• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] Dyskusja

Nie dałem rady pobrać próbki, 115st temp oleju, ledwo korek spustowy można było klucz zbliżyć.. :-( olej zleciał brudny, ale bez widocznych depozytów.
 
Trzeba było odczekać te 30 minut i dopiero wtedy odkręcać korek spustowy. Ewentualnie zlewać do nowego wiadra i zebrać z wiadra od razu po spuszczeniu.
 
Uwierz mi, będę ubolewać do końca życia, że nie pobrałem próbki, bo może wcale nie było tak źle, a może wręcz przeciwnie - było już tragicznie i cud, że się panewka nie obróciła? Kto wie.. no nic, teraz robię kolejne 7-8tys na Extreme i jak pod pokrywą nie zbierze się znów taki chlew to pobiorę próbkę bez problemu bo nie zarzuce płukanki. Natomiast warunki termiczne na dworze już takie same nie będą bo zahaczyłem przy poprzednim interwale dość mocno o okres jesien-zima-wiosna tutaj będzie przewaga letnich temperatur..
Post automatically merged:

@Zielony34 tak, ale u mnie była kwestia upuścić troszkę samego oleju do badania i zakręcić (nie udała mi się ta sztuczka bo poszło kilka niecenzuralnych słów, a palce to poparzone na kilka dobrych dni), a następnie dolać plukanke, wypłukać i zlać resztę.
 
@tkm a jak z ciemnieniem oleju? Zaraz po zalaniu robi się czarny czy stopniowo zmienia kolor? Pytam bo u mnie w 1.6 HDi od razu robi się czarny, także chyba mnie czeka płukanie Oilem :D poza tym czysto w środku, pogratulować!
 
Pytam bo u mnie w 1.6 HDi od razu robi się czarny, także chyba mnie czeka płukanie Oilem
w Dieslu zmiana koloru oleju jest normalna. To zjawisko pewnie lepiej wytłumaczy Ci @Kaczorek79 bo on chyba kiedyś nawet maskę otwierał w jakimś aucie 🙃 Nie umiem sobie teraz przypomniec, dlaczego jest to naturalne, a nie chcę grzebać w googlach i jakichś głupot cytować.
 
Jeżeli zalewasz olej korkiem w misce to zostaje ok 300ml starego oleju i robi się od razu czarny - w 1.6 HDi trzeba odsysać.
 
Sadza w oleju robi swoje.
to podwyzszona obecnosc sadzy.
o to to! Właśnie. A jak wiadomo, cylinder ma mikro-pory i to też ma znaczenie, bo tam zatrzymują się cząsteczki paliwa, albo oleju silnikowego, aby pierścienie nie płakały przy porannym rozruchu, jakto pewien koncern mocno reklamował swego czasu w spotach telewizyjnych, żeby lać jego produkty ;)
 
Znam przypadek, ze olej w Dieslu pozostawal przez dlugi czas stosunkowo jasny, ale to po kilkuetapowym plukaniu.
 
@Jachu
Robiąc pomiar na bagnecie, na początku jest przezroczysty. Oczywiście po 1k kilometrów jest już bardziej zanieczyszczony a zupełnie ciemny od 6k wzwyż. Jeśli olej w dieslu nie ciemnieje, to znaczy, że nie działa - nie wiąże cząsteczek sadzy. Pomijam idealnie działający silnik, nawet nowy wytwarza sadzę, po coś te dpfy są.

Olej usuwam przez bagnet, bo w porównaniu do grawitacyjnej taka wymiana w 2.0 hdi jest dużo dokładniejsza.
 
Jeśli olej w dieslu nie ciemnieje, to znaczy, że nie działa - nie wiąże cząsteczek sadzy
a w benzynie to czasem w ogóle nie działa, bo niektórym na LPG to jasny pozostaje cały interwał... 🤣
 
Ja bym tak chciał mieć jasny olej na LPG
Ale to nierealne u mnie 😅
 
@Zielony34
Może niektórzy ciemnienie oleju na lpg uznają za jakąś osobistą porażkę i mają z tym problem 🙃
 
Znam przypadek, ze olej w Dieslu pozostawal przez dlugi czas stosunkowo jasny, ale to po kilkuetapowym plukaniu.
Kilka takich przypadków zauważyłem wśród swoich klientów z dieslem. Może nie jest to tak słomkowy/brązowy olej, jak w benzynie, ale jak leci strumień z miski przy spuszczaniu, to pod światło widać, że jest przezroczysty i nawet nie brudzi rąk. Są to sporadyczne przypadki, gdzie klient zmienia olej najdalej co 10 kkm, i robi tylko dłuższe przejazdy. Najczęściej jednak w silnikach 1.6 koncernu PSA, czyli wszystkie HDI, TDCI i D3 z Volvo olej jest tak czarny i brudzący, że ciężko ręce domyć, jak gdzieś chlapnie. Są i zalety tej sadzy w oleju, przynajmniej twarde depozyty są skutecznie usuwane z silnika.
 
Mój ojciec jeździ Skodą z silnikiem 1.6 tdi 77kW cayc, samochód z salonu więc od początku w rodzinie. Pierwsza wymiana oleju i filtrów poszła po 1500km, 5000km a potem już co 10-12k i za każdym razem mimo 90 trasa/10 miasto olej był już dosyć ciemny po ok 1500-2000km. Oczywiście Castrol 5w30.
 
@Kaczorek79 ja tak miałem w 166 2.4 JTD (diesel). Jak już wyprowadziłem silnik na prostą to olej zlatywał może nie czysty, ale przejrzysty. Wymiany co 8-10 tysięcy, olej to 300V Motula. Z tym, że najpierw silnik przejeździł 20000 z AR2300 i zawsze był płukany. Silnik to była jedyna rzecz w tej Alfie która nie doprowadzała mnie do chęci płaczu :D
 
Jak piszecie, to podobne obserwacje były w ASZ. Na przestrzeni 200 kkm począwszy od generalnego płukania i potem za każdym razem jakaś płukanka przy zmianie oleju była, a oprócz tego praktycznie na stałe był z LM 4600 z AR9100. Mechanicy mieli lekkie zdziwienie jak ten olej dobrze wyglądał po 15 kkm, auto głównie trasy robiło.
 
Najczęściej jednak w silnikach 1.6 koncernu PSA, czyli wszystkie HDI, TDCI i D3 z Volvo olej jest tak czarny i brudzący, że ciężko ręce domyć, jak gdzieś chlapnie.
A to ciekawe...
W moim ex 2.0hdi olej owszem był czarny, ale nie smolisty.
Nie wiem, czy to taka właściwość totala 7000 diesel, czy silnik aż tak może nie syfił oleju, ale w porównaniu z 1.9tdi mój zawsze był w lepszym stanie na "wygląd, dotyk i zapach".
Przejechałem nim około 160 tys km. Wymiany oleju regularnie co 10 tys km.
 
Back
Top