• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] Dyskusja

Czyli lipa olej?.. cholibka, zaczynam się martwić
Post automatically merged:

Tym bardziej, że od nowości praktycznie samochód ma wymieniany olej co 10tys km, więc jest czysciutko w silniku.
 
Sam nie wiem co o tym myśleć. Bezpośredni wtrysk, odcinki po 7km w jedną stronę.. dodam, że stan jaki jest widoczny na zdjęciu pojawił się po 620km ciągłej trasie.
 
Cytując klasyka "Jeździć, obserwować". Najwyżej po tym interwale wlejesz cokolwiek innego dla testu. Może to czysty przypadek, może to nic złego, a może olej nie za bardzo się u Ciebie sprawdzi. Pytanie dlaczego. Nie wygląda to najlepiej..
 
Ja bym powiedział raczej, że to uroki wyczynowych olejów bo patrząc na formulacje, opisy i "cel" (jak najniższa temperatura, jak najmniejsze opory) oleje Extreme są olejami wyczynowymi. Przekroczyłeś sporo interwał w jakim te oleje powinny działać i zaczęło syfić. A że jeszcze jeździsz na nim po mieście, pewnie różnie z nagrzaniem to sobie nie poradził z nadmiarem "emocji" ;)

Wg mnie olej do wymiany bo stracił swoje właściwości. Ale to takie gdybanie, analiza prawdę ci powie :)
 
@jerseyAdmin zgodziłbym się z Tobą, ale tutaj jest standardowy pakiet, TBN nieco poniżej normy. Lecz mimo wszystko powinien spokojnie wytrzymać typowy interwał, ogólnie nie dopuścić, aby doszło do odłożenia się jakiś depozytów na powierzchni metalu.

Według mnie na skutek degradacji oleju bazowego z powodu utleniania, doszło do klasycznego lakierowania, lecz w początkowej fazie, z pewnością jest jeszcze miękki.
 
Last edited by a moderator:
Ostatnie 1000km z ostrą nogą po mieście zeżarło go prawie pół litra, nie zdarzyło się to nigdy wcześniej na żadnym oleju.. może faktycznie już się zużył, ale żeby w tak śmiesznie krótkim czasie? Olej 9miesiecy w silniku. No nic, przede mną 620km powrotne na Śląsk z nad morza i od razu lecę na wymianę. Dodam, że żadnych niepokojących dźwięków, objawów itp.
 
Nie wiem czy tu mogę, jak coś proszę o przeniesienie, wrzucam 'przed/po' żeby się łatwiej dyskutowało. Wg mnie to jest tragedia.
Post automatically merged:

Z moimi zgrabnymi palcami wytarłem chusteczką 🙈🙈🙈 te jaśniejsze i klarowne plamy to przetarty korek oleju, te ciemne grudki (nic nie czuć pod palcami) to osad widoczny na zdjęciach. Wieczorem robię aktualizację po kolejnych 620km.
 

Attachments

  • IMG_20200601_091002.jpg
    IMG_20200601_091002.jpg
    3,5 MB · Odwiedzin: 244
  • IMG_20200601_091050.jpg
    IMG_20200601_091050.jpg
    3,7 MB · Odwiedzin: 234
  • IMG_20200601_095111.jpg
    IMG_20200601_095111.jpg
    893,5 KB · Odwiedzin: 230
  • IMG_20200601_095130_1.jpg
    IMG_20200601_095130_1.jpg
    1023,4 KB · Odwiedzin: 235
  • IMG_20200601_095120.jpg
    IMG_20200601_095120.jpg
    983,5 KB · Odwiedzin: 226
No nieładnie. Miałem zalewać ale jak tak to w życiu. Prędzej Lotos Aurum zaleję 😅
 
Rozrzedzenie paliwem?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Kij wie.. uoa bym zrobił, ale płukanka wleci, a bagnetu brak..
 
Spróbuję, pojemnik na mocz jest dobry do takich czynności?
 
Trochę delikatny i niepewny ale da radę. Lepsza butelka 0.25L HDPE do nabycia w sklepie z lakierami.
 
Nie bede wrzucać w tamten temat ze zdjęciami i śmiecić. Przetarłem i po 620km wygląda to tak. Czyli w sumie nic się nie odłożyło. Niemniej jednak jak najszybciej zmieniam. Postaram się o analizę ( o ile uda mi się pobrać olej do badania)
 

Attachments

  • IMG_20200601_224351_1.jpg
    IMG_20200601_224351_1.jpg
    5 MB · Odwiedzin: 203
  • IMG_20200601_224403.jpg
    IMG_20200601_224403.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 213
Teraz. Ale nie wiesz tego, co by się działo po kolejnej bardzo dynamicznej trasie, gdzie olej pracowałby dłużej pod obciążeniem.
 
Wcześniej miałem Giuliette QV zrobioną na 270hp. Latałem na 300v bo często wpadłem na tor do Łodzi. Wymieniałem go max co pół roku. Średnio to było 3 tyś km. Po przekroczeniu 4 tyś km motul zaczynał szybko znikać z silnika.
 
Back
Top