• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1.2 Tsi mod

Luk22

Użytkownik
Marka samochodu
Vw Golf
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1.2 Tsi 86KM bluemotion-> 125KM
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
20 - 30ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
vw aso
Witam.. Proszę o radę . Chciałbym przejść z oleju vw aso (shell) na olej który będzie możliwie najlepszym wyborem (norma 504/507) w przedziale cenowym 100-200 zł/4l Do oleju zamierzam dodać AR 9100. Z uwagi na to, że jest to drugie auto i pokonuje do 5k km rocznie wymiana oleju miała by miejsce raz na 2 lata. Interesuje mnie pakiet który sprosta tym wymaganiom. Auto porusza się w 80% po mieście, rzadko trasa 200-300 km. Auto ma mod mniej wiecej na osiągi jednostki napędowej 1.4 tsi, nie jest wykorzystywane do sportowej jazdy a raczej poprawy parametrów do wyprzedzania, zwiększenia "elastyczności silnika".

Wczytując się w forum wiem, że polecacie z niskiej półki cenowej lotos aurum, orlen max expert, tylko czy te propozycje w połączeniu z AR 9100 są dla mnie odpowiednie? Nie chciałbym przepłacać ale może ze średniej półki jest coś bardziej godnego uwagi co możecie zaproponować?

Przed wymianą oleju zamierzam zastosować płukankę, auto ma przebieg ok 50k i stosowany by ł olej serwisowy LL. Pobór oleju jest w porywach 200-300 ml/10k. Chciałbym na takiej płukance zrobić 50-100 km przed wymianą co będzie najlepszym wyborem? Xado total flush?
 
zdecydowanie przy takim charakterze eksploatacji wolałbym lać najtańszy albo jeden z tańszych olej z normą i jednak zmieniać go co roku. Ode mnie Lotos Syntetic 504/507. Nie bawił bym się też w tym przypadku w żadne dodatki, natomiast płukanka przy każdej wymianie jak najbardziej, np. AR2820, pół godziny jazdy na wolnych obrotach, potem pół godziny na luzie i zmiana oleju.
 
Różne propozycje w takim razie jeśli wybiorę Specol Premium 5w30 z Ar 9100 to będzie dobry wybór? Pociągnie ten pakiet 10 tys km?

Co do AR 2820 to można faktycznie zrobić spokojna jazdę , na jakim dystansie? Czyli 50/50 jazdy i pracy na postoju?
 
Last edited:
ok wezmę dobie to do serca, miałem tylko to na uwadze że przy tak stosunkowo niewielkim przebiegu rocznym ta wymiana oleju z dodatkiem (dodatkowo jeszcze LL) nie ma negatywnego wpływu na silnik. W takim wypadku nie opłaca się inwestować w nic droższego bo to nie ma sensu. Dziękuje za propozycje, wybieram Specol premium.
 
ten Specol jest na starym pakiecie, to nie jest formulacja anty LSPI a Ty masz silnik na bezpośrednim wtrysku z turbo. co prawda silniki vag nie są jakoś wyjątkowo wrażliwe na to zjawisko, ale ja bym mimo wszystko wolał zalać tego lotosa który spełnia API SP czyli dwie normy wyżej od Specola 504.507 który deklaruje API SN.
 
Akurat ten Specol jest na najnowszym pakiecie pod normę 504/507. Nie poprawiajmy może producenta w tym wypadku bo norma 504/507 jest jedną z najbardziej wymagających norm olejowych a olej jest zrobiony dokładnie z przepisem pod uzyskanie oficjalnej aprobaty. Tam nie potrzeba specjalnego pakietu anty LSPI - norma tego nie zakłada.
 
@Luk22 dosłownie kilka tygodni temu była aktualizacja norm w tym Lotosie, nawet ktoś tu w jakimś temacie wrzucał zdjęcie opakowania i było napisane że spełnia SP, możesz sobie poszukać. Jak byś go kupował to upewnij się od sprzedawcy czy sprzedaje nową wersje.
 
@orzeszpole ok zorientuje się w temacie. Chyba jeszcze takie marki jak Ravenol czy Rowe mają normy API SP ale to inna półka cenowa i nie wiem czy jest sens dopłacać. A masz jakieś zdanie na temat lotosa aurum 5w30 504/507 ??
 
czy na podstawie charakterystyki tego produktu moża co nie co o nim powiedzieć? bez analizy.
 

Attachments

  • PI-ROWE-20125-PL-14102021.pdf
    149,8 KB · Odwiedzin: 180
Z uwagi na to, że jest to drugie auto i pokonuje do 5k km rocznie wymiana oleju miała by miejsce raz na 2 lata. Interesuje mnie pakiet który sprosta tym wymaganiom. Auto porusza się w 80% po mieście, rzadko trasa 200-300 km. Auto ma mod mniej wiecej na osiągi jednostki napędowej 1.4 tsi, nie jest wykorzystywane do sportowej jazdy a raczej poprawy parametrów do wyprzedzania, zwiększenia "elastyczności silnika".

Przede wszystkim, jakiegolwiek oleju nie weźmiesz, proponuję skrócić interwały. Twoje auto pracuje w trudnych warunkach (80% po mieście), jest stunningowane i masz turbinę.

Tak więc przy lepszych olejach proponuję interwały max co 7500 km lub 15 miesięcy, a przy olejach ze średniej półki co 6000 km lub 12 miesięcy, a z niższej półki nawet co 5000 km lub 10 miesięcy - zależy co pierwsze. Będą to bezpieczne wartości dla twojego silnika, jazda na oleju powyżej tego dopiero mógłbym ewentualnie polecić po analizie laboratoryjnej zużytego oleju.
 
Np. Mobil 1 FS 0w40 i taki właśnie olej w warunkach miejskich czyli ciężkich, bo w takich eksploatujesz swoje auto użyłbym do Twojego wozu i wymieniał raz do roku przy twoich przebiegach.
504/507 zbędne przy Twoim sposobie eksploatacji.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top