• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Zakup usługi analizy oleju

D

Deleted member 2321

Gość
Jak dla mnie to szkoda kasy na analize jak nawet nie wiesz jaki olej tam masz
 

denton88

Użytkownik
Samochód
honda
A nie łatwiej przy zmianie oleju sprawdzić? Micha w dół i wszystko jasne. Koszty uszczelki i roboczogodziny wyjdą podobnie jak analizy, a pewność 100%, zapewne skoro masz podejrzenia to z jakiegoś powodu, więc chyba lepiej sprawdzić
 

Syzypor

Użytkownik
Samochód
Audi S4 B8.5 BMW F10 535iX
Dziękuję za odpowiedzi. Analiza w takim razie jest raczej pozbawiona sensu.
A nie łatwiej przy zmianie oleju sprawdzić? Micha w dół i wszystko jasne. Koszty uszczelki i roboczogodziny wyjdą podobnie jak analizy, a pewność 100%, zapewne skoro masz podejrzenia to z jakiegoś powodu, więc chyba lepiej sprawdzić
Wynikało by z tego, że analizy są bardzo drogie, bo koszt zajrzenia do panewek korbowodowych u mnie to ponad 2 tysiące, więc jak zdecydowałbym się na "michę w dół" to nie zastanawiałbym się nad ich stanem lecz je wymienił na wzmacniane.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Analiza UOA podstawowa to 99pln + ew. KV40 10pln i paczkomat 12pln, razem = 131pln.
Za dużo masz niewiadomych, mało km, oraz dodatek to w UOA wyjdzie misz masz. Kto w takim miksie rozpozna zużycie panewek.

Kolega miał na myśli zwalenie miski i wzrokowa ocena, ale tak panewek się raczej nie zobaczy w całej okazałości.
 

Syzypor

Użytkownik
Samochód
Audi S4 B8.5 BMW F10 535iX
U mnie, żeby zdjąć miskę trzeba rozbierać zawieszenie lub wyjmować silnik :) Gdyby nie to, nie było by pytania.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Są takie przypadki, ale weź pod uwagę, że aby zobaczyć panewki to pomijając zawieszenie i miskę jeszcze trzeba dalej rozbierać.
Czy jakiś spec nie może ocenić co się dzieje, czy nie lepiej zmienić olej teraz, skoro nie wiesz co to i jeszcze jest dodatek. Wnioskuję, że dodatek sam dodałeś, bo dziwne aby poprzednik nie podał nazwy oleju, a tylko nazwę dodatku. Jeśli chcesz coś uzyskać w analizie, to warto zmienić olej na taki co ma tu analizę nowego, będzie wiedza co to i już bez dodatku. Czyli nowy olej by pracował na analizę, Ty byś wiedział co to za olej, a w tym czasie jakiś spec niech "osłucha" silnik.
 

denton88

Użytkownik
Samochód
honda
Syzypor Tak pomyślałem, dopiero później po napisaniu postu, że pewnie w twoim aucie dobranie się od silnika od dołu to pewnie wyprawa na księżyc skoro pytasz o analizę, ale nie znam auta. Panewki do S-ki też tanie nie są. Myślę, że jak panewki są słabe to ciśnienie oleju również będzie słabe, więc już po tym można wnioskować inspekcję "ręczną" silnika od dołu. Dobre osłuchanie też pomaga, ale to i tak wróżenie z fusów. Może być luźny sworzeń tłoka (piston slap), albo delikatnie krzywa korba, różne rzeczy czasem wychodzą. Powodzenia
 

soszo

Użytkownik
To dobra wiadomość. Zapytam tutaj może mój post przetrwa dłużej niż kilkanaście minut ;)
Zdroworozsądkowo podchodzisz do wyników badań dlatego zapytam Ciebie.
Dlaczego podajecie wszystkie dane oleju które idą do badania.
-czy nie powinno być tak, że idzie próbka anonimowo i niech "szukają" co jest w środku?
- dlaczego laboratorium nie podaje chociażby w przybliżeniu procentowej zawartości PAO. Nie chodzi mi o odpowiedź do 30% tylko np.około10% lub około30%
Nie chcą czy nie umią?
Temat poruszany nie pamiętam czy w tym wątku ale myślę, że tu jest miejsce na dyskusje o tym.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Był, odnośnie FT-IR napiszę tylko, żadne labolatorium się tego nie podejmie, bo to badanie nie służy do tego celu. Stosują, aby porównać z próbką refencyjną, opierając się o konkretne obszary tzn. intensywność długości fal np. utlenianie itd. Odnośnie mieszaniny olejów bazowych, można rzeczywiście oszacować, ale trzeba wiedzieć na jakie obszary zwracać uwagę, chodzi o ogólny "wygląd". Są dokładniejsze badania np. chromatograf gazowy.
 

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
Jeśli przeoczyłem to przepraszam, ewentualnie proszę o naprowadzenie w którym temacie na forum znajdę info, jak rozczytywać FT-IR?
Chociaż kilka słów gdzie i co można najłatwiej "rozczytać" z widma - dla człowieka zielonego w tych rzeczach.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
@Kozenko, nie znajdziesz ...
To już naprawdę wysoki "stopień wtajemniczenia".
Dla rozpoznania bazy oleju charakterystyczne są dwa obszary:
- PAO/HC - 722 cm-1 - im wyższa wartość "piku", tym "bardziej syntetyczna" jest baza
- obecność estrów - około 1747 cm-1 - jak jest pik, oznacza to obecność estrów.

Tylko na tym zupełnie nie można się opierać w 100%, bo wystarczy inna aparatura pomiarowa i wartości pików są inne, czyli nieporównywalne ze sobą.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
@SACZI nie do końca, wielokrotnie podkreślam interpretuje się cały obraz, bo na długość fali ca. 722 cm-1 wpływa również np. wiskozator, jest kilka innych obszarów. Obecność estrów "psuje" obraz, bo się nakłada w kilku obszarach i trudniej interpretować.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
OK, tylko takiej wiedzy w internetach nie ma.
Samo stwierdzenie, że "patrzy się na całość widma", zupełnie nic nie mówi, a wręcz dezorientuje.
Ja chętnie bym zgłębił temat widm, ale źródeł przystępnej wiedzy po prostu brak ...
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
No tak, trzeba wiedzieć na które obszary zwracać uwagę.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Wiedza w internetach jest, ale często płatna. Widziałem parę opracowań na temat odczytywania widm w analizie olejów, tylko ceny sporo przekraczały 100$. Pewnie dałoby się gdzieś po chomikach znaleźć czy podobnych ale to już mi się nie chcesz szukać, bo mnie szczerze to w ogóle nie interesuje :)
 
Top