• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Wydaje mi się, że cenowo Lotos wszędzie wychodzi korzystniej niż Cyrkiel. Dodatkowym atutem dla mnie jest to, że Lotos mijam na przelotówce (większy przerób dostaw), a Circle K to stacyjka przy galerii handlowej. Tydzień temu na Lotosie wlałem ON klarowny bez widocznego BIO, a na cyrklu parę dni wcześniej żółtawy - mimo, iż oba koncerny deklarowały B0.
Z moich obserwacji: praca niby równiejsza, ale bardziej szorstka. Na miksie Lotos Dynamic plus Kleen- Flow low sulphur (pomarańczowy brat zielonego również z IPA) pyknąłem wczoraj 700 km. Dawka na opakowaniu 1:500. Ja zalałem 150 ml na 55 L ON. Chodził jeszcze twardziej, acz w zasadzie równo. Im bliżej końca zbiornika tym bardziej twardo. 100 km przed końcem trasy walnął mi hard error (czerwona ikona z wykrzyknikiem) zredukował obroty do 0 i pa-pa. Po soczystym magicznym ku...a odpalił i dotarł na miejsce. Jako, że z odczytu interfejsem nic nie wynikło, nie mogę potwierdzić/zaprzeczyć że coś mogło podziać się z parametrami paliwa/przytkaniem filtra/procesem wtrysku. A z lektur forum o Fordach i pokrewnych francuzach z tym motorem takie cuda ponoć może sprawiać cudowane paliwo. Zatem czuję się w obowiązku przestrzec mając na uwadze, iż problem może tkwić akurat nie w tej kwestii.
 
Tydzień temu na Lotosie wlałem ON klarowny bez widocznego BIO, a na cyrklu parę dni wcześniej żółtawy - mimo, iż oba koncerny deklarowały B0.
Ach mam nadzieje, że wciąż na lotosie będzie B0 to chyba kupię na zapas.
Jak ładnie ta przeźroczysta, niebieskawa ropka wygląda.
I tak nie śmierdzi jak zwykła.
Jak narazie Skydda nie mogę zmęczyć, ale jak się uda to spróbuję z Pomarańczowym Kleen-Flo.
Zobaczymy jak u mnie zareaguje.
 
Wydaje mi się, że jednak Skydd lepiej będzie się komponował z arktycznym ON. IPA wiąże wilgoć, a zimowe paliwa i depresatory ją separują, zatem działają jakby w opozycji.
Stosując Skydda od ponad 20-tu lat nie miałem zastrzeżeń, do jakiegokolwiek paliwa bym nie zalał, a Kleen-Flo przynosił różne efekty i doznania akustyczne.
 
No to Kleen-Flo poczeka do wiosny i do wymiany filtra paliwa.
A jak mi się skydd skończy przed końcem zimy to kupię organiki depresator i tak rozwiążę sytuację.
 
Najlepiej byłoby dopaść takiego Diesola, w którego jakiś kolega tu się zaopatrzył. Mogę się mylić, ale po przewertowaniu dosyć sporej sterty informacji te depresatory starego typu nie pozwalały łączyć się parafinom w dłuższe łańcuchy, a te nowsze WASA (jak Diesol) nie pozwalały im opadać na dno zbiornika, co ma kluczowe znaczenie. Najlepsza jest kombinacja obu. Załączałem tu link do opracowania.
Nie jestem specjalistą, ale tak na chłopski rozum to mi tak właśnie wygląda w 99% sytuacji, gdzie ludzie opisują: odpaliłem, ruszyłem i stanąłem. Wygląda mi to tak, że filtr paliwa z podgrzewaczem ogarnie wstępny rozruch i o ile stoisz, wydatek na wolne obroty jest wystarczający. Ruszasz i już tego nie ogarnie. Jak krążące paliwo podgrzeje całość obiegu, to już jest dobrze. Dobry dodatek typu WASA sprawi, że nie zaciągniemy gluta z dna zbiornika który przyblokuje przepływ w filtrze, tylko równomiernie rozprowadzone wystarczające małe struktury parafin zdolne do przepalenia. Nom, to się rozpisałem, teraz znawcy mogą mnie zmasakrować za herezję...:p
 
Po rozcieńczeniu w baku depresatora, spaliny przestały być słodkie na B0 mają teraz gorzki zapach
 
Skydd dzisiaj wpadł mi w ręce na stacji BP. Jak już wpadł to wyszedł ze mną. Na razie zmieszałem z AR6900d rzecz jasna w stosunku 50ml Ar i 20ml Skydd (mniej więcej bo te 20 lałem na oko). Przegryza się w bagażniku póki co i zobaczymy jak Kia to przyjmie.
 
Ja dzisiaj też zauważyłem dzisiaj po odpaleniu auta po wyjściu z pracy i dalszej jeździe, że coś jest inaczej niż rano jak jechałem. Auto jakby było jeszcze bardziej żwawsze, szybciej reagowało na gaz, lepiej się zbierało. No już swoim autem jeżdżę 4,5 roku i znam doskonale i testowałem różne mieszanki (lubię to kombinowanie z dodatkami). Poprzedni bak to był Lotos Dynamic + zielony Kleen Flo. Jezdzilo ok, dość żwawe. Zatankowałem Lotos Dynamic z uwagi na panujące w okolicy świat większe mrozy wraz z dodaniem depresatora. Jednakże kilka dni temu kiedy mrozy stały się minimalne postanowiłem wrócić do mojego glownego paliwa, a więc Efecta ON Orlen 60 litrow z dodatkiem ok. 60ml. Kleen Flo zielony + ok. 30 ml Archoil AR 6900-D. Przyznam szczerze, że auto jeździ jeszcze lepiej niż po mniej więcej 30ml Efecta ON Orlen + 30ml Archoil AR 6900-D + 30ml Amsoil Diesel Cetane Booster, gdzie uważałem to za najlepszą mieszankę dodatków. Chyba pompa paliwa zaciągnęła ta mieszankę wreszcie i dlatego odczułem inne auto po jakimś czasie. Szczerze będę dalej na tej mieszance jeździł bo jest ciekawa. Może jeszcze trochę pobawię się z ADCB, bo zostały mi jakieś ostatki, ale generalnie polecam sprawdzić ta mieszankę i podobne proporcje. Fajnie się na tym jeździ.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
U mnie przy AR6900 (1:2000) z Black Arrow Skydd 1.6 tdci czasem się zastanawiał, za którym obrotem odpalić - jeszcze do potwierdzenia, bo aktualnie co innego na tapecie w rosnących dawkach, mix:
Back Arrow Skydd 1,0 / Mannol 1,0 / ACB 1,75 / Envirox 0,25 (ml/L)

Niby into darkness, ale skoro taki Unik+ ma około 30% 2-EHN, 300 ml lane na nominalne 53L, to czemu nie?
Tak to sobie tłumaczę ;)

1641849171276.png
@joshua79 - takie coś miałem przy filtrze paliwa do wymiany (w zimie) - tryb awaryjny nie pozostawiający błędów, po ponownym uruchomieniu znika - tyle, że na zwykłym ON. Przy zalaniu VP zjawisko nie występowało. Później sprawdziłem kwity, i wyszło, że filtr ma już 60k najeżdżone a książkowa wymiana powinna być co 50k ;). Tylko, że ty masz na odwrót 🤣 .
Spostrzeżenia mam podobne - im bliżej końca zbiornika, tym twardziej chodzi.
 
Właśnie miałem pisać o Pertolu. Multissol + lubriksol byłoby niezłe - tylko jak to łatwo dostać?
@Pedros a masz szczegóły składów, poza tym co pisze Petrol?
Diesol fajny bo zawiesza parafinę :)
 
Ja jedyne co dolewam do depesator k2/organika.
Ale nie zauwazam na tym mniejszego spalania czy lepszej relacji na gaz.
Zwykły on b7 czu b0 jest sam raZ
 
Właśnie miałem pisać o Pertolu. Multissol + lubriksol byłoby niezłe - tylko jak to łatwo dostać?
@Pedros a masz szczegóły składów, poza tym co pisze Petrol?
Diesol fajny bo zawiesza parafinę :)
Któryś z forumowiczów zamawiał w tym sklepie Diesol, Multissol i Lubriksol.
 
No to Kleen-Flo poczeka do wiosny i do wymiany filtra paliwa.
A jak mi się skydd skończy przed końcem zimy to kupię organiki depresator i tak rozwiążę sytuację.
Jak lejesz arktyczny to chyba nie ma sensu dolewać jeszcze depresatora. Ja dolałem Kleen-Flo, bo @Pedros powiedział, że rozpuszcza parafinę, więc zastosowałem żeby jakieś tam ewentualne pozostałości glutów przepalić.
 
Tak myślałem do momentu jak zalałem zimą Shell V-Power i zamarzł
Teraz albo zwykły Lotos albo Dynamic.
I nigdy nie ma problemów
Wystarczy woda w układzie i można mieć najlepsze paliwo i tak będzie słabo.

Woda może występować jako sama woda niemieszająca się z paliwem oraz za sprawą emulatorów (czyli odwrotnie niż deemulgatory) woda jest wchłaniana w strukturę paliwa. To jest nadal palna mieszanka ale psuje właściwości fizykochemiczne m in temperaturę blokady filtra.


Dlatego powtarzam - wodę trzeba zacząć wyganiać pod koniec 3. kwartału 😎
 
Wystarczy woda w układzie i można mieć najlepsze paliwo i tak będzie słabo.

Woda może występować jako sama woda niemieszająca się z paliwem oraz za sprawą emulatorów (czyli odwrotnie niż deemulgatory) woda jest wchłaniana w strukturę paliwa. To jest nadal palna mieszanka ale psuje właściwości fizykochemiczne m in temperaturę blokady filtra.


Dlatego powtarzam - wodę trzeba zacząć wyganiać pod koniec 3. kwartału
a jak ta woda działa na spalanie paliwa w okresie letnim ? W sensie pogarsza osiągi auta ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top