• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1.2 Tsi mod

Luk22

Użytkownik
Marka samochodu
Vw Golf
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1.2 Tsi 86KM bluemotion-> 125KM
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
20 - 30ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
vw aso
Witam.. Proszę o radę . Chciałbym przejść z oleju vw aso (shell) na olej który będzie możliwie najlepszym wyborem (norma 504/507) w przedziale cenowym 100-200 zł/4l Do oleju zamierzam dodać AR 9100. Z uwagi na to, że jest to drugie auto i pokonuje do 5k km rocznie wymiana oleju miała by miejsce raz na 2 lata. Interesuje mnie pakiet który sprosta tym wymaganiom. Auto porusza się w 80% po mieście, rzadko trasa 200-300 km. Auto ma mod mniej wiecej na osiągi jednostki napędowej 1.4 tsi, nie jest wykorzystywane do sportowej jazdy a raczej poprawy parametrów do wyprzedzania, zwiększenia "elastyczności silnika".

Wczytując się w forum wiem, że polecacie z niskiej półki cenowej lotos aurum, orlen max expert, tylko czy te propozycje w połączeniu z AR 9100 są dla mnie odpowiednie? Nie chciałbym przepłacać ale może ze średniej półki jest coś bardziej godnego uwagi co możecie zaproponować?

Przed wymianą oleju zamierzam zastosować płukankę, auto ma przebieg ok 50k i stosowany by ł olej serwisowy LL. Pobór oleju jest w porywach 200-300 ml/10k. Chciałbym na takiej płukance zrobić 50-100 km przed wymianą co będzie najlepszym wyborem? Xado total flush?
 
Ale co w związku z tym?
Instrukcja obsługi Jego auta do warunków w jakich On je eksploautuje wskazuje na 502/505.
 
Skoro VW nie ma obaw i dopuszcza taką normę to myślę, że i użytkownik nie ma się co o to obawiać 😉
 
Przy takich przebiegach to wymiana raz na rok, Lotos Synthetic 504/507 będzie wystarczający, tym bardziej, że ma być dodany AR 9100.
 
Nie przesadzaj z tymi interwałami wymian oleju. Za moment napiszesz ze po każdym uruchomieniu i najkrótszej trasie trzeba zmienić olej . Albo na noc zalewać nowy olej bo ten w silniku już przepracowany po całym dniu . Spokojnie rok i 10 tys może zrobić na oleju wg 504 . Później analiza i wszystko będzie jasne ..
wpędzasz chłopaka tylko w koszty . I chcesz być bardziej święty od papieża 😉
 
W 1.2 i 1.4 tsi ea211 nigdy nie występuje lspi, nawet po chipie. W 1.2 turbo dmucha w serii chyba 0,6 bar. Instrukcja mówi jasno, że olej 504 lub 502. Mobil 1 fs 0w40 jest dobrym wyborem w takich warunkach eksploatacji.
 
M1 esp nie jest na pakiecie anty lspi. Ja kieruję się innymi danymi na temat doboru oleju do swoich aut. Miałem już w 1.4 tsi olej bez żadnej zalecanej aprobaty, miałem i mam z 504, będę zapewne miał z normą 502 prawdopodobnie jako następny w kolejce. Te silniki cudownego "smaru" nie wymagają, ale nie lubią być eksploatowane na jednym dłużej niż 8-12 kkm w zależności od warunków. Norma 504 powinna być bardziej odporna na dłuższy interwał i na takiej zrobiłem raz 11 kkm.
 
Last edited by a moderator:
W 1.2 i 1.4 tsi ea211 nigdy nie występuje lspi, nawet po chipie. W 1.2 turbo dmucha w serii chyba 0,6 bar. Instrukcja mówi jasno, że olej 504 lub 502. Mobil 1 fs 0w40 jest dobrym wyborem w takich warunkach eksploatacji.
Po czym stwierdzasz że w tych silnikach EA211 nigdy nie występuje Lspi? Pytam bo sam mam 1.4 TSI EA211
 
Bo nawet te modzone na 210 KM i 340 Nm z hybrydową turbosprężarką jeżdżą bez efektów lspi. Te silniki mają bardzo nisko położony moment obrotowy, co mogłoby sprzyjać zjawisku samozapłonu, a jednak nie występuje. Producent też nie miał oporów, by zalewać olej z normą 502. O przyczyny, czy nawet zalety tego typu sytuacji mnie nie pytaj, nie wiem, może konstrukcja tłoka i komory spalania ma na to wpływ.
 
@MarcinM-Lbn
10 000 km to można robić jak 80% to są trasy, a nie jak 80% to jest miasto. Ja aktualnie jeżdżę na oleju z dolnej półki i wymieniam olej co 7500-8000 km, ale właśnie ponad 80% to są trasy szybkiego ruchu z niewysiloną prędkością (110-115 przy v max 172 km/h) i niewysilonymi obrotami w okolicach max momentu obr. Jakbym jeździł 80% po mieście, wymieniałbym ten olej przy 4500-5000 km (lub 10 miesięcy - zależy co pierwsze).
 
Last edited:
@NRohirrim Wybacz, ale prawie się udławiłem herbatą :D. Jeszcze miesiąc temu zakładałeś temat o oleju do nowego samochodu, nie mając o tym zielonego pojęcia, a teraz piszesz jakbyś był co najmniej technologiem w jakimś koncernie produkującym oleje :D.

Skąd Ty bierzesz te przebiegi? Robiłeś, albo może znalazłeś gdzieś przynajmniej jakąś serię kilku testów UOA, robionych w konkretnych interwałach, samochodu jeżdżącego w 80% po mieście i drugą takiego samego samochodu jeżdżącego 80% w trasie, czy tylko tak sobie wypisujesz dane z instytutu danych z d? ;)
 
@Triumphator
Kto powiedział, że nie miałem zielonego pojęcia. To, że jestem ciekaw innych opinii, nie oznacza, że mam 0 pojęcie.

Prawda jeśli chodzi o wyniki testów między niewysiloną stałą trasą vs miastem jest tak naprawdę jeszcze bardziej dramatyczna niż ja to przedstawiam (czyli ja np. 7500-8000 km trasa vs 4500-5000 km miasto) i te powyższe przebiegi na miasto to i tak z dużą ilością dobrej woli z mojej strony. Testy wskazują, że w miejskiej jeździe z przejazdami po kilka, kilkanaście km olej potrafi zużywać się 2.5x szybciej niż na niewysilonych trasach z mniej więcej stałymi prędkościami i obrotami daleko od czerwonego pola.
 
@NRohirrim Wybacz, ale prawie się udławiłem herbatą :D. Jeszcze miesiąc temu zakładałeś temat o oleju do nowego samochodu, nie mając o tym zielonego pojęcia, a teraz piszesz jakbyś był co najmniej technologiem w jakimś koncernie produkującym oleje :D.

Skąd Ty bierzesz te przebiegi? Robiłeś, albo może znalazłeś gdzieś przynajmniej jakąś serię kilku testów UOA, robionych w konkretnych interwałach, samochodu jeżdżącego w 80% po mieście i drugą takiego samego samochodu jeżdżącego 80% w trasie, czy tylko tak sobie wypisujesz dane z instytutu danych z d? ;)
Bo temat o Skodzie to klasyczny bait i teraz widzimy jak sztuczna inteligencja przejmuje coraz to nowe wątki na forum.
 
Bo temat o Skodzie to klasyczny bait


Ta sama osoba. Raczej bym powiedział, że łaknie atencji.
 
Back
Top