• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zalecenia producenta a życie.

@DeMeo przypuszczalnie nikt tych aut tak długo trzymać nie będzie, przecież nikt przy zdrowych zmysłach, kto pokonuje tak duże przebiegi w krótkim czasie nie kupuje do tego celu aut tej klasy. I masz po części rację, że kupując samochody, które są poniekąd ekstremalnymi wersjami cywilnych odpowiedników, kupuje je dla przyjemności jaką dają ale rozumie pewne kompromisy jakie się z tym wiążą, a nawet jak nie rozumie, to często pozbywa się auta zanim dochodzi do tego, co nazywasz "zużyciem eksploatacyjnym" ;)
 
Z tym zakupem to bardziej miałem na myśli kupno używanego auta które ma powiedzmy 70-80 tyś km. I przy takim przebiegu wypada już zajrzeć do panewek. Przynajmniej ja bym profilaktycznie je wymienił.;)
 
Wymieniłbys panewki przy 70tys km?
Daj spokój, to polonez dłużej wytrzymał 😅
 
I teraz zachodzi pytanie, czy chcąc mieć takiego mocarza z Bawarii lepiej inwestować w wymianę panewek w Pb, czy w przegląd i wymianę 4 turbin w silniku samochodów z oznaczeniem M50d... to są dylematy 3 świata, a nie czy lać dodatek x, czy y, żeby spalanie spadło o 0,5l ;)
 
To zależy. M50d to nie M power. 2 zupełnie inne auta. Jedno to zabawka najczęściej używana jako drugie czy trzecie auto, a M50d jest dobre na daily jako szybki, wygodny i oszczędny dupowóz. Myślę, że jak ktoś decyduje się na auta z literą M to jest świadomy kosztów i że na pakiet startowy po zakupie trzeba mieć te 20k. ale przy Przy tych autach na rachunku zawsze są 4 zera. Pytanie czy z przodu będzie 1 czy 2;)
 
Co do Zetek i ich odchodzących panewek to swego czasu Coobcio nawet mówił, że do Nismo leją Mobila FS 0w40 i że to bardzo dobry olej (ocenzurowana wersja ;-)) ale auta mają powiększone chłodnice (nie seryjne) oleju i wtedy nie dochodzi do spadku lepkości a w konsekwencji zatarcia panewek.

Kuba zawsze i często powtarza, że w Ztkach problemem nie tyle jest lepkość oleju co jego ilość w silniku. Np. w standardowych silnikach 2L mamy około 6L oleju - w Nissanach przy silniku 3,5L wchodzi też coś około 6L dlatego tej olej nie daje rady się chłodzić. Kuba montuje tam swoje "spacery" + chłodnice oleju i powiększa pojemność układu smarowania o ponad 1L oleju co już daje ogromną różnicę w jego temperaturze.
 
@LukaszWojtun Nie chcę się czepiać ale w jakich autach przy 2l pojemności skokowej widziałeś 6l, seryjną misę? U siebie w Alfie na 2l pojemności mam 4,4l oleju, w Volvo C30 1.8 mam 4,3l, w 500'tce 1.4 mam 2,9l, w Volvo S60 2.4 miałem 5,8l a wersje turbo miały 5,5l czyli o 0,3l mniej, mimo że przy turbo się bardziej grzeją, w Subaru Legacy 2.5 GT miałem 5l, w Chrysler Town&Country 4.0 V6, miałem 5.2l oleju.
 
@Alex
U mnie 2.0hdi jest 4.5L ale np w 1.3TCe wchodzi prawie 6L.
 
@tkm Wow! To stosunek pojemności prawie jak w ciągniku siodłowym. 😜
 
w jakich autach przy 2l pojemności skokowej widziałeś 6l, seryjną misę?
Laguna III 2.0 DCI potrafi mieć maksymalnie nawet 8.2L, o ile dobrze pamiętam. Na pewno 7L to standard.
 
Diesel, diesel...
 
Diesel, diesel...
6L mi wlazło w F4R przy płukance postojowej 20 minut + 40 minut sobie do wiadra kapało. Katalogi różnie podają, od 4.8 do 5.5L pojemności układu.
 
Silniki BMW z lat 1990-2006 2.0 benzyna - 6,5L oleju.
 
Wydaje mi się, że ogólnie wieksze benzyny, czy diesle z lat 90 miały większe pojemności układów smarowania. Wiadomo, w późniejszych latach ekologia doszła do głosu. Mogli dla tego T-Jeta we Fiacie też zrobić o ten 1L większą miskę olejową, bo jednak okolice 3L wydają mi się zbyt skromne.
 
Ciężko ocenić jaki wpływ ma ilość oleju w silniku na jego trwałość bo mimo wszystko jak widać takim silnikom T-jet to nie szkodzi i robią setki tysięcy km.
 
Zapytam jeszcze raz bo jestem ciekawy czy np. Toyota na rynki z gorącym klimatem do swoich nowych samochodów też zaleca 0w20?
bo są przecież miejsca gdzie temp w cieniu wynosi 40'C i czy taki olej też sie tam sprawdza?
 
Back
Top