• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wycieraczki

U mnie za to oximo w citroenie c3 sa najcichszymi wycieraczkami jakie miałem w tym aucie odkąd je posiadam.
 
A Ja stosuje Oem.
u mnie za OEM w necie chcą 200 pln w ASO pewnie drożej, a nie sądzę aby wytrzymały 2 lata, więc lepiej co roku nowe Aero lub XTRM.
Ciekaw jestem tych Continentali ale chyba nikt ich jeszcze tutaj nie używał.
Do małżonki auta zamówiłem Heyner hybrid, zobaczymy czy przetrwają zimę.
 
Spokój kosztuje...
Te OEM też ktoś robi.
Oleje też można brać w ASO, a jednak siedzimy tu na forum.

Zasadniczo każdy robi jak lubi. Jeden doktoryzuje się z olejów a wycieraczki kupuje w tesco. Drugi na odwrót :) Trzeci wszystko w ASO.


Peace 😎
 
Dokładnie.Ale normy dla aso są inne ,na rynek trafia wszystko co odrzucono.Pzdr
 
Nie sądzę żeby producent wielkości Boscha, Valeo czy Championa miał 90% wolumenu sprzedaży (z własnym logo, w sklepach) jako "ASO odrzuciło".
 
Może przesadziłem ale dla aso produkt jest Lepszy.
 
Last edited by a moderator:
Może nie "ASO produkt" tylko robiony na zamówienie z logo producenta wozu. Owszem, takie wycieraczki z reguły mają wyższą trwałość. Z własnego doświadczenia mogę podać przykład Valeo, które od lat jest dostawcą OEM dla Volvo i wycieraczki aftermarket Valeo, mocno odstają od często dwukrotnie droższych wycieraczek w niebieskich pudełkach Volvo.
Ja nie robię dużych przebiegów ale w Alfie i Fiacie mam Bosch'e, kupowane na allegro, jako komplety z serii aerotwin i w obu autach jeżdżą już 3 rok. Fakt, auta garażowane, szyby odśnieżane, pokrywane niewidzialną wycieraczką itd. ale wycieraczki jakby się nie zużywały. Po roku zrobiły się trochę głośniejsze, gdy szyba jest tylko lekko zakropiona, widocznie ta warstwa grafitowa szybko się zużywa ale oprócz tego, nie mogę narzekać.
 
U mnie za to oximo w citroenie c3 sa najcichszymi wycieraczkami jakie miałem w tym aucie odkąd je posiadam.
Tak podśmieszkowując. Musisz być w czepku urodzony, że najlepiej spisują się u Ciebie te najtańsze rozwiązania, Specol, Oximo, trochę zazdroszczę :D
 
ja kupiłem do mojego Forda Oximo bo moje fabryczne wycieraczki po 5 latach zaczęły niedomagać w zimę, to po wymianie okazało się, że te Oximo gorzej wycierają niż te pięcioletnie, żenada po prostu. Na wiosnę trochę się poprawiło ale też cały czas rozmazują szybę zostawiając pasy w kilku miejscach, tak jakby nie przylegała w tym miejscu zbyt mocno do szyby. Teraz planuję kupić OEM Motorcrafty, podobno wg. opinii w stosunku cana/jakość nie mają konkurencji.
w Fordzie tak jest że OEM sprawują się najlepiej miałem Boscha niby dobre ale gorzej sie sprawowały a cena wcale nie mała
 
W hyundai oem to valeo. Po dwóch latach zaczely hałasować i wymieniłem na Bosch. Te mają rok i na razie czują się dobrze.
 
Ja mam Forda i oryginalne fordowskie wycieraczki (tak są najczęściej polecane - Premium, nie Motocraft). Premium się skończyły (Ford już nie oferuje) zostały tylko Motocrafty i to dokładnie wtedy kiedy padły mi wycieraczki. Zrobiłem wtedy coś innego. Kupiłem same gumki i je wymieniłem. Kosztowało to chyba 15zł i działają już dobrze prawie 2 lata... W większości "bananów" da się ściągnąć zabezpieczający plastik i po prostu wysunąć starą i wsunąć nową gumkę. To według mnie jest najlepszy sposób, dopóki reszta wycieraczki jest OK.
 
Last edited:
Ja korzystam od 4 lat z heyner hybrid, teraz trzeci komplet zacząłem, okolo rok, półtora roku mi wytrzymują.
 
Ciekaw jestem tych Continentali ale chyba nikt ich jeszcze tutaj nie używał.
Używałem Continentali AquaCTRL i były to najlepsze wycieraczki, jakich używałem.
Porównuję do VW OEM, Champion, Bosch i Valeo.
 
Ja polecę polskie Motgum. W Subaru Legacy bajka we francuskich autach średnio (Kangoo i C5) teraz zamówiłem do Hondy CRV zobaczymy jak będzie. Cena to ok 60 zł za płaskie premium.

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top