• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] Dyskusja

Dotyczy zdjęcia: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=137&start=10#p8983

Kawał dobrej roboty.
 
Silniki m54 bardzo często mają dużo nagaru i lubią spalać oliwę w dużych ilościach. Po tym silniku widać czego to wina , długich interwałów na często słabym oleju. Z tego silnika można jeść i właściciel nie zrobił nic nadzwyczajnego , po prostu o niego odpowiednio zadbał. Gratulacje czystego m54 !!!
 
magil napisał:
Wrzucałem już te zdjęcia kiedyś na inne forum. 1.9 TDI 105 KM, 2008 rok, auto od początku na Shell Helix Ultra 5W40 co ok 10kkm, aż po kres silnika w 2018 przy przebiegu nieco ponad 240 tys km (urwany zawór). Byłem przy rozbieraniu, zdjęcia po wyjęciu gratów z silnika.

Na pewno? Shell Helix Ultra 5W40 nie ma VW 505.01, a w tym aucie pewnie jest jeszcze DPF.
 
Jeżeli silnik nie bierze oleju, to nie ma się co przejmować brakiem aprobaty i posiadaniem DPF
 
Dotyczy zdjęcia: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=137&start=10#p9036
Michal126 napisał:
magil napisał:
Wrzucałem już te zdjęcia kiedyś na inne forum. 1.9 TDI 105 KM, 2008 rok, auto od początku na Shell Helix Ultra 5W40 co ok 10kkm, aż po kres silnika w 2018 przy przebiegu nieco ponad 240 tys km (urwany zawór). Byłem przy rozbieraniu, zdjęcia po wyjęciu gratów z silnika.

Na pewno? Shell Helix Ultra 5W40 nie ma VW 505.01, a w tym aucie pewnie jest jeszcze DPF.
Tak mówił właściciel. Co do DPF to w tym silniku raczej go nie ma, postaram się dowiedzieć.
Zresztą... znam 1.9 jtdm z dpf, który od 6000 km jeździ na jakimś Elfie i interwał wypalania filtra się nie zmienił.
 
magil napisał:
Michal126 napisał:
magil napisał:
Wrzucałem już te zdjęcia kiedyś na inne forum. 1.9 TDI 105 KM, 2008 rok, auto od początku na Shell Helix Ultra 5W40 co ok 10kkm, aż po kres silnika w 2018 przy przebiegu nieco ponad 240 tys km (urwany zawór). Byłem przy rozbieraniu, zdjęcia po wyjęciu gratów z silnika.

Na pewno? Shell Helix Ultra 5W40 nie ma VW 505.01, a w tym aucie pewnie jest jeszcze DPF.
Tak mówił właściciel. Co do DPF to w tym silniku raczej go nie ma, postaram się dowiedzieć.
Zresztą... znam 1.9 jtdm z dpf, który od 6000 km jeździ na jakimś Elfie i interwał wypalania filtra się nie zmienił.

[mention]magil[/mention], co do 1.9 JTDm - nawet w instrukcji do którejś Alfy była zalecana Selenia WR 5w40 (full saps, dedykowany do JTD, bez DPF), mimo tego, że auta posiadała filtr DPF... i serwis oczywiście taki zalewał.
 
W 2.4JTDm do końca produkcji zalecali full sapsa, a to tylko dlatego, ze selenia nie miała 5W40 midsaps. Do 1.9 JTDm na początku też lali full sapsa, a później zmienili wytyczne na 5W30 midsaps.
 
Zgadza się. Jak widać full sapsy nie takie groźne dla DPF... może bardziej chodzi o normy emisji spalin.
 
Przeważnie o to chodzi, o nic innego ;) Z tej samej przyczyny zmienia się zalecenia co do lepkości patrz ostatnia zmiana zaleceń u VAGa.
 
Ja bym chętnie poczytał jakieś badania na temat przyspieszonego zapełnienia filtrów cząstek stałych przy olejach Full Saps. Jaka jest różnica w stosowaniu Full, Mid i Low. Też mi się wydaje, że jeśli silnik nie bierze oleju, to nie będzie różnicy, jaki olej wlewamy. Stawiam również tezę, że przy charakterystyce jazdy 90% trasa, nawet jeśli silnik pobiera +/- około tego litra na 10 tysięcy interwału, to również pełny popiół nie zaszkodzi DPFowi.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Producenci przeszli na low/mid SAPS to z jakiejś przyczyny. Obniżenie HTHS można uzyskać i na full sapsie, nie potrzeba do tego obniżania zawartości popiołów.

Obiło mi się o uszy, że popioły ze spalania olejów nie wypalają się w DPF i nawet minimalna ilość obniża jakość działania DPFa. Ale to tak gdzieś ktoś kiedyś mimochodem. Oficjalnych badań nie kojarzę.
 
Związki ze spalania olejów full saps, które mieszają się z efektami spalania z paliwa osiadają w DPF i nie ulegają wypalaniu, są to tzw. popioły twarde.

Wątek ciekawy ale lepiej przenieść to do nowego tematu.
 
owszem, ale to tylko w silnikach które "biorą olej" w znacznych ilościach
 
Nagrałem filmik podczas wymiany: https://www.youtube.com/watch?v=qRt23XqfFik w HD lepiej widać jak czysto w srodku jest
Ciekawe jest to że ten złoty kolor zrobił się po 1 gwarancyjnej wymianie na olej GM Dexos2 tak to byl srebny.
Historia
2x ASO GM Dexos2 5w30
1x Penrite Enviro+ 5w40 + AR9100
3x Amsoil SS ASL 5w30
obecnie znow ASL
 
[mention]pawelus[/mention] , czy Ty nie powinieneś lać dexos1 gen2?
 
W 2012 nie bylo tej normy. Te benzyny sa na dexos1 ale w PL aso tego wtedy nie zalewalo. asl na poczatku mial dx1 teraz gen2
 
Rocznika samochodu mi brakowało, ale jednak d1g2; tak mimochodem już ...
Na forum astry5 polecą Ci motula x-cleana 5w40 z normą dexos2.
W zasadzie, czego byś nie zalał, to silnik przyjmie (A3/B4, C3, d1, d1g2; 5w-30/40).
 
Back
Top