• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zmieniać producenta oleju, czy nie zmieniać?

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Plywak napisał:
To mi daje, że w tych samych pieniądzach mogę mieć olej lepszy. Jak Ravenol VST kosztował poniżej 130zł za 5L to zbytniej konkurencji w PL nie miał, jak podrożał do 160zł za 5l to już można było w tych pieniądzach pokusić się o coś innego.

O, to, to!
I po podwyżce Ravenola SSL chyba w tym roku też było jego ostatnie zalanie. I właśnie mi przez myśl VST przeszedł do 1.4 CHPA, bo wychodzi korzystniej.
cytrynowiec napisał:
Obecnie 5w30 SpecPremium

A z ciekawości "zwykły" czy VW 504/507, bo to ten drugi ma ten słynny już "najnowocześniejszy pakiet dodatków";)?
 
SACZI napisał:
Jakie jest Wasze podejście do zmian producenta oleju, który wlewacie do swoich jeździdeł?
Trzymać się jednego, czy co serwis, inny olej/producent?

Ja jestem zdania, żeby znaleźć sobie dobry olej i trzymać się go jak najdłużej.
Tak robię od mniej więcej 250 tys km, które przejechałem w ciągu 10 lat.
Wyjątek zrobiłem tydzień temu, gdzie w miejsce Deksosa GM, wlałem Motula.

Takie podejście miałoby sens, gdyby nie zmiany w formulacjach. W obu kierunkach. Częściej wprawdzie zauważa się pogorszenie wypromowanego produktu, obecnego w portfolio dużej firmy, jednak nie próżnują producenci, których ambicją jest coś znaczyć od strony jakościowej. Sam interesuję się tematem od 3-4 lat i uważam, że do pojazdów pod swoją opieką mam dobrze dobrane oleje, ale widzę, że będzie dobrze wprowadzić pewne korekty. Mam tak:

- małe benzyniaki - Amsoil Signature Series 5W30, najpierw w starszej wersji, potem producent go poprawił, więc wybór niejako został potwierdzony - tu zmian nie będzie.
- 1.9 TDI - są dwa, oba na pompowtryskach i bez DPF. W jednym Penrite Enviro+ 5W30 (z AR9100 lub nie) już trzeci raz i tu będzie zmiana, bo cena tego oleju przestała przystawać do jego parametrów, gdy w tej samej klasie lepkości, normie i specyfikacji są Amsoil European Car Formula ESP Improved 5W30 czy Ravenol VMP. W drugim zwykle były różne 5W40, obecnie wlany jest Penrite Enviro+ 5W30 z zasobów garażowych. Auto cięższe i robi dłuższe dystanse, dlatego różnica w lepkości; gdybym wybierał, teraz wlałbym Eurola Fluence 5W40 z AR9100.
- Maluch ;) Po latach lania różnych 15W40 i pompowania gluta w mrozy, wlałem Penrite HPR5 5W40, którego nie zmienię na inny, bo parametry są ok, a PAO niemal brak (=bezpieczny dla uszczelnień). Różnica w akustyce jest kolosalna, jestem zadowolony.
- motocykl - kiedyś lałem Yamalube z ASO, jazda na półsyntetyku skończyła się przegrzaniem i remontem silnika. Teraz mam Amsoila Metric 10W40, z bardzo wysoką HTHS i problemów brak, do tego jeżdżę na 100-oktanowym V-Powerze. Nie mam zamiaru go zmieniać na inny.

Ergo - dobrze jest znaleźć sobie dobry olej, ale nie trzymać się go za wszelką cenę.
 
Motocykl, co prawda 2T też mi najlepiej pracował na amsoilu. Dominator chyba się to nazywalo
 
teps napisał:
A z ciekawości "zwykły" czy VW 504/507, bo to ten drugi ma ten słynny już "najnowocześniejszy pakiet dodatków";)?

Zwykły, ale ten dla VW wtedy to była nowość, choć i teraz to chyba jedyny, który ma ten pakiet od Infineum jeżeli chodzi o polskie oleje dla tej normy.
 
Ja trzymam się 2, Shell HU 0w40 / Mobil1 FS 0w40. Duże firmy, formulacja raczej jest stabilna więc nie ma niespodzianek.
 
Back
Top