• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Formuła 1

@Kaczorek79 @tomikin ten sezon odpuszczacie?
Tak, ja odpuszczam. Choć F1, to nadal moja topowa dyscyplina sportu i śledzę każdą informację, to niestety przez problemy zdrowotne, które wystąpiły miesiąc temu rezygnuję ze współzawodnictwa na każdym poziomie, nawet tym w formie zabawy forumowej.
Ale będę Wam kibicował.
 
Ciekawy filmik, dzięki. Wychodzi na to, że pierwsze skrzypce zaczęła grać ogólna konstrukcja bolidu i umiejętności kierowców zamiast przewagi w konstrukcji silnika która faworyzowała MB? Trochę mocno do tyłu jestem z F1 więc sorki za lamerstwo. Będę musiał obejrzeć jakiś wyścig, może znowu zrobiło się ciekawie.
Może nie jest na odwrót niż napisałeś ale... Przewaga Mercedesa nigdy nie wynikała z silnika a właściwie całego zespołu napędowego. To był tylko element, który dawał może jakąś wymierną przewagę ale była ona raczej niewielka. Właśnie ta "ogólna koncepcja bolidu" dawała Mercedesowi a potem też Red Bullowi przewagę nad resztą stawki. Bardzo ważną rolę odgrywała areodynamika i nadal odgrywa ale chyba teraz jej rola jest nieco mniejsza. Silniki nie są nowe tylko są to zmodernizowane zgodnie z regulaminem jednostki. Paradoksalnie wiele wskazuje na to, że poprawa jaką Ferrari dokonało w kwestii silnika daje im jakąś wymierną przewagę nad Mercedesem i RBR. Ta przewaga nie bierze się jednak tylko z silnika. Mercedes a także (może przede wszystkim) McLaren i Aston mają swoje problemy i nie jest to związane z umiejętnościami kierowców. w F1 zawsze liczył się cały pakiet czyli bolid+kierowca. Nie wiem nawet czy nowa koncepcja bolidów nie przesunęła nawet środka ciężkości bardziej w stronę bolidu niż kierowcy oraz silnika niż ogólnej koncepcji bolidu. Po 1 GP za wcześnie jest na daleko idące wnioski.
 
Przestałem śledzić F1 tak z 10 czy coś lat temu bo zaczęło się robić nudno, tylko zerkałem na ploteczki więc dzięki za wyjaśnienie :)
 
W poprzednich latach głównie docisk był z elementów na bolidzie, ale generował na tyle zawirowań powietrza za nim, że kierowcy z tyłu mieli duże kłopoty z utrzymaniem się za takim bolidem. Przy jeździe za kimś cierpiały też opony. To powodowało, że wyprzedzanie - mimo drs l - było baardzo ciężkie.
Od tego roku docisk bierze się z tunelu pod podłogą, co powoduje, że brudne powietrze od razu strzela do góry, więc łatwiej się zbliżyć. Więc będzie więcej walki, bo F1 trochę cierpiała na procesje na niektórych torach.
I najważniejsze po zmianach, co trochę odpowiada na Twoje pytania.
Jest to całkowita zmiana samochodów na całkowicie nowe konstrukcje, więc w kwestii aerodynamiki mamy całkowicie nowe rozdanie, bo każdy zaczął od zera i musiał wymyślić samochód od nowa. Wygląda na to, że Mercedesowi nie wyszło tak dobrze jak innym.
A to wrozy ciekawym sezonem, gdzie wszystko, co było w poprzednich latach zostanie wywrócone do góry nogami.
Główny cel tych zmian miał dotyczyć możliwości utrzymania kontaktu z poprzedzającym bolidem i wydaje się, że cel choć w części został osiągnięty. Natomiast aby to osiągnąć zmiany regulaminowe musiały w wielu obszarach ograniczyć możliwości "innowacji areodynamicznych" przez konstruktorów. Te ograniczenia mogą dawać mniejsze pole do popisów producentów w kwestii aerodynamiki przez co jej znaczenie może być relatywnie nieco mniejsze, choć na pewno dalej jest to element kluczowy. trzeba też pamiętać, że bolid f1 to całość bo trzeba zadbać i o odpowiednią przyczepność mechaniczną i o odpowiednio mocny i niezawodny zespół napędowy i o właściwe chłodzenie tego wszystkiego i upakowanie tak aby pasowało do koncepcji aerodynamicznej i dawało odpowiedni rozkład mas i balans bolidu. To wszystko trzeba zebrać do kupy i czasami z pozoru niewielki problem może okazać się bardzo "problematyczny" i w dużym stopniu wpływać na osiągi bolidu.
Zmiana średnicy opon w połaczeniu z wyższa masą bolidów prawdopodobnie spowodowała ich znacznie wyższą degradacje i to jest kolejny element układanki bo bolid musi dobzre współpracować z oponami i nie chodzi tylko o to, żeby dało się zrobić super czas na kilku okrążeniach tylko o to aby degradacja był jak najniższa na dłuższych przejazdach i jak najdłużej dało się wykorzystać potencjał szybkości bolidu. Niestety często kierowca potrafiący lepiej zarządzać oponami będzie na mecie przed tym szybszym, który jednak takiej umiejetności nie posiadł w wystarczjacym stopniu bądź (co bardziej prawdopodobne) jego bolid nie pozwala na to co bolid innego kierowcy. To zawsze był element gry i osobiście sądzę, że przewaga Ferrari w pierwszym GP wynikała z lepszej współpracy bolidu z oponami.
 
@Kaczorek79 @tomikin ten sezon odpuszczacie?
Tak jak pisałem na poprzedniej stronie, może do was dołączę w dalszej części sezonu a na razie odpuszczam.
 
Hamilton cienko nawet do Q2 się nie załapał pewnie w wyścigu się poprawi jak zwykle na farcie 🤔
 
GP Arabii Saudyjskiej

Lec
Per
Sai
Ver
Rus
Bot
 
Lec
Per
Ver
Sai
Bot
Rus
 
VER
PER
LEC
SAI
HAM
OCO
 
Lec
Per
Sai
Ver
Ocon
Alo
 
O której ten wyścig .?
 
No tak nie zamieściłem harmonogramu weekendu z GP ;)

O 18.00 :)
 
Bo przestawili godzine dzisiaj i zamiast 18 jest 19🤷‍♂️
 
Panowie płacił ktoś z was kartą w internecie z podaniem pinu do karty? Chciałem zapłacić za Eleven Sport w Player i trochę się zdziwiłem gdy Visa Secure zażądała pinu. Anulowałem płatność.
 
Back
Top