• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Takie info jakby ktoś jeszcze nie wiedział,

W n47 między stanem min/max na bagnecie jest 1l, przy pojemności 5,2 litra jest to ok 25% objętości całej miski wydaje mi się że to bardzo dużo czy u innych producentów jest podobnie ?
 

Attachments

  • Screenshot_20200814-164150.jpg
    Screenshot_20200814-164150.jpg
    520,8 KB · Odwiedzin: 170
Tak, w mojej Lagunie, między MIN a MAX jest około 1000-1100ml
 
No to tylko potwierdza że jazda na min stanie oleju jest ryzykowna, teraz jakoś bardziej mnie to uświadomiło 😁
 
Cudów nie ma, zawsze była ryzykowna ;-) nie wiem skąd się wzięło przeświadczenie o trzymaniu między min a max, może kiedyś miało to sens. Aktualnie przy wszelkich zmiennych fazach rozrządu, większych mocach, downsizingu itp itd wg mnie lepiej trzymać się górnej granicy. Dwa - mając ten litr oleju więcej logiczne, że olej lepiej się zachowa, jest go więcej, lepiej może rozpraszać sądzę i produkty uboczne spalania, jest mniej zmęczony, jeśli tak to można nazwać.
 
Ja "od zawsze" trzymam poziom oleju na max., a w Astrze wręcz przelewam 5-7 mm powyżej (około 400ml).
Wzięło się to stąd, że ASO w ramach tzw "promocji", wlewało do silnika równo 4L, czyli dokładnie tyle, ile wynosi suche napełnienie.
Więc skoro nic się nie działo, to taki poziom oleju utrzymuję ciagle.
 
Ja zalecam z reguły do maksymalnego poziomu, bezpieczniej. W szczególności dla niektórych jednostek napędowych.
 
M.in to ja napisałem, że producent zaleca poziom oleju znajdował się między min a max. Tylko co w tym dziwnego? Takie "herezje" można znaleźć w instrukcji obsługi. Hyundai i pewnie wielu innych marek.
Nie należy dolewać ponad "F" (Nie Max;) )
Nie wolno stosować dodatków do oleju.
Ale można stosować dodatki do paliwa dostępne w ASO hyundai.
O płukankach nic nie wspominają.

Z reguły zalecenia producenta to wybieramy tylko te które nam pasują.
 
@soszo zapomniałeś o wymianie oleju co minimum 20 tysięcy
 
Nie, nie zapomnialem. Nie miałem na celu przepisywać całej instrukcji. U mnie jest zapis 30 tys km lub rok.

Żeby była jasność co do poziomu oleju to zalewam do Max. A jak będzie 1mm to nie dolewam ;)
 
Last edited:
Serwis Suzuki Swift Sport przebieg 7259km
 
Inżynier projektujący ten silnik, a szczególnie miskę olejową miał fantazję z umiejscowieniem korka.
20200824_123635.jpg
 
A co to za autko?
 
Daewoo Kalos
 
@soszo trochę dla mnie a reszta dla młodego mechanika który pytal mnie o dobry olej w przystępnej cenie, wziął na testy. Zdziwilem się tylko jak mi powiedział że do benzyn 90% czego używa i co ludzie chcą to 10w40... Bo "bezpieczny i uszczelnia" jak to nazwał :p
 
No 10w40 to mimo wszystko wciąż jest bardzo popularna lepkość. Pewne mity są głęboko zakorzenione.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
U mnie 10w40 schodzi już bardzo rzadko, ale czasem ktoś bierze, 1-2 klientów na 2 miesiące. Coraz rzadziej schodzi też 5w40, najwięcej obecnie idzie lepkości 5w30.
 
Back
Top