SACZI napisał:
Jakie jest Wasze podejście do zmian producenta oleju, który wlewacie do swoich jeździdeł?
Trzymać się jednego, czy co serwis, inny olej/producent?
Ja jestem zdania, żeby znaleźć sobie dobry olej i trzymać się go jak najdłużej.
Tak robię od mniej więcej 250 tys km, które przejechałem w ciągu 10 lat.
Wyjątek zrobiłem tydzień temu, gdzie w miejsce Deksosa GM, wlałem Motula.
Takie podejście miałoby sens, gdyby nie zmiany w formulacjach. W obu kierunkach. Częściej wprawdzie zauważa się pogorszenie wypromowanego produktu, obecnego w portfolio dużej firmy, jednak nie próżnują producenci, których ambicją jest coś znaczyć od strony jakościowej. Sam interesuję się tematem od 3-4 lat i uważam, że do pojazdów pod swoją opieką mam dobrze dobrane oleje, ale widzę, że będzie dobrze wprowadzić pewne korekty. Mam tak:
- małe benzyniaki - Amsoil Signature Series 5W30, najpierw w starszej wersji, potem producent go poprawił, więc wybór niejako został potwierdzony - tu zmian nie będzie.
- 1.9 TDI - są dwa, oba na pompowtryskach i bez DPF. W jednym Penrite Enviro+ 5W30 (z AR9100 lub nie) już trzeci raz i tu będzie zmiana, bo cena tego oleju przestała przystawać do jego parametrów, gdy w tej samej klasie lepkości, normie i specyfikacji są Amsoil European Car Formula ESP Improved 5W30 czy Ravenol VMP. W drugim zwykle były różne 5W40, obecnie wlany jest Penrite Enviro+ 5W30 z zasobów garażowych. Auto cięższe i robi dłuższe dystanse, dlatego różnica w lepkości; gdybym wybierał, teraz wlałbym Eurola Fluence 5W40 z AR9100.
- Maluch
Po latach lania różnych 15W40 i pompowania gluta w mrozy, wlałem Penrite HPR5 5W40, którego nie zmienię na inny, bo parametry są ok, a PAO niemal brak (=bezpieczny dla uszczelnień). Różnica w akustyce jest kolosalna, jestem zadowolony.
- motocykl - kiedyś lałem Yamalube z ASO, jazda na półsyntetyku skończyła się przegrzaniem i remontem silnika. Teraz mam Amsoila Metric 10W40, z bardzo wysoką HTHS i problemów brak, do tego jeżdżę na 100-oktanowym V-Powerze. Nie mam zamiaru go zmieniać na inny.
Ergo - dobrze jest znaleźć sobie dobry olej, ale nie trzymać się go za wszelką cenę.