było dawno na Rynku. Widocznie mieli jak Ford układy przystosowane do olejów z wyższymi popiołami, ewentualnie jak FIAT mieli to w d..ie.
 
Producent wrzucał takie naklejki, bo takie mieli na stanie, a obsługa pojazdu poza ASO nie jest przewidziana, a tam działa się i tak na podstawie wewnętrznych instrukcji, które też są aktualizowane, użytkownik, jako użytkownik, może sobie zrobić co najwyżej dolewkę między wymianami, a tu w zasadzie czego by nie wlał, będzie ok, a producent może się tłumaczyć, że na naklejce jest również symbol kierujący do instrukcji obsługi, w której żadna z tych norm nie jest już przewidziana.

Na przykładzie mojego Triumpha, w instrukcji z 2010 roku, mam 15W50, lub 10W40, świece CR9EK, a łańcuch ma mieć naciąg jakoś 35-45mm, w trakcie 2011 roku zalecenia serwisowe zmieniły się na 10W50, CR8EK i 25-35mm, a żeby było ciekawiej, nawet Sprint GT z 2014 roku w instrukcji nie miał aktualizacji i nadal stoi tam 15W50, 10W40 i CR9EK, gdzie nawet z fabryki nie wyjeżdżał w takiej konfiguracji ;).

Także, chcąc mieć najbardziej aktualne zalecenia serwisowe, pisze się maila do któregoś ASO/centrali, żeby po numerze VIN udzielili informacji.
 
A mnie się wydaje że producenci nie do końca ogarniają wpływ oleju na filtry i podchodzą trochę eksperymentalnie. Moja Kijanka też była z pierwszego roku stosowania GPF i też jako główny olej miała poleconego full saps. Nawet ASO w instrukcji przez 2 lata chyba mialo A5/B5. Dopiero kolejne roczniki po aktualizacji instrukcji miały normy C jako zalecane.

Możliwe że tutaj było to samo.
 
Im nowsza norma emisji spalin tym większy cyrk. Czasem są zmiany w oprogramowaniu i już następuje zmiana warunków "pracy" filtra cząstek stałych.
 
Pytanie do znawców na ile kkm starczy litr płynu do fap oczywiście w 2.0hdi.
Podobno około litra jest w zbiorniczku.
 
@ Hubert1, jesli tankujesz paliwo do pełna i wyjeżdzasz zbiornik do rezerwy to spokojnie na 40kkm powinno wystarczyć. Natomiast w przypadku tankowań za 50-100 zl to może nie starczyć na 10kkm. Płyn jest pobierany przy każdym tankowaniu, otwarciu wlewu w tej samej ilości, a swoje kosztuje. Tak więc warto na ten aspekt eksploatacji auta zwrócic również uwagę.
 
Ten wóz akurat dawkuje zawsze tę samą dawkę eolys przy każdym otwarciu klapki, więc najlepiej jeździć do rezerwy, tankować do pełna i spokojnie na 50 000km wystarczy, a powinien i na więcej.
 
To raczej zależy od rocznika, bo w C4GP mojego taty jeszcze jest system o którym pisałem wyżej, a przynajmniej tak mówili specjaliści od francuzów i FAPów.
 
No to w końcu jak jest tankować cały czas do pełna czy można po trochu tam zbiornik jest ponad 70l a takie tankowanie to już trochę boli.
 
Oki dzięki
 
Kiedyś zgłębiałem temat mając chęć dodać eolys do paliwa w zwykłym samochodzie z dpf. Usłyszałem kategoryczne nie. Wg mojego informatora plyn eolys nie jest dodawany do zbiornika paliwa tylko bezpośrednio do układu w czasie wypalania fap. Teoria jakby trochę wywracająca wszystkie internetowe opowieści ale wg mnie sensowna.
 
Przekaż informatorowi aby posłuchał pompki Eolys jak pracuje po zatankowaniu paliwa...
Niech informator sprawdzi jak wygląda instalacja Eolys, gdzie prowadzi przewód od pompki.
f27a378ef6c1ff77f28f259b09f2f07f.jpg
 
Last edited:
No niech tam będzie po waszemu. Pogadam z informatorem jak nadarzy się okazja

"Wydajność jednostkowa wyporowej pompy dozującej wynosi 6,45 mm3.
W zależności od ilości dodanego paliwa sterownik dodatku do paliwa określa ilość dodatku do paliwa, która ma zostać wtryśnięta do zbiornika paliwa.
ECU dodatku do paliwa steruje wyporową pompą dozującą za pomocą sygnału OCR"
 
Ciekawe informacje
A czy eolys potrafi zamarznąć zimą lub się zkrystalizowac.
 
Jeszcze jedno pytanie jakieś pomysły na cieknący uszczelniacz między silnikiem a skrzynia?
Nie ma tragedi ale od czasu do czasu coś zkapnie na kostkę.
Zaznaczam że skrzyni nie będę wyrywał z auta na sam uszczelniacz.
Zrobię to dopiero jak padnie sprzęgło ale narazie pracuje poprawnie i byle jak najdłużej
 
Back
Top