• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

AR pewnie kiedyś przetestuje, ale najpierw muszę się uporać z wyciekiem, przez który znika mi 2L przez 10 tysięcy... ;/ Dzisiaj stawiam auto na koziołkach i szukam na spokojnie.

Zastanawia mnie Classic Synthetic od Orlenu :D 9L za około 102zł z przesyłką :D Albo 100zł w Biedronce za 9L :D chyba przetestuje, jak nie znajdę przyczyny.
 
Odstrasza mnie to że Orlen w serii classic nawet normy VAGiniarzy nie ma . W biedronce teraz za 44 zł bodajze . Świeżutkie butelki 16.05.19
 
Jeździłem kiedyś na tym oleju. Bardzo szybko nabijał ciśnienie. Praca silnika gładka, chyba z powodu molibdenu, ktory zawiera. Silnik praktycznie go nie brał. Ale fakt olej spełnia bardzo stare normy. Nie oznacza że zły. Jest teraz w biedrze w calej polsce?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Dla przypomnienia ten temat dotyczy dodatkow do oleju.
 
Już się nawracam :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Maly Off-Topic nie jest zly...problemem jest to, ze czesto ciagnie sie dyskusja.
 
Racja ... i cyk bałagan gotowy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Ja tylko chciałem jeszcze nabałaganić pytaniem do [mention]mini clubman[/mention] :

skąd wiesz, że Orlen Classic zawiera molibden?
 
97f2c630d79c97d792a76fa5b0ccff42.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
o widzisz, nie wczytałem się w kartę. Dzięki.
 
Bardzo prosze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
od 4 lat regularnie leję do swojego samochodu AR 9100 w proporcjach z butelki. na samym początku był to Neste City Pro 5w40, a od kilku wymian Ravenol VST. O ile w ich przypadku raczej nie miałem wątpliwości, o tyle do następnej wymiany oleju będę chciał użyć Extreme Lubricants 5w40. Czy nie będzie to przerost formy nad treścią? zostało mi jeszcze z 250ml z opakowania 500ml.
 
Może trzeba by spróbować oleju mid saps, Lubrizol tak twierdzi przynajmniej, że to może pomóc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
już za późno, w szafie leży 7l Ravenola VST i 7l Extreme Lubricants 5w40, także na najbliższe kilkanaście miesięcy mam olej :D
 
Jak to jest z AR9100?
Czy dodając do Low SAPS AR9100 robimy z niego Mid SAPS lub Full SAPS?
Jak to wpływa na poziom popiołu siarczanowego, fosforu i siarki?
Czy może pakiet dodatków zawarty w AR9100 nie wpływa na wyżej wymienione?
 
Nie AR nie podnosi poziomu popiołu bo nie bazuje na standardowych dodatkach, a na borze i potasie.
 
Aha, dzięki. ;)
 
Plywak napisał:
Nie AR nie podnosi poziomu popiołu bo nie bazuje na standardowych dodatkach, a na borze i potasie.
No dobra..
ale bor/borany odpowiadają za "czystość w silniku" czyli w jakimś stopni eliminują szlamy, laki, nagary itp... zgadza się ? Pełnią funkcję inhibitorów utleniania.
Dodatki oparte na potasie zmieniają właściwości EP, coś tam robią też w sprawie zmniejszenia korozji (podobnie jak bor).

Oba te składniki zawierają już oleje... więc co się stanie jak ich ilość przekroczy umowne granice ? To raz..

Dwa. Jesteś pewny, że nie spalają się podnosząc ilość popiołów ?

Kozenko napisał:
Jak to jest z AR9100?
Czy dodając do Low SAPS AR9100 robimy z niego Mid SAPS lub Full SAPS?
Jak to wpływa na poziom popiołu siarczanowego, fosforu i siarki?
Czy może pakiet dodatków zawarty w AR9100 nie wpływa na wyżej wymienione?
Prosta sprawa.
Napisz do importera/producenta oficjalne pismo i zapytaj o to: czy dodając dodatek do oleju spełniającego aprobatę (np. VW 504/507) olej z dodatkiem będzie dalej spełniał wymagania tej aprobaty a samochód jedzący na takim oleju z dodatkiem będzie spełniał normę emisji spalin EURO6 (czy tam jaka masz).

Zobaczymy co oficjalnie odpiszą.. o ile odpiszą.
 
hexx napisał:
Zobaczymy co oficjalnie odpiszą.. o ile odpiszą.

A co mają odpisać jak za odpisywanie biorą się ludzie ds. kontaktu z klientem, a nie ds. środków smarnych. Oczywiście każdy producent będzie uważał, ze olej przez nich zalecany jest naj naj, a interwał jest tak dobrany, ze spokojnie ten ich naj olej da sobie rade... skoro tak liczysz się z opinią producenta następnym razem zamiast o olej pytać na forum pytaj w ASO ;) Producent to Ci nawet będzie chciał podważyć gwarancje jeśli byś użył oleju lepszego ale bez oficjalnej aprobaty, a co dopiero jakieś dodatki lać... Prędzej się dowiesz wysyłając próbkę na pomiar popiołu po spalaniu albo być może [mention]wlyszkow[/mention] posiada jakąś analizę z pomiarem popiołu.
 
Plywak napisał:
A co mają odpisać jak za odpisywanie biorą się ludzie ds. kontaktu z klientem, a nie ds. środków smarnych.
No chyba powinni miec oficjalne stanowisko o swoim produkcie ?
Temat nie nowy.... i są dwie opcje:
- to jest placebo które nie zaszkodzi i nie pomoże.. ale jest bezpieczne
- jest sporo dodatków które pomogą silnikowi ale ole przestaje formalnie być tzw. ekologiczny (co mi nie przeszkadza)

Pisałem ze 3 razy, dzwoniłem dokładnie dwa... obiecali, że se odezwą albo odpiszą.
Nie odezwali się i nie odpisali :mrgreen: więc nie wiem czy bramka numer jeden czy bramka numer dwa

PS
Taki Amsoil nie życzy sobie dolewania żadnych aftemarketowych dodatków do swoich produktów... by ich nie popsuć ? ;)
 
Back
Top