• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zimowy płyn do spryskiwaczy.

  • Thread starter Deleted member 257
  • Start date
Wiem ile dodać ipa aby zrobić płyn do -20⁰ ale nie ma sensu tyle dawać bo temperatury według prognozy pogody będą przez najbliższy miesiąc nie niższe niż -5
 
Ogólnie to przy tych temperaturach to mieszam sobie letni z zimowym 1:1, zostało mi letniego kilka baniek w garażu.
 
Mała aktualizacja odnośnie płynu Manoll.
Po pierwszych testach mogę potwierdzić, że jest to najprzyjemniejszy zapach jaki miałem w zimowych płynach i to tyle plusów.
Zmierzona temperatura zamarzania ok -8 stopni, płyn zamarza na szybie już przy temp -8.5stopnia według komputera pokładowego.
 
Na szybie to chyba każdy będzie zamarzać. Alkohol odparowuje pierwszy i zostaje woda.
 
Zgadza się ale nigdy nie zdarzyło mi się to w takiej temp. Zdaję też sobie sprawę z tego że przy prędkości 130km/h na szybie była znacznie mniejsza temperatura niż pokazywał komputer. Przypomnę, że deklaracja producenta to -22stopnie natomiast pomiar -8.
 
Pomiar zrobiłbyś wtedy, gdyby płyn w zakręconej butelce ci zamarzł.
 
mogę potwierdzić, że jest to najprzyjemniejszy zapach jaki miałem w zimowych płynach
O tak, płyn pachnie wręcz świetnie jak na mój nos. Chyba nawet fajnej niż letnie :p
Jak w nocy były okolice -15 to jak bujałem bańką wydawał się, że pływa całkowicie luźno. Nie brało go, ale co do zamarzania w locie to tak jak piszesz, szału ni ma. Widać, że chce mu się zostawać na szybie w postaci lodu.
Dobrze, że cena była świetna.
 
czyli według Ciebie raflaktometr słabo mierzy temperaturę zamarzania płynu ale np pomiar gęstości elektrolitu wskazuje już prawidłowo?

 
No ale jednak refraktometr ma opcję pokazy gęstości elektrolitu i robi to prawidłowo
 
Przypomnę, że deklaracja producenta to -22stopnie natomiast pomiar -8
Napisz do producenta i pochwal się co Ci odpisał.
Zaraz znajdą się obrońcy i Ci powiedzą, że wszystko jest w porządku tylko ty się zwyczajnie nie znasz lub szyba jest zła a nie płyn.
 
Włóż do zamrażalnika i ustaw np. -15. Jak zamarznie- reklamuj, jak nie zamarznie- zrób powtórkę z fizyki.
 
Napisz do producenta i pochwal się co Ci odpisał.
Zaraz znajdą się obrońcy i Ci powiedzą, że wszystko jest w porządku tylko ty się zwyczajnie nie znasz lub szyba jest zła a nie płyn.
Ale ja nie twierdzę, że mam rację, jeżeli gdzieś się mylę i coś robię nie tak to chciałbym to wiedzieć. w sumie to nie wpadłem na to by sprawdzić drugiej bańki tego płynu, została mi ostatnia to na pewno zmierzę. Robiłem też pomiar innego płynu ale nie wiem jaką miał deklarację producenta bo nie mam oryginalnej bańki i temperatura zamarzania była ok -14
 
Alko paruje, tym szybciej, im szybciej jedziesz. Parowanie wymaga ciepła, więc płyn się ochładza bardzo gwałtownie.
Równocześnie przez parowanie alkoholu maleje stężenie w kropli, zatem jest więcej wody, czyli zamarza jeszcze szybciej.
W praktyce żeby nie zamarzał w -10 na autostradzie, to musi być prawie czysty koncentrat.

Dlatego musisz mieć rezerwę- taki płyn na pewno nie zamarznie w -8C, jak pryśniesz sobie na światłach, ale nie na autostradzie.
Czyli w tematach samochodowych- płyn w zbiorniczku i przewodach będzie zamarzał w temperaturze jak na bańce napisano, ale już w dyszach szybciej, a na szybie dużo szybciej.
 
Jednak będę musiał zrobić test tego płynu w zamrażarce. wcześniej jak używałem płynu k2, aura czy innych to nigdy nie miałem problemu z zamarzaniem przy takich temperaturach a gwarantuję, że bywało poniżej -10stopni. Z tymi pomiarami to jednak będę musiał jeszcze trochę potestować na innych płynach aby przekonać się jak wskazania mają się do rzeczywistości.
 
Dzisiaj to wystarczy zostawić na zewnątrz, q większości miejsc w Polsce przy gruncie będzie -20
 
@MC Subi No nie do końca :) Moja Warszawa
 

Attachments

  • Screenshot_20240109_233941_Meteo ICM.jpg
    Screenshot_20240109_233941_Meteo ICM.jpg
    346,2 KB · Odwiedzin: 47
Back
Top