• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wycieraczki

Jako nowe może nie będzie dużej różnicy do eco, ale powinny dłużej zachować dobry stan 👍
 
W Hondzie mam wersję Eco i już drugi rok latają bez smug 🙂 zazwyczaj 3 lata i są do wymiany.
 
Kupiłem wycieraczki Motgum (50% ceny Bosch Aerotwin), organoleptycznie dobra jakość wykonania, w komplecie jest cały zestaw adapterów, dla mnie na plus.
 

Attachments

  • IMG_20230115.jpg
    IMG_20230115.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 115
Kiedyś jeździłem na Motgumach i generalnie sobie je chwalę. Niestety nie mają dedykowanych do wszystkich aut, zatem jeżdżę na hybrydowych od Denso
 
Zamiast hybrydowych możesz założyć po prostu tradycyjne szkieletowe. Ja wrzuciłem takie właśnie motgumy do swifta.
 
Ostatni rok przelatałem na bezszkieletowych Bosch Aerotwin. Od miesiąca już słabo sobie radziły. Wodę zbierały i były ciche, ale na szybach zostawał osad i brud drogowy. Wlecą teraz bezszkieletowe Oximo. Miałem je przed Boschem i nie widzę szczególnej różnicy w działaniu i trwałości. Od wakacji na szybach mam NW Ultra Glaco od Soft 99, więc podczas normalnych opadów przy prędkościach 60+ nie muszę w ogóle używać wycieraczek.
 
A tak firmę to znacie? Będę zakładał kolejny komplet do Reni. Jakościowo spoko, służyły chyba ze 2 lata. Choć przez ostanie miesiące to już słabo zbierały. Ale Made in PL 🙂
20230206_142833.jpg
 
Last edited:
Spezial Werkzeugfabrik Feuerbach. Designed in Germany, made in EU (PL).
 
Niemieckie wycieraczki robione przez francuską firmę w Polsce :D Nie ma to jak globalizacja.

Jakby coś, co serdecznie odradzam Goodyeary. Skusiłem się na amerykancky wycieraczek i pobiły chyba rekord nietrwałości bo wyleciały po miesiącu. Przez pierwsze dwa tygodnie było super, przez kolejny tydzień piszczały, w ostatnim zostawiały pasek wody, tak z 2 cm szerokości. Wróciłem do OEM i spokój.
 
Miałem Motgum hybrydowe, szkieletowe Denso, a od roku Heyner Hybrid. Te ostatnie najlepsze. Nawet po zeszłorocznej zimie nie zostały zajechane. Jestem pod wrażeniem
 
Ja polece inaczej.
Prawie 5lat temu po kupnie auta wymieniłem same piorka. 3x po 4zl. Do tego pory sa. Ale ich prsktycznie nie uzywam.
Na aucie siedzi powloka (cos ala niewidzialna wycieraczka). Szyba lapie mniej brudu. W zime do ok -5 nic nie zamarza. Deszcz z szyby zlatuje sam.

sporo wycieraczek slabo dziala bo szyba od wody zakamieniona na max.
 
@soszo a czemu to jest tylko do Reno? Jakieś specjalne mocowanie?
 
Aktualnie od dwóch tygodni mam założone Oximo bezszkieletowe. Jak na ten moment bez zastrzeżeń. Ostatni rok przejechałem na Bosch Aerotwin bezszkieletowych. Były spoko, ale zakończyły żywot. Guma była już na piórach poszarpana i nie zbierały. W sumie trochę za późno się zorientowałem, bo jakbym wiedział to bym ich nie wywalał. Można na znanym portalu aukcyjnym zamówić 6 sztuk samych gumek od Goodrain za 4 dyszki. Gumy pasują m. in. do Aerotwinów Boscha. Gumy długie, bo 70 cm, więc po montażu można przyciąć do odpowiedniej długości. Przy następnej wymianie tak to właśnie ogarnę. Taniej i mniej syfu dla środowiska.
 
Cwaniaczki... trochę to upierdliwe w trasie.
 
Miałem nieprzyjemną sytuację. Jadąc w piątek do pracy zauważyłem, że niemal nowe wycieraczki strasznie smużą. Po użyciu płynu do spryskiwaczy przez dobrych 5-6 sekund była masakra jakby coś tłustego było na szybie. Płyn wykluczam, bo do tej pory wcześniej wszystko było git. Pomyślałem, że te Oximo to szajs, ale tknęło mnie by sprawdzić co się dzieje. Postanowiłem wyczyścić pióra. Psikałem płynem do szyb od ADBL oraz czyściwem papierowym przeciągałem po piórach. Jakie było moje zaskoczenie, gdy na papierze pojawiło się mnóstwo ciemnej kaszany. Było tego tyle, że to co nie zebrał papier wałkowało się na gumie. Po ogarnięciu tematu wycieraczki zbierają znów jak nowe. Nigdy wcześniej nic się takiego nie działo. Mieliście już tak?
 
Nie nigdy 😉😁
Moje Bosch Aero w hyundai tzn to krótsze pióro trochę podskakuje z początku. Może też je przetrę. A jeśli to nie pomoże to trzeba będzie wymienić bo to już ponad 2 lata minęły. Po za tym podskokiem zbierają bardzo fajne mimo swojego wieku. Jeśli będzie wymiana na kolejne Bosch Aero oczywiście bez kombinacji i szukania tańszych rozwiązań.
 
Ja co jakiś czas myję szybę i pióra wodą z ludwikiem i gąbką. Zawsze jest lepiej
 
Back
Top