Czy jak wlałem 5L Ravenola REP 5w-30 i 1,5l Ravenola VMP 5w-30 (pozostały z poprzedniej wymiany) to jest sens robić analizę zużytego oleju (po 13 tyskm)? Czy to pozycja w sklepie olej używany + TAN ? Czy wlyszkow pomoże w interpretacji wyniku?
Pytanie odnośnie oleju który na być wysłany do analizy.
Jak długo mogę przechować olej który zlalem do zamkniętego pojemnika przed jego wysłaniem?
Chce zakupić analizę lecz nie będę w stanie wysłać oleju do laboratorium w tym samym czasie.
Czy są jakieś wytyczne odnośnie pojemnika do przechowywania oleju, czy zwykła plastikowa 100ml butelka wystarczy?
Nie było przypadku degradacji opakowania i zanieczyszczenia próbki ?
Co do świeżego oleju wg mnie warto badac w Pakiecie z IR (chociaz nie wiem po co tam jest TAN no ale)
Ewentualnie na bogato ccs i super bogato to ilosc popiołów SAPS
Co do uzywanego to wg mnie warto analize + TAN ewentualnie warto dodac V40
Glikol to tylko chyba przy podejzeniu nieszczelnosci uszczelki?
Dzięki . Za mało opisywane jest widmo po analizach. Praktycznie ogranicza się do stwierdzenia "jest pao/nie ma pao" przez co wydawało mi się, że robienie FR-IR jest zbędne.
Jakie zasady ma lab, w sytuacji dostarczonej próbki zimą ?
Chodzi o zmiany temp. którym podlega zamknięta próbka i powietrze w opakowaniu. Czyli możliwości pojawienia się jakichś ilości skroplin wody w opakowaniu i wilgoci na powierzchni oleju.
Przykład VOA Specol 5W20 i w mojej UOA 5W30 RP zmiana w komenti, że niby pobrany olej z zimnego silnika
Chciałbym zamówić analizę oleju przepracowanego (około 3 tys. km.) na obecność metali. Nie wiem jaki olej był zalany. Dodano do niego ceratec 300ml. Głównie chodzi mi o panewki. Jeśli zamówię podstawowy test przepracowanego oleju to uzyskam odpowiedż na swoje wątpliwości w tym temacie? Czy wyniki zawierają wartości referencyjne?
@Syzypor, nie musisz - jaki masz aktualnie olej w silniku?
Mamy już pewne doświadczenie z analizami i na podstawie UOA możemy co nieco powiedzieć o stanie silnika.\
Z drugiej strony, takie analizy absolutnie nie są jakimkolwiek narzędziem diagnostycznym co do stanu silnika.
Gdybyś co interwał wymiany oleju robił analizę, wtedy mógłbyś wychwycić anomalie w postaci zwiększonej ilości metali zużyciowych.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.