• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

ok.. czyli przyznajesz jak rozumiem, że do DOBREGO oleju nie ma sensu dodatków ?

Rozumiem dodatki, kiedy świadomie chcemy zmienić właściwości oleju pod określone zastosowania.. ale na dobrą sprawę, nie wiemy co dolewamy, nie do końca wiemy do czego i nie wiemy jaki efekt finalny to da...
no chyba, że bierzemy jakiegoś "cienkusza" i szprycujemy go zestawem pakietów :)
 
Jak generalnie wiadomo, ZDDP chroni silnik w wysokich temperaturach. Czy istnieje dodatek, który będzie chronił silnik podczas zimnych startów oraz do uzyskania temperatury roboczej?
 
Wedlug mnie to wlasnie ZnDDP ma wplyw tez na to, gdyz molekuly tego dodatku sa polarne, a to oznacza, ze "przyklejaja" sie na powierzchni metalu tworzac szklista warstwe ochronna. Podobnie dzialaja estry.

Odchodzac od tematu: https://www.youtube.com/watch?v=0C642_2WeXQ
 
Który Archoil wybrać do silnika benzynowego z wtryskiem pośrednim z LPG? Konkretnie chodzi o M52TUB28.
Poprzednio lałem AR9100 ze Specolem Gold 0W-40, teraz olej będzie ten sam, ale zastanawiam się który AR wlać, bo z opisów na stronie producenta niewiele można wywnioskować, podobnie jak z opinii w internecie.
Może jest coś lepszego niż Archoil?
 
Czy ktoś stosował dodatek XADO 1 STAGE MAXIMUM do olejów 5W20 lub innych? Warto?
 
Do 5W-40. Czy warto - nie wiem, silnik działał tak samo jak wcześniej. Wg mnie dodatki do oleju w samochodzie cywilnym to bardziej na poprawę humoru niż dla jakichkolwiek korzyści. Jak chcesz to lej, silnika nie uszkodzisz.
 
Czy ktoś stosował dodatek XADO 1 STAGE MAXIMUM do olejów 5W20 lub innych? Warto?
Stosowałem z tej linii do skrzyni biegów manualnej,efekt haczenia zniknął i utrzymuje się już drugi rok .
 
O około 20-12 zbiorników używam Archoila ar6900D-Max, przed tym poszła płukanka wtrysków Liqui Molly z serii profesional.
Czy zaleca się w takim przypadku użyć od czasu do czasu np. AR 6400?
 
ja (co prawda w przypadku benzyny z bezpośrednim wtryskiem) ale usłyszałem od Archoil Polska - że nie ma takiej potrzeby :)
 
O około 20-12 zbiorników używam Archoila ar6900D-Max, przed tym poszła płukanka wtrysków Liqui Molly z serii profesional.
Czy zaleca się w takim przypadku użyć od czasu do czasu np. AR 6400?

Raz na rok (jak sie duzo jeżdzi - jak mało to rzadziej, np. co 2 lata) profilaktycznie można. Zależy dużo od jakości paliwa i też od stanu silnika ale raz na jakiś czas można. Sam tak robię co mniej więcej 30 tys.
 
Jak używasz 6900 przez długi okres to 6400 nie jest już potrzebny
Najlepiej 6400 jako pierwszy i później profilaktycznie 6900 i będzie czysciutko
 
Czy jest sens zalania dodatku do czyszczenia układu paliwowego, np ar 6400p max jeżeli silnik jeździ wyłącznie na pb98? Zakładam, że benzyny 98 mają z automatu więcej dodatków czyszczących?

2.3T 260KM Mazdy, bezpośrednio wtrysk.
 
Last edited:
Czy jest sens zalania dodatku do czyszczenia układu paliwowego, np ar 6400p max jeżeli silnik jeździ wyłącznie na pb98? Zakładam, że benzyny 98 mają z automatu więcej dodatków czyszczących?

2.3T 260KM Mazdy, bezpośrednio wtrysk.
Pb98 nie ma więcej dodatków czyszczących. Odnośnie dodatków do czyszczenia układu paliwowego się nie wypowiem bo nie stosowałem nigdy w benzynie.
 
"Z automatu" tak nie jest.
Zależy od finalnego dystrybutora, jego zestawu dodatków w produktach jakie sprzedaje czy nawet i stacji ;).
 
To czy benzyna jest 95 czy 98 nie ma nic wspólnego z jej jakością, ilością dodatków czyszczących i tak dalej. To zależy od dystrybutora (bo producentów dwóch w Polsce jest) i tego co do paliwa dolewa albo każe dolewać.

W ogóle to twoja Mazda wymaga 98?
 
Ok, to miałem mylne pojęcie. W takim razie uważacie, że warto zastosować coś takiego? A może jeżeli chcę już wydać pieniądze na dodatek, to bardziej opłacalne będzie zalanie coś z serii 9000, pomijając, że to są inne produkty o innym przeznaczeniu :)

@jerseyAdmin, tak, 98 jest zalecana według książki i klapki wlewu :). Wcześniej w silnikach ze starszym softem, Mazda wymagała 98 bezwzględnie. Później 95 dopuszcza w sytuacji awaryjnej, ale nakazuje spokojną jazdę. Komp przestawia zapłon, żeby zmniejszyć ryzyko stukania, może wzrosnąć spalanie i spadają osiągi.
 
O, niezbyt czesto spotyka się samochody wymagające, albo mogące używać 98.

W każdym razie moja Kijanka też jeździ na 98 i co przegląd (15000 km) wlewam do baku jakiś środek czyszczący (ja lubię środki Liqui Moly). Niby paliwo w Polsce spełnia normy EN, a ja leje na sprawdzonych stacjach ale nie zaszkodzi, a zawsze coś tam może przedłuży życie układowi paliwowemu.
 
Ja akurat już drugie auto tankuję na stacji Auchan, bo mam przy pracy, a przy okazji to najtańsza stacja w Krakowie. Ludzie czasem mają obawy co do jakości, ale jak sam wspomniałeś, dostawców jest dwóch, poza tym wielkie marki wizerunkowo jeszcze mniej mogą sobie pozwolić na wypadki niż sieciowe stacje. Tak czy siak, jeżeli by silnik tego nie wymagał, na pewno bym 98-tki nie lał :)

korci mnie ten AR do układu paliwowego, muszę o nim trochę poczytać.
 
Co tu czytać, nawet się nie zastanawiaj. Mam 330i na bezpośrednim wtrysku, 300hp i leje archoil 6900-p max, wynik - znacznie mniej usrana końcówka wydechu z sadzy, auto trzyma moc na hamowni (regularnie średnio raz w roku jestem sprawdzić moc) na trasie schodzę do 6,8l także przy 3l benzynie wynik fantastyczny. No i silnik też lepiej na 95 pracuje, znacznie ogranicza spalanie stukowe i z tego co widziałem nie opóźnia się zapłon podczas ostrego przyspieszenia, co działo się czasem na gorszej 95. Stopień sprężania dość wysoki bo aż 12:1 i teoretycznie głównym paliwem może być 95, ale na 98 znacznie lepiej pracuje. Po 95 plus Archoil 6900 jest jak na 98
 
Last edited by a moderator:
Back
Top