• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Przynajmniej film olejowy jest fest, nie jakaś woda po parówkach :p
 
Mozna powiedziec, ze tworzy stała warstwe ochronna, ktora ciezko zerwac. A nawet po uszkodzeniu miski ma wlasciwosci samouszczelniajace sie.
 
Jak lepik na zimno, szkoda wyrzucać. Do podklejania papy jak znalazł 🤣
 
Jestem świeżo po wymianie oleju w serwisie na 5W30 X prime. Pojeździlem „trochę” ostrzej ze 100km. W porównaniu do Sustiny 5W40 z Archolem AR9100:
Zgłaszałem wcześniej w serwisie sporadyczne wypadanie zapłonu. Pierwszy raz od razu po wymianie oleju zauważyłem tak dużą różnice na plus w pracy silnika. rekomendowany dla tego silnika olej to 5W30, a sam silnik kręci się do prawie 8000 obrotów. Zrobiłem błąd i wcześniej wlałem 5W40 będąc pod wpływem filmów Cobrico i „wody po parówkach, tylko 5W50”
+ zdecydowanie cichsza praca
+ pracuje rowniej
+ nieco niższa temperatura oleju niż 5W40 Sustina z Ar9100. Nie przekroczyłem 100C gdzie na starym tandemie w podobnych warunkach miewałem 105-107C

Reasumując: nigdy nie dodam już dodatków do oleju. W sumie tego ARa lałem tylko dlatego, ze jest rekomendowany jako „delikatna płukanka”. Sprawdził się, bo wyleciało faktycznie błoto.

Jeżeli kogoś by interesowało, będę wysyłał próbkę starego oleju po 3500km przebiegu do laboratorium R2D. Mogę tu opublikować wyniki.

Dzięki panie admin za polecenie tego siuwaksu do silnika. Fajnie działa. Finalnie pewnie przejdę na rekomendowany przez ASO 300V latem ale już na pewno 5W30.
 
Ale że zapłon przestał wypadać po wymianie oleju?
Znaczy nie było to takie prawdziwe wypadanie zapłonu rejestrowane przez komputer, a bardziej taka delikatna polsekundowa czkawka silnika raz na jakieś 5-10 sekund na jałowym do wyczucia w zasadzie tylko gdy siedzi się w fotelu i na tym skupi.
Nie wydaje mi się żeby to było placebo mimo ze wydałem na ten przegląd niemało.

Ale jedna uwaga. Olej dość szybko ciemnieje. Na papierze od razu widać ze zrobił się bursztynowy w porównaniu do nowego, który jest przezroczysty. Ale może spowodowały to resztki ARa po wymianie.
 
Znaczy nie było to takie prawdziwe wypadanie zapłonu rejestrowane przez komputer, a bardziej taka delikatna polsekundowa czkawka silnika raz na jakieś 5-10 sekund na jałowym do wyczucia w zasadzie tylko gdy siedzi się w fotelu i na tym skupi.
Nie wydaje mi się żeby to było placebo mimo ze wydałem na ten przegląd niemało.

Ale jedna uwaga. Olej dość szybko ciemnieje. Na papierze od razu widać ze zrobił się bursztynowy w porównaniu do nowego, który jest przezroczysty. Ale może spowodowały to resztki ARa po wymianie.

Szybkie ciemnienie oleju po zalaniu to skutek wymieszania z resztkami brudnego poprzednika, którego zostaje nawet 20% w układzie, zwłaszcza kiedy był spuszczany bez użycia płukanki.
Robię mnóstwo analiz olejów dla osób, które podejrzewają że serwis nie wymienił oleju bo po powrocie do domu już olej jest ciemny. Zdarzają się takie przypadki ale zdecydowana większość to wymieszanie z resztkami starego brudnego oleju.
 
Reasumując: nigdy nie dodam już dodatków do oleju. W sumie tego ARa lałem tylko dlatego, ze jest rekomendowany jako „delikatna płukanka”. Sprawdził się, bo wyleciało faktycznie błoto.

Zabawne, piszesz, że zrobiłeś błąd wlewając 5W40 zamiast zalecanego 5W30 a podsumowujesz że już nigdy nie będziesz stosował dodatków. Wg mnie to niespójne.
 
Ja robię sporo plukanek, w tym np trzymałem najmocniejszego Xado przez 900 km, olej coraz dłużej pozostaje czysty a mimo to po trasie prawie 400 km po autostradzie z Oilsyn dr petrol zrobił sie mocno ciemny a przejechał dopiero 1200 km od wymiany
 
To brud z komory spalania zabrudził olej po czyszczeniu Petrol Dr a nie z układu olejowego.
 
Mam rozumieć, że jeśli po zastosowaniu Dr Petrol olej się nie zabrudził to w komorze spalania jest czysto?
Cały czas mam dylemat czy tego typu dodatki stosować przed wymianą oleju czy w tedy kiedy mam na to ochotę czyli przed jakąś dalszą podróżą.

Przeniosłem tutaj dzisiejsze posty ponieważ mają mało wspólnego z analizą Eneosa X Prime
 
Last edited:
Coś się zawsze dostaje do oleju razem z benzyną, jak miałem Petrola to coś tam waniało z bagnetu. Ale z drugiej strony... i tak odparuje, a w końcu od tego są dysperganty w oleju żeby sobie radzić. Ja leję przed wymianą, ale niekoniecznie ostatni zbiornik - tak pi razy oko bo po prostu łatwiej pamiętać żeby kupić jak się zmienia wymiana i trzymać dzięki temu regularne interwały.

Zresztą @wlyszkow pisał że w małym stężeniu Dr Petrol działa jak dobra płukanka olejowa więc nie zaszkodzi tak czy tak :)
 
Co trzeba dosypać do oleju żeby coś takiego powstało?
 
To się nazywa "racingowa lepkość" 😆.
 
Back
Top