Wymiana oleju

inspire

Użytkownik
Samochód
200SX CA18DET
Zielony dobrze gada, nagrzać opalarką korek ile się da i dobrej jakości klucz odpowiedni do korka i puści.
A na następny raz nie dokręcać aż w łokciu pyknie tylko z wyczuciem.

Aluminiowej misy z olejem w środku tak łatwo nie nagrzeje żeby cokolwiek miało jej się stać, opalarka jest bezpiecznym narzędziem do tego.
 

Piociula

Użytkownik
Samochód
Citroen C-Elysee
Nie boję się o michę ale czy nie urwę śruby. Na ciepłym mechanik próbował z przedłużką ok. 1 m i zrezygnował. Ja psikałem kilka razy wd40 i też nic. Ogólnie ciężki przypadek. Wymiana oleju przez poprzedniego właściciela co 30 kkm. i widać efekty. Korek odkręcany co 2 lata i pewnie dokręcany na maxa i dupa.
Post automatically merged:

Spróbuję z opalarką.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Może odwrotnie. Zamrozić korek. Choć prawdę mówiąc to bym sobie to odpuścił
 

Piociula

Użytkownik
Samochód
Citroen C-Elysee
Jak pisałem wcześniej - 30 ruchów wysysarką i gitara. Nie wiem czy jest sens się spinać.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
30 ruchów wysysarką, to jednak troszkę upierdliwe. No ale jak wolisz.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Mialem reczna, nigdy wiecej...
 

Piociula

Użytkownik
Samochód
Citroen C-Elysee
Wolę tak, tym bardziej, że nie mam dostępu do kanału i mieszkam w bloku w środku miasta, więc nawet podwórka nie mam. Tak czy inaczej dzięki za rady.
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Znalazłem dobry film obrazujący działanie omawianej w temacie wysysarki :cool:

 
Last edited:

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Miska olejowa ma 3.75, oleju było maksymalnie i wszystko zostało odciągnięte. Ciągnie szybko, na filmie widać już końcówkę ssania.



Co dziwne pusta bańka pokazała na skali 4l :oops:

 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Jak ja wam zazdroszczę, że macie możliwość we własnym zakresie odessać olej. U mnie z racji braku bagnetu odpada ;-(
 

Kevin88

Użytkownik
Samochód
Audi A4 1.8T(ANB), Suzuki Swift Sport(M16A)
Ja tam wolę tradycyjnie przez korek. Mimo braku kanału daje radę.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Wolę czy nie wolę. Są auta jak 1.6 hdi gdzie więcej wyciągniesz niż skspuścisz dołem. Nawet jak odkrecisz korek to i tak trzeba tam jakiegoś ssaka zapodać bo ok 250ml zostaje.
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
Miska olejowa ma 3.75, oleju było maksymalnie i wszystko zostało odciągnięte. Ciągnie szybko, na filmie widać już końcówkę ssania.



Co dziwne pusta bańka pokazała na skali 4l :oops:

Reszta pewnie w filtrze 😉
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Jest tylko wymienny wkład, odkręca się pokrywę, wszystko spływa.
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
Nieuważnie przeczytałem i myślałem że oleju jest za mało . Może jeśli robiłeś płukankę to ona zrobiła więcej niż max . Albo miska jest tak zrobiona ze przez korek wszystko nie schodzi . W którejś gazecie widziałem test jak chcieli sprawdzić ile przejedzie samochód bez oleju . Odkręcili spust i sobie tak jeździli i nic nawet kontrolka się nie zaświeciła . Więc zdjęli miskę , okazało się że w misce poniżej spustu było dobrze ponad litr oleju.
 
Last edited:

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
U mnie zostaje poniżej spustu ok 300ml dlatego odsysam.
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
@Wojt wszystko zależy od konstrukcji miski. U mnie najwięcej spada grawitacyjnie, mimo pojemności układu na ponad 6.5l zostaje nieco ponad 200ml
 
Last edited:
Top