• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Dzięki Panowie, czyli jak zwykle populizm , żeby Polaczki miały o czym mówić. Ciekawe kiedy ludzie w końcu wyjadą na ulicę o pogonią te bydło
 
Niestety media nie były chętne do przedstawienia realnych liczb, wiec ludzie w wiekszosci sie nie dowiedzili ile to wyszlo.
 
Nie daj się oszukać nosowi😂 - nafta ze względu na skład jest dominującym składnikiem woni i maskuje ksyleny i tolueny i inne podobne składniki.

Niektórzy nawet nie rozróżniają woji benzyny ekstrakcyjnej od nafty (taka konstrukcja nosa/lub nie wytrenowany wzorzec).
Post automatically merged:


Jeśli mowa o zielonym K-F to mogę tylko podpisać się wszystkimi łapami👍

Czyli wg Ciebie zielony z ich oferty jest najlepszy ?
Co do depresatora to teść jeździ autobusami i w tamtym roku w styczniu przy tankowaniu dolewał depresatora tylko nie wiem jakiego i niestety przy -25 filtry się zatkały i autobus zdechł, przywieźli z firmy zwykłej nafty, dolali ileś tam litrów do zbiornika, wymieszało się to, nagrzali filtry, odpowietrzyli i uruchomili autobus i problemu już do końca zimy nie było, tylko zamiast depresatora to przy tankowaniu teść łał bodaj z 10 litrów nafty, a mrozy u nas na wschodzie były do -27, autobus stoi pod chmurką.
 
Słaba ropa. Diesel arktyczny ma gwarancję że do -22 nawet nie mętnieje, czyli nic nie wytrąca się i taki tankuję.
 
Nom ropa do kitu się trafiła. Jak pamiętacie, niedawno lałem wstawiałem zwykły ON z Orlenu na ponad dobę do -22 i też nawet nie zmętniał mimo, że nie arktyczny. Za to rok temu z tej samej stacji na dnie ze 2 centymetry mułu. Nie ma reguły niestety, raz z węża leci odporna na arktyczne warunki, a raz bubel.
 
Poczekajcie, aż obce kapitały wchłoną Lotos, to będziemy mogli zapomnieć o arktycznym ON. Będzie można dolewać co najwyżej sos tysiąca wysp z Orlenowskich hot-dogów i rozpalać ogień pod filtrem gazetami Obajtka.
 
Ale Aramco ma mieć 30% udziałów w rafinerii a nie całość, na dodatek mamy kupować od nich trochę ropki. Gdyby mieli sprzedać całość jaki sens przejmowania Lotosu?
 
Akurat wczytując się trochę w szczegóły tego przejęcia, to wcale tak źle na tym nie wyjdziemy ;)
 
Artykuł z 2020 ale rzuca trochę światła:

 
Jeżeli boisz się kupować Motorcrafta z sieci, spokojnie możesz szukać Castrola Magnatec Professional A5 5W30, bo to ten sam olej.

Możesz też pójść w nowszą formulację i Magnateca A5 5W30.

Poza tym, w zasadzie czy weźmiesz Valvo, Motula, Eurola, Gulfa, Lotosa, Orlena, czy cokolwiek pod normę 913C/D dostaniesz olej różniący się przede wszystkim kanistrem ;).

Ja od siebie polecam Magnateca A5 5W30, aktualnie mam Motula 8100 ECO-nergy 5W30 i użytkownicy ogólnie są z niego zadowoleni.
 
Nom ropa do kitu się trafiła. Jak pamiętacie, niedawno lałem wstawiałem zwykły ON z Orlenu na ponad dobę do -22 i też nawet nie zmętniał mimo, że nie arktyczny. Za to rok temu z tej samej stacji na dnie ze 2 centymetry mułu. Nie ma reguły niestety, raz z węża leci odporna na arktyczne warunki, a raz bubel.
Tylko błagam, przestańcie już używać tej nazwy "arktyczny". To zwykły zimowy. :confused:
 
Nie wiem czy to już było ale może zainteresuje użytkowników ON - "Wpływ rodzaju paliwa na wybrane procesy parametrów spalania"
 

Attachments

  • 250_288_A_EiT_SANDER_DANILOWICZ_KOWALCZYK_LONGWIC_LOTKO,.pdf
    1,1 MB · Odwiedzin: 171
Ciekawy artykuł, mi na Shell v power auto spaliło więcej o 0.4 l na 100 niż na normalnym paliwie. Trasa ta sama, warunki bardzo podobne.
 
Ciekawy artykuł, mi na Shell v power auto spaliło więcej o 0.4 l na 100 niż na normalnym paliwie. Trasa ta sama, warunki bardzo podobne.
Być może zatankowałeś B0, mi zawsze spala więcej na B0
 
Swoją drogą da się kupić takie paliwo Lotosu w ilości 1000l i magazynować? Czy to za mała ilość aby dostarczyli? Może ktoś ma doświadczenie. Akurat mam zbiornik tylko pytanie co tam dodać żeby się nie zestarzało. Ewentualnie można od jakiegoś lokalnego dostawcy wziąć zwykle b0 i doprawić odpowiednio jakimś Magi ale Lotos Dynamic jest odczuwalnie dobrym paliwem.
 
Hey. Mam dwa pytania odnośnie użycia AR 6400 d-max .
1. Czy lepiej po wyjezdzeniu w trasie baku z AR6400 zmienić olej(i tak zbliża się za chwilę wymiana) ?
2. Czy po oczyszczeniu układu paliwowego za pomocą AR6400 d-max trzeba wymienić filtr paliwa czy to bez znaczenia?
Dzięki z góry za info 👍
 
Back
Top