- Marka samochodu
- Renualt Master III 180
- Budżet/ile litrów
- 400 9L
- Styl jazdy
- Silnik
- 2,3
- Data produkcji
- 2022
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- brak danych
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- RN17 0W20 , 5W30 , 5W40 , 0W40
- Jaki olej masz obecnie
- fabryczny castrol rn17
Witam
Kupiłem nowego mastera III jest to bus który 95% robi trasy 3-miasto - Hamburg -3 Miasto przebieg na miesiąc +- 8000km
auto posiada DFP oraz Ad-blue jest to naj mocniejsza wersja 180KM do której renault każe stosowac oleje z norma RN17
interwał 40 000 km ja planuje zmieniac do 20 000 km raz sam raz ASO.
Planuje zmienic olej teraz po przebiegu 4500km ( Pytanie bo kupiłem już shella Rn17 ze względu na pozytywną analizą na forum , lecz on zawiera modyfikatory tarcia takie jak Mo , pytanie jest takie czy mogę go zalac teraz po 4500km ? czy moze kupic cos bez ? ) . Następną wymianę planuje na +- 20 000 km więc ewentualnie jak teraz nie zaleje shella to wykorzystam go tu .
Więc w sumie mam 2 pytania czy shell ogólnie to dobry wybór do tego silnika ? I drugie czy może nie lepiej zalac po tych 4500km to samo co leje aso czyli castrola , lub jeszcze cos innego elf , eurol , itp ? Wszelkie wskazówki mile widziane
PS chodzi mi też po głowie jak auto lata głównie trasy czy może nie warto lac do niego cos 0w40 producent tez dopuszcza tą lepkosc. Auto będę trzymał przynajmniej 6 lat może dłużej czyli jakies 500-600 tys km więc zależy mi na dobrym oleju chroniącym silnik jak najlepiej. Dodatek Archoil 9100 też chce dodawac ale to też myślę dopiero od przebiegu 20 000 km
Pozdrawiam
Piotr
Kupiłem nowego mastera III jest to bus który 95% robi trasy 3-miasto - Hamburg -3 Miasto przebieg na miesiąc +- 8000km
auto posiada DFP oraz Ad-blue jest to naj mocniejsza wersja 180KM do której renault każe stosowac oleje z norma RN17
interwał 40 000 km ja planuje zmieniac do 20 000 km raz sam raz ASO.
Planuje zmienic olej teraz po przebiegu 4500km ( Pytanie bo kupiłem już shella Rn17 ze względu na pozytywną analizą na forum , lecz on zawiera modyfikatory tarcia takie jak Mo , pytanie jest takie czy mogę go zalac teraz po 4500km ? czy moze kupic cos bez ? ) . Następną wymianę planuje na +- 20 000 km więc ewentualnie jak teraz nie zaleje shella to wykorzystam go tu .
Więc w sumie mam 2 pytania czy shell ogólnie to dobry wybór do tego silnika ? I drugie czy może nie lepiej zalac po tych 4500km to samo co leje aso czyli castrola , lub jeszcze cos innego elf , eurol , itp ? Wszelkie wskazówki mile widziane
PS chodzi mi też po głowie jak auto lata głównie trasy czy może nie warto lac do niego cos 0w40 producent tez dopuszcza tą lepkosc. Auto będę trzymał przynajmniej 6 lat może dłużej czyli jakies 500-600 tys km więc zależy mi na dobrym oleju chroniącym silnik jak najlepiej. Dodatek Archoil 9100 też chce dodawac ale to też myślę dopiero od przebiegu 20 000 km
Pozdrawiam
Piotr