• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Master III 180 nowy 2022rok RN17

Plasteeer

Użytkownik
Samochód
MERCEDES W221 3.0 CDI V6 VOLVO XC90 3.2 PB/LPG
Marka samochodu
Renualt Master III 180
Budżet/ile litrów
400 9L
Styl jazdy
Silnik
2,3
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN17 0W20 , 5W30 , 5W40 , 0W40
Jaki olej masz obecnie
fabryczny castrol rn17
Witam
Kupiłem nowego mastera III jest to bus który 95% robi trasy 3-miasto - Hamburg -3 Miasto przebieg na miesiąc +- 8000km
auto posiada DFP oraz Ad-blue jest to naj mocniejsza wersja 180KM do której renault każe stosowac oleje z norma RN17
interwał 40 000 km ja planuje zmieniac do 20 000 km raz sam raz ASO.
Planuje zmienic olej teraz po przebiegu 4500km ( Pytanie bo kupiłem już shella Rn17 ze względu na pozytywną analizą na forum , lecz on zawiera modyfikatory tarcia takie jak Mo , pytanie jest takie czy mogę go zalac teraz po 4500km ? czy moze kupic cos bez ? ) . Następną wymianę planuje na +- 20 000 km więc ewentualnie jak teraz nie zaleje shella to wykorzystam go tu .
Więc w sumie mam 2 pytania czy shell ogólnie to dobry wybór do tego silnika ? I drugie czy może nie lepiej zalac po tych 4500km to samo co leje aso czyli castrola , lub jeszcze cos innego elf , eurol , itp ? Wszelkie wskazówki mile widziane
PS chodzi mi też po głowie jak auto lata głównie trasy czy może nie warto lac do niego cos 0w40 producent tez dopuszcza tą lepkosc. Auto będę trzymał przynajmniej 6 lat może dłużej czyli jakies 500-600 tys km więc zależy mi na dobrym oleju chroniącym silnik jak najlepiej. Dodatek Archoil 9100 też chce dodawac ale to też myślę dopiero od przebiegu 20 000 km
Pozdrawiam
Piotr
 
Ciekawe. U mnie AR-L RN17 zaczął czernieć po 3.5kkm i nawet przy wymianie na bagnecie nie był aż tak ciemny. Co prawda 2.0 dCi i jeżdzony 2/3 po mieście... Wysyłam w poniedziałek probkę do analizy.

@Plasteeer Mobil Super™ 3000 Formula RN 5W-30
 
Dlatego nie lubię Shella. W samochodach nie stosuje, ale wlałem do 2 spreżarek śrubowych 11 kW i temperatury na shellu były prawie 10 stopni wyższe niż na Airpressie (Orlen dla nich robi). Teraz od kilku wymian Mobil Rarus 425, i jest na nim najlepiej.

Ja bym na Twoim miejscu poszedł albo w Castrola, albo Mobila (ESP 5w30 i X3 0w40 mają C3, więc nie widzę problemu) albo w ELF (bo zakładam że mają taki olej)
 
@Plasteeer akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju, silniki na olejach opartych o PAO i GTL mają bardziej metaliczny odgłos.
Spróbuj tego Motula.
 
Ja od niedawna jeżdżę na tym Shelu RN w mojej Dacii, co prawda z dodatkiem AR9100 i złego słowa nie mogę powiedzieć. Silnik znacznie mi się wyciszył i poprawiła się kultura jego pracy. Zobaczymy jak z ewentualnym poborem, bo na Castrolu przez ostatni interwał 10 tys. km nie ubyło nawet milimetra na miarce.
 
Za 300 zł będzie 10 L kiedyś "oryginalny" Elf 5w30 Fułl Tech R 5w30
 
Last edited:
9L na wymianę co ok 10 tygodni to można się pokusić o większe opakowanie np 60L. Nie ma co kombinować za bardzo. Te 500-600 kkm przy wymianach co 20kkm auto powinno na "mientko" przelatać, a jeśli klęknie wcześniej to raczej nie z powodu marki oleju.
 
Tak dziś jeszcze raz przeglądam te oleje z rn17 i zaczęłem się zastanawiać nad eurolem Elance 5w30 rn17 warto waszym zdaniem ?
 
@soszo wychodzi podobnie jak elf a coś kojarzę że sporo ludzi z elfa na forach renault nie było zadowolonych . Chociaż ja też długo długo stosowałem w poprzednim masterze elfa . Wiem że @tomek evo polecał do masterow z normą rn0720 Eurola lecz to inny olej. Ja uważam że eurol nie jest zły i napewno go tak nie podrabiają jak inne miałem już Eurola zalane w kilka autach i było ok ale na temat tego Elance za dużo nie ma opini
 
W mojej opinii Eurol to firma jakich wiele w Beneluxie. Dystrybutor wypromował Eurola na forum i fejsbuku. Wstawia obszerne analizy. Mogliby tak wszyscy robić nie musieli byśmy zbierać "na tacę". Nie jest to marka jakoś mocno popularna w Europie. Po za stronami PL i NL trudno znaleźć oferty sprzedaży. Oleje na pewno są przyzwoite i raczej niepodrabiane.
Produkowane w jednym miejscu, a nie nie wiadomo gdzie i kupujesz opakowanie np 5L made in Turkey, a 1L Made in Germany czy tam odwrotnie.
 
Last edited:
A do czego on Eurola nie poleca? Sprzedaje, to poleca, proste.
 
Ja stoję na stanowisku , że z tej mnogości dostępnych olejów coś trzeba wybrać. Jeśli wybrałeś Eurol to spoko. Nie mam przeciwwskazań do stosowania Eurola.
 
@soszo właśnie nie wybrałem 😁 byłem pewny tego Shella i liczyłem na niego no ale według mnie jest źle. Jak pisałem pobiore próbkę do analizy i zobaczymy co ona pokaże bo może wszystko ok tylko mi się wydaje to może do niego wrócę . Dla mnie wyznacznikiem wybór oleju była zawsze normy mb. I trochę się dziwię że nie ma oleju który spełnia normę rn17 i zarazem mb229.51 np. odziwo ten eurol ma wpisane performance level mb229.51 więc może jest ciut bogatszy w dodatki.
 
byłem pewny tego Shella i liczyłem na niego no ale według mnie jest źle. Jak pisałem pobiore próbkę do analizy i zobaczymy co ona pokaże bo może wszystko ok tylko mi się wydaje
Obstawiam, że niepotrzebnie panikujesz i pozostał bym na Shellu.
 
Co do tematu to u mnie na shellu była glosniejsza praca od razu po wlaniu ale mówi się trudno.
W końcu "akustyka to nie wyznacznik"

Ja proponuję Gulf Formula RN17 5W30 C3
 
Back
Top