• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1.2 Tsi mod

Luk22

Użytkownik
Marka samochodu
Vw Golf
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1.2 Tsi 86KM bluemotion-> 125KM
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
20 - 30ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
vw aso
Witam.. Proszę o radę . Chciałbym przejść z oleju vw aso (shell) na olej który będzie możliwie najlepszym wyborem (norma 504/507) w przedziale cenowym 100-200 zł/4l Do oleju zamierzam dodać AR 9100. Z uwagi na to, że jest to drugie auto i pokonuje do 5k km rocznie wymiana oleju miała by miejsce raz na 2 lata. Interesuje mnie pakiet który sprosta tym wymaganiom. Auto porusza się w 80% po mieście, rzadko trasa 200-300 km. Auto ma mod mniej wiecej na osiągi jednostki napędowej 1.4 tsi, nie jest wykorzystywane do sportowej jazdy a raczej poprawy parametrów do wyprzedzania, zwiększenia "elastyczności silnika".

Wczytując się w forum wiem, że polecacie z niskiej półki cenowej lotos aurum, orlen max expert, tylko czy te propozycje w połączeniu z AR 9100 są dla mnie odpowiednie? Nie chciałbym przepłacać ale może ze średniej półki jest coś bardziej godnego uwagi co możecie zaproponować?

Przed wymianą oleju zamierzam zastosować płukankę, auto ma przebieg ok 50k i stosowany by ł olej serwisowy LL. Pobór oleju jest w porywach 200-300 ml/10k. Chciałbym na takiej płukance zrobić 50-100 km przed wymianą co będzie najlepszym wyborem? Xado total flush?
 
Wychodzi jednak , że była większa dolewka oleju niż na Eurol 0W30+AR
Są też analizy @Kaczorek79 Texaco Prods V i M1 ESP 5W30. Wszystkie wyglądają dobrze. Może Mobil stracił sporo TBN ale ogólnie analizy z AR czy solo wychodzą dobrze z tych silników.
 
@Kaczorek79
Polecasz mobila FS 0w-40, ale dla tsi jest on proponowany w wyszukiwarce mobila w interwale 15k km. Esp 5w-30 jest proponowany w interwale 30k km.
Czy to oznacza, że ten 0w nie wytrzyma więcej niż 15k?
Sam zmieniam co ok 12k, ale wolę zalać taki olej, który teoretycznie może wytrzymać więcej, pomimo, że go zleje w moim interwale.
 
Pewnie w określonych warunkach jazdy by wytrzymał, ale to nie jest olej z przeznaczeniem LL. Silniki tsi wymagają wręcz skróconych interwałów ze względu na oszczędności w materiałach użytych na pierścienie tłokowe.
 
@Kaczorek79 miałeś rację z tym przejściem na 0w40, na oil-club.de nawet sporo jest tych tematów i dla tsi dla krótkich dystansów /miasto polecają 0/5w40. Pójdę za ciosem i też tak zrobię.
 
Krótkie pytanie na koniec czy do tego oleju jest sens dodawać AR 9100
Do oleju za 200zł/5l, w samochodzie robiącym 5kkm rocznie? Poważnie widzisz jakiś sens i logikę dołożyć do tego interesu jeszcze 90zł na dodatek? :D
 
@Triumphator jeśli zakładać, że zrobię te 5kkm w porywach 6kkm po mieście w w ciągu roku i po dodaniu AR9100 zaoszczędzę te 0,2-0,3l/100km to przy dzisiejszej cenie benzyny na 1l nie odczuje tej straty 90 zł. A komputer spalanie pokazuje średnio 7l/100km po mieście. Silnikowi to nie zaszkodzi zwłaszcza, że nic takiego nigdy. nie 'widział" nawet jeśli miałbym to zrobić jeden jedyny raz. Więc nie wiem o jakiej logice czy dokładaniu piszesz.
 
po dodaniu AR9100 zaoszczędzę te 0,2-0,3l/100km
Piszesz o oszczędnościach rzędu dziesiątych litra po zastosowaniu siuwaksu do oleju, które to można uznać za błąd pomiarowy po tym, jak 2-3 razy dynamiczniej ruszysz spod świateł, tym samym wybrałeś 5W40 502/504, zamiast lekkiego 0W30 504/507, żeby teraz dowalić jeszcze dodatek za 1/2 ceny oleju w celu oszczędności paliwa? 🤔.

Fakt jest taki, że zrobisz co zechcesz, to Twoje pieniądze, ale myślę, że jeżeli nie masz już czego z nimi zrobić, to więcej dobrego uczynisz przeznaczając te 90zł na kwiaty dla żony/narzeczonej/partnerki 😁.
 
W sumie to się nie dziwię, że czasem tutaj wywiązują się jakieś nieprzyjemne dyskusje bo niektórzy forumowicze jak przykładowo @resi nie mają zbyt dużo do powiedzenia a zieją złośliwością na kilometr. Nie dam się wciągnąć w te zaczepne komentarze. Jeśli nie możecie pewnych rzeczy przeżyć to załóżcie oddzielne forum porad oszczędnościowych i tyle w temacie. Pouczanie co kto ma robić ze swoimi pieniędzmi jakość mi się nie wpisuje w tematykę tego forum.
 
Zwyczajnie jestem sceptycznie nastawiony do dodatków, szczególnie jak już wydajesz więcej na olej. Robisz wyliczenia ile litrów zaoszczędzisz, a zwyczajnie przy takim przebiegu może nie być żadnej różnicy wykraczającej poza błąd pomiarowy.

Zresztą mod już napisał Ci to samo. On proponuje kwiaty, ja spacer albo rower.
 
Z uwagi na to, że jesteście tak przejęci moja sytuacja finansowa ja Wam proponuje mocna melisę na uspokojenie i głeboki sen. Mimo wszystko dziękuję za te troskliwość:)
 
Dopiero co chciałeś lać Specola.

Dla mnie nie ma większej filozofii. Lejesz Shell 0W30 AVL i tyle. Nie każdy tutaj jest zwolennikiem dodatków, płukanek czy wymiany filtra w połowie interwału. Wolałbym kasę wydać na zmianę oleju po roku niż lać dodatki w cenie oleju.
 
Jak masz taki kaprys - lej śmiało dla lepszego samopoczucia. Nic więcej nie zyskasz.
Dodatek tego typu ma głównie przedłużać żywotność silnika tak? A kiedy Ty go zużyjesz jak robisz 5-6 kkm na rok?

Nie dodasz - nic się nie stanie, dodasz, też nic się nie stanie :p
 
@Luk22 kilka osób odradza Ci stosowanie AR gdyż kupiłeś bardzo dobry olej. Sam olej wystarczy na Twoje jazdy . Nie chcą Cię naciągać na dodatki bo nie ma sensu …ale Ty dalej pytasz robisz wyliczenia itp
To Ci dosadnie napisali …ze nie ma sensu dodawać. Było wybrać tańszy olej i dodać AR wtedy miało ny sens większy
 
Nie twierdzę że nie macie racji, zadałem konkretne pytanie i @soszo mi odpowiedział że nie ma sensu, najlepiej abym sam ocenił w praktyce jak to wygląda i dodał po przejechaniu danego dystansu. To się zasugerowałem i pomyślałem, że nawet jeśli raz dodam to świat się nie zawali, po prostu sprawdzę i tyle tym bardziej, że nie miałem nigdy styczności z tym produktem. Nie dodam i też będzie dobrze. Opanujcie się, produkt nie zamówiony jeszcze, spokojnie, naskoczyliscie tak na mnie. Czy Wy wszyscy jesteście tacy nerwowi?
 
Czy Wy wszyscy jesteście tacy nerwowi?
I to jest właśnie wada komunikacji niewerbalnej, że każdy może na swój sposób zinterpretować nastrój rozmówcy, ale właśnie po to powstały też emotikony, żeby naprowadzić czytającego na odpowiedni odbiór wiadomości...nikt tutaj nerwowy na pewno nie był, co najwyżej złośliwy, ale niektórzy mają to po prostu w swojej naturze :rolleyes: .

Co do samego tematu olejowo dodatkowego. Po prostu, przynajmniej ja, po tym co napisałeś o oszczędności rzędu 0.2-0.3l/100km, starałem się zrozumieć Twoje podejście. Z jednej strony szukasz złudnych oszczędności na spalaniu samochodu, które równie dobrze będą mogły zależeć od ciśnienia, temperatury, zamontowanych opon w samochodzie, poziomie wyeksploatowania układu hamulcowego, czy jakości samego paliwa. Z drugiej strony, chcąc wymieniać olej co 2 lata, zamiast lekkiego oleju 0W30 z bardzo restrykcyjną normą 504/507, który ma z założenia tejże normy wytrzymywać wydłużone interwały serwisowe i oszczędzać paliwo, wybrałeś 5W40 ze starszą normą 502/505, żeby dolać do niego dodatek, chcąc teoretycznie m.in. oszczędzić na paliwie i wydłużyć życie oleju. No sam przyznaj, że trudno się tutaj doszukiwać logiki.
 
Back
Top